Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nou het is opgelost hoor, en hoe!
Terwijl ik aan het wachten was op de pechhulp die langs zou komen heb ik even de laadkabel er af gehaald en ben in de auto gaan zitten etc. toen werkte het nog niet, kom ik kwartier later weer bij de auto zie ik opeens dat de lcd schermen aan staan. Jeuj!
Meteen de pechdienst man terug gebeld (die had al vanaf zn 06 gebeld dat hij er aan kwam) dat hij niet meer hoefde te komen en weer Tesla Assistance gebeld. Blijkt dus dat er een laadfout is opgetreden vannacht. Ground fault oid? De hoofdaccu schakelt dan af met als gevolg dat de 12V accu niet meer bijgeladen wordt en dus na een paar uurtjes al leeg kan zijn.

De oplossing hiervoor is: laadkabel er uit halen, klepje dicht, in de auto gaan zitten en op de rem drukken zodat de auto "aan" probeert te gaan (ook al doen de displays het niet) en ook de hoofdaccu weer aanschakelt. Deze zal dan weer de 12V accu bijladen en na een aantal minuten moeten dan de schermen en computers het weer doen, dan kan weer laadkabel aangesloten worden en zal ook de hoofdaccu weer opladen.

Wijze les, hadden ze eigenlijk meteen aan de telefoon moeten voorstellen om uit te proberen want dan hadden ze hun pechhulp mannetje niet hierheen hoeven sturen.
Werd overigens vriendelijk geholpen, eerste keer minuut of 6 in de wacht, tweede keer maar 1 minuutje.

Nu ff wat "juice" er in krijgen dan kan ik weer op pad zometeen :)
Goed om te onthouden. Hebben we ook een thread met dit soort tips en trucs?
 
Nou het is opgelost hoor, en hoe!
Terwijl ik aan het wachten was op de pechhulp die langs zou komen heb ik even de laadkabel er af gehaald en ben in de auto gaan zitten etc. toen werkte het nog niet, kom ik kwartier later weer bij de auto zie ik opeens dat de lcd schermen aan staan. Jeuj!
Meteen de pechdienst man terug gebeld (die had al vanaf zn 06 gebeld dat hij er aan kwam) dat hij niet meer hoefde te komen en weer Tesla Assistance gebeld. Blijkt dus dat er een laadfout is opgetreden vannacht. Ground fault oid? De hoofdaccu schakelt dan af met als gevolg dat de 12V accu niet meer bijgeladen wordt en dus na een paar uurtjes al leeg kan zijn.

De oplossing hiervoor is: laadkabel er uit halen, klepje dicht, in de auto gaan zitten en op de rem drukken zodat de auto "aan" probeert te gaan (ook al doen de displays het niet) en ook de hoofdaccu weer aanschakelt. Deze zal dan weer de 12V accu bijladen en na een aantal minuten moeten dan de schermen en computers het weer doen, dan kan weer laadkabel aangesloten worden en zal ook de hoofdaccu weer opladen.

Wijze les, hadden ze eigenlijk meteen aan de telefoon moeten voorstellen om uit te proberen want dan hadden ze hun pechhulp mannetje niet hierheen hoeven sturen.
Werd overigens vriendelijk geholpen, eerste keer minuut of 6 in de wacht, tweede keer maar 1 minuutje.

Nu ff wat "juice" er in krijgen dan kan ik weer op pad zometeen :)

Als wij beide hetzelfde hebben denk ik dat het eerder aan de software van de S ligt dan aan de laadpunten, ik laadde namelijk aan de straat bij een openbare paal.
 
Last edited:
Ik vermoed dat het inderdaad wel via software op te lossen is. Door bijvoorbeeld een x aantal minuten na de "ground fault" het laden opnieuw te proberen. Sta nu maar ff in Oosterhout te lurken, thuis duurde het te lang (3x13A) dan kon ik niet meer op tijd mijn rit van 240km maken voor vanmiddag. Toch wel handig zo'n supercharger! :)
 
Bij mij staan overal de 21" terwijl ik 19" wielen heb...
Kunnen ze dat bij Tesla aanpassen of kun je dat zelf?

Nee, dat kun je niet zelf. De app haalt de gegevens op van de servers van Tesla. Als het daar wordt aangepast, komt het ook in jouw app.

En, dat geldt dan alleen voor het scherm waar je de kleuren ziet; bij de instellingen van de temperatuur ziet iedereen een Tesla ghost met 21" propellers.
 
Leuke anekdotes. Ik maak zelf af en toe ook dit soort dingen mee. Zaterdag een jonge knul die op een parkeerterrein in Zaandam mijn auto uit alle hoeken stond te fotograferen. "Hij is mooi meneer!". En het leukste was zondagmorgen bij de parkeerplaats bij de Johannashof in Castricum (waar op 10 meter afstand trouwens een andere zwarte Model S stond, iemand van hier?). Een paar hardlopers stonden zich te vergapen rond mijn auto, en toen ik aan kwam lopen alsof ik ook geïnteresseerd was en de handgrepen zich spontaan tevoorschijn toverden, zag ik wat blikken gericht op mijn kale voorhoofd om te kijken of er een litteken in de vorm van een bliksemschicht op stond. Brede grijnzen toen ik instapte en zei "weet je wat, ik neem hem mee!" en wegreed.
:biggrin::biggrin::biggrin: Ik pis in m'n broek
 
Zo mijn Tesla voor de energie producerende woning met belettering.
IMG_5136k.jpg
 
Nou het is opgelost hoor, en hoe!
Terwijl ik aan het wachten was op de pechhulp die langs zou komen heb ik even de laadkabel er af gehaald en ben in de auto gaan zitten etc. toen werkte het nog niet, kom ik kwartier later weer bij de auto zie ik opeens dat de lcd schermen aan staan. Jeuj!
Meteen de pechdienst man terug gebeld (die had al vanaf zn 06 gebeld dat hij er aan kwam) dat hij niet meer hoefde te komen en weer Tesla Assistance gebeld. Blijkt dus dat er een laadfout is opgetreden vannacht. Ground fault oid? De hoofdaccu schakelt dan af met als gevolg dat de 12V accu niet meer bijgeladen wordt en dus na een paar uurtjes al leeg kan zijn.

De oplossing hiervoor is: laadkabel er uit halen, klepje dicht, in de auto gaan zitten en op de rem drukken zodat de auto "aan" probeert te gaan (ook al doen de displays het niet) en ook de hoofdaccu weer aanschakelt. Deze zal dan weer de 12V accu bijladen en na een aantal minuten moeten dan de schermen en computers het weer doen, dan kan weer laadkabel aangesloten worden en zal ook de hoofdaccu weer opladen.

Wijze les, hadden ze eigenlijk meteen aan de telefoon moeten voorstellen om uit te proberen want dan hadden ze hun pechhulp mannetje niet hierheen hoeven sturen.
Werd overigens vriendelijk geholpen, eerste keer minuut of 6 in de wacht, tweede keer maar 1 minuutje.

Nu ff wat "juice" er in krijgen dan kan ik weer op pad zometeen :)

blijft toch een bijzonder verhaal.
Je hebt toch de 12V batterij nodig voor de hoofd-batterij in te schakelen ?
Als de 12V echt dood is; moet je m.i. de nose-cone eraf halen en 'jump-starten' op de 12V.


Die 12V batterijen zijn schijnbaar besteld bij een Amerikaanse leverancier; die ze vervolgens in China besteld heeft; en de Chinees heeft ze in Vietnam laten maken. Heb ik toch ergens gelezen op het forum.
 
Eindelijk kenteken gehad....
9-STP-88

Iemand leuke suggesties naast onderstaande??

SuperTeslaPower

Vandaag 8-SRZ-44 gekregen.
SRZ blijkt te staan voor:
1. Sociale Redzaamheidsschaal Verstandelijk gehandicapten SRZ/SRZ-I | Sociale Redzaamheidsschaal voor Verstandelijk Gehandicapten niet zo toepasselijk noch leuk
2. Stichting Revalidatie Ziekenhuizen ook niet zo leuk
3. De afkorting voor Sunrise Senoir Living op de Dow $SRZ Sunrise Senior Living Inc. stock and investing information on StockTwits (SRZ) toch weer de verkeerde hoek
Maar gelukkig ook voor Sim Racing Zone :redface: SimRacingZone TV - live streaming video powered by Livestream
Laatste blijkt wat meer toepasselijk. Andere suggesties welkom!