Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor het eerst Tesla Road hulp moeten bellen. Stond bij een publieke paal die storing gaf. vervolgens bleef mijn mennekes 2 kabel vast zitten ;-(

vriendelijke mevrouw van tesla wist natuurlijk ook niet wat te doen. Sta je daar. Op een industrieterrein, omdat je geen rode stekker hebt gekregen. Mijn auto is blijkbaar zo nieuw dat het kenteken nog niet in het systeem zat. Moest mijn hele arsenaal aan naw-gegevens doorgeven voordat ze me in het systeem gevonden had. Grrrrr Wel prettig dat er iemand de telefoon opnam.

Gelukkig na wat klikken op alle icoontjes en pictogrammen (tijdens het wachten op overleg met de technische dienst) kwam de kabel los. Wat werkte was klikken op open charge port pictogram. vreemd dat dit kan aangezien de auto aangaf dat is gereed was om te gaan laden en daardoor de stekker in de auto vergrendelde. De lampjes gingen van wit naar rood en weer naar wit. Ik hoorde klik en kon de kabel er weer uithalen.

Kostte me een half uur en nog niet opgeladen. Achteraf wel komisch dat je met een auto van een ton vast komt te staan op een laadplek omdat deze storing gaf. Als de kabel blijft steken kun je ook niet rijden. Dus sta je muurvast.

Ben benieuwd hoe dat in het weekend zal gaan als ik van Almelo (via Weert) naar Harnes (F) moet gaan. Ga zeker ff langs Oosterhout om vol te zuigen met prik.
 
Ik zit nu met smart te wachten op mijn levering a.s. zaterdag in tilburg... Zit zelf in de X-SRJ-XX reeks, valt verder niet zoveel van te maken :confused:.
En gister ook net mn ICE begeven op weg naar werk, weggesleept en staat nu bij de dealer.. Lekker dan, verlang ik nog meer naar m'n stille Tesla :biggrin:
 
Voor het eerst Tesla Road hulp moeten bellen. Stond bij een publieke paal die storing gaf. vervolgens bleef mijn mennekes 2 kabel vast zitten ;-(

vriendelijke mevrouw van tesla wist natuurlijk ook niet wat te doen. Sta je daar. Op een industrieterrein, omdat je geen rode stekker hebt gekregen. Mijn auto is blijkbaar zo nieuw dat het kenteken nog niet in het systeem zat. Moest mijn hele arsenaal aan naw-gegevens doorgeven voordat ze me in het systeem gevonden had. Grrrrr Wel prettig dat er iemand de telefoon opnam.

Gelukkig na wat klikken op alle icoontjes en pictogrammen (tijdens het wachten op overleg met de technische dienst) kwam de kabel los. Wat werkte was klikken op open charge port pictogram. vreemd dat dit kan aangezien de auto aangaf dat is gereed was om te gaan laden en daardoor de stekker in de auto vergrendelde. De lampjes gingen van wit naar rood en weer naar wit. Ik hoorde klik en kon de kabel er weer uithalen.

Kostte me een half uur en nog niet opgeladen. Achteraf wel komisch dat je met een auto van een ton vast komt te staan op een laadplek omdat deze storing gaf. Als de kabel blijft steken kun je ook niet rijden. Dus sta je muurvast.

Ben benieuwd hoe dat in het weekend zal gaan als ik van Almelo (via Weert) naar Harnes (F) moet gaan. Ga zeker ff langs Oosterhout om vol te zuigen met prik.

Vast in auto of paal? Heb ik ook gehad met stekker in auto. Helpdesk gebeld. Remedie: buiten de auto op slot zetten met sleutel (1 x op dak klikken). Dan openen met sleutel (dubbelklikken). Kabel los. Zo ook al eens een collega telefonisch uit de brand geholpen.
 
Vast in auto of paal? Heb ik ook gehad met stekker in auto. Helpdesk gebeld. Remedie: buiten de auto op slot zetten met sleutel (1 x op dak klikken). Dan openen met sleutel (dubbelklikken). Kabel los. Zo ook al eens een collega telefonisch uit de brand geholpen.

Wellicht dat jullie dit weten: ik plug mijn kabel in de auto, deze wordt keurig vast gezet en de auto gaat op slot omdat ik weg loop.

De volgende ochtend kom ik bij mijn auto, deze gaat keurig open, maar de laadkabel wordt niet ontgrendeld. Deze kan ik pas verwijderen nadat ik de auto heb geopend met de sleutel.

Doe ik iets verkeerd, of hebben jullie dat ook? Ik zou het handig vinden als niet alleen de auto open gaat als ik kom aanlopen, maar dat ook de laadkabel ontgrendeld wordt!
 
Zojuist accoord gekregen van de bank voor een "leninkje", de laatste drempel om in m'n eigen Tesla te kunnen gaan rijden, superblij!!! :biggrin::biggrin::biggrin:
Afleverdatum 11 december zal dan wel gewoon doorgaan!
En misschien valt de multicoat red kleur ook nog mee, waarschijnlijk gaan we zaterdag eerst nog "even" in Tilburg kijken.

Gefeliciteerd jongen. Wel verdient, je hebt er genoeg tijd en energie in zitten:wink:.
 
Tja, dit viel natuurlijk te verwachten. De sinterklaasgedichten....
qupuja8e.jpg
 
Wellicht dat jullie dit weten: ik plug mijn kabel in de auto, deze wordt keurig vast gezet en de auto gaat op slot omdat ik weg loop.

De volgende ochtend kom ik bij mijn auto, deze gaat keurig open, maar de laadkabel wordt niet ontgrendeld. Deze kan ik pas verwijderen nadat ik de auto heb geopend met de sleutel.

Doe ik iets verkeerd, of hebben jullie dat ook? Ik zou het handig vinden als niet alleen de auto open gaat als ik kom aanlopen, maar dat ook de laadkabel ontgrendeld wordt!

Ik heb dat ook, moet een aparte actie ondernemen om te ontgrendelen (dak-double-click). Bij gebruik van de Tesla UMC of de Supercharger is dat niet zo.
 
Wellicht dat jullie dit weten: ik plug mijn kabel in de auto, deze wordt keurig vast gezet en de auto gaat op slot omdat ik weg loop.

De volgende ochtend kom ik bij mijn auto, deze gaat keurig open, maar de laadkabel wordt niet ontgrendeld. Deze kan ik pas verwijderen nadat ik de auto heb geopend met de sleutel.

Doe ik iets verkeerd, of hebben jullie dat ook? Ik zou het handig vinden als niet alleen de auto open gaat als ik kom aanlopen, maar dat ook de laadkabel ontgrendeld wordt!

mij lijkt dit niet abnormaal. Het is niet omdat je iets uit de auto wil nemen dat die ook moet stoppen met laden of de kabel moet lossen. deze dingen staan los van elkaar en vragen dan ook extra handelingen.
 
mij lijkt dit niet abnormaal. Het is niet omdat je iets uit de auto wil nemen dat die ook moet stoppen met laden of de kabel moet lossen. deze dingen staan los van elkaar en vragen dan ook extra handelingen.

Ik vind het ook niet zo'n probleem en eigenlijk ook niet raar. Waar ik meer op zicht te wachten is één of andere toetscombi op de fob waarmee ik de chargeport kan openen. Alhoewel ik er nu wel aardig aan gewend ben dat ik dat moet doen voor het uitstappen. De UMC en SuperCharger hebben een ingebouwd RFID chipje wat ook het openen van je chargeport vergemakkelijkt.

Wat ik persoonlijk lastig vind is de tijd die het duurt voordat de auto weer dicht gaat. Als ik nu wegloop, ben ik al een heel eind weg voordat ik geknipper zie dat hij zich sluit....
 
Ik vind het ook niet zo'n probleem en eigenlijk ook niet raar. Waar ik meer op zicht te wachten is één of andere toetscombi op de fob waarmee ik de chargeport kan openen. Alhoewel ik er nu wel aardig aan gewend ben dat ik dat moet doen voor het uitstappen. De UMC en SuperCharger hebben een ingebouwd RFID chipje wat ook het openen van je chargeport vergemakkelijkt.

Wat ik persoonlijk lastig vind is de tijd die het duurt voordat de auto weer dicht gaat. Als ik nu wegloop, ben ik al een heel eind weg voordat ik geknipper zie dat hij zich sluit....

Dat klopt wel , zou instelbaar mogen zijn. ook als je de lichten met vertraging laat uit gaan na het uitstappen, duurd een euwigheid.