Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkt dus dat er een laadfout is opgetreden vannacht. Ground fault oid? De hoofdaccu schakelt dan af met als gevolg dat de 12V accu niet meer bijgeladen wordt en dus na een paar uurtjes al leeg kan zijn.

De oplossing hiervoor is: laadkabel er uit halen, klepje dicht, in de auto gaan zitten en op de rem drukken zodat de auto "aan" probeert te gaan (ook al doen de displays het niet) en ook de hoofdaccu weer aanschakelt. Deze zal dan weer de 12V accu bijladen en na een aantal minuten moeten dan de schermen en computers het weer doen, dan kan weer laadkabel aangesloten worden en zal ook de hoofdaccu weer opladen.

Fijn dat het opgelost is. Misschien is het een oplossing om er een deepcycle accu in te leggen zoals de Optima blue Deep Cycle of de Yellow top (combi start/deep cycle) YellowTop: OPTIMA Batteries. Had ik in mijn Range Rover met standkachel liggen om bij het starten nooit met lege accu te staan. Is verbazingwekkend hoe lang die krengen door gaan. Kost wel wat echter € 200,-300,-. Weet iemand de afmetingen van de accu van de Tesla?

Update:
Handleiding vermeld: EXIDE U1R370XPW een 35 amp accu. Komt niet in de lijst van Exide voor... Wel 8 andere 35 A accu's..
 
Last edited:
Wat doe je op een mooie winterse maandagavond als je vriendin op stap is met een vriendin en jij alleen thuiszit met de kinderen...

...dan zoek je een lekker warm en gezellig plekje om je alloygators te gaan monteren. En wat is dan fijner dan midden in de woonkamer...

8u4umyse.jpg


ygusupam.jpg


e2uqygap.jpg
 
Vreemd dingetje, nu al 3 x ervaren: ik stap fris en fruitig de MS in 'ochtends, batterij normaal geladen. Ik wil wegrijden en probeer de handle in (D)rive te zetten. Niets. Ook geen (R)everse of (N)eutral. Dash geeft aan: "car off". Nog eens. Niets. Deur open, deur dicht, niets. Dash doet het, radio ook. Auto niet. Ok, reset dan maar. Iedere keer 2 tot 3 x (vandaag) een reset van het console en de auto moeten doen en daarna ging ie weer.

Waarschijnlijk een domme opmerking van me hoor, maar had je wel 'Car on' gezien toen je de auto in D, R of N probeerde te zetten? Ik merk dat ik 's ochtends behoorlijk stevig op het rempedaal moet trappen voordat hij van 'Car off' naar 'Car on' gaat (kan aan de kou liggen, of hij heeft hij gewoon even nodig heeft om wakker te worden). Soms moet ik het een seconde of vijf volhouden voordat hij naar 'Car on' verspringt.
 
Wat doe je op een mooie winterse maandagavond als je vriendin op stap is met een vriendin en jij alleen thuiszit met de kinderen...

...dan zoek je een lekker warm en gezellig plekje om je alloygators te gaan monteren. En wat is dan fijner dan midden in de woonkamer...

8u4umyse.jpg


ygusupam.jpg


e2uqygap.jpg

't is maar wat je gezellig vindt!? ik dacht even dat je inbrekers over de vloer had gekregen.
Aan het rolletje wc papier te zien, krijg je er zelf ook 't schijt van.:biggrin:
 
Wat doe je op een mooie winterse maandagavond als je vriendin op stap is met een vriendin en jij alleen thuiszit met de kinderen...

...dan zoek je een lekker warm en gezellig plekje om je alloygators te gaan monteren. En wat is dan fijner dan midden in de woonkamer...

8u4umyse.jpg


ygusupam.jpg


e2uqygap.jpg
Vandaag gemerkt dat de auto toch erg breed is en moeilijk in te schatten en raakte de stoeprand. Gelukkig een lage rand en 19" , maar met 21" zeker beschadigingen gehad aan de velg. Die alloygators zijn geen overbodige luxe op de 21" wielen..
 
Haha, papa heeft genoeg over de Tesla gepraat om een mooie surprise (met puntig gedicht?) te krijgen!
Veel plezier morgen en een happy flight terug!

Dank, gaat een woelige nacht worden. Vrouw en dochter van 8 hebben samengespannen. Eerste een vilein gedicht over mijn forum verslaving, tweede de surprise. Laatste wil weten of nu ook ga spelen met mijn forumvriendjes....
 
Ehhhh...de keuze lijkt me dan vrij snel gemaakt toch?

Ja je vrouw de kerstboom laten doen ;-)

- - - Updated - - -

Dat is maar vier nummertjes verder dan die van mij Paul. Sta je ook nog steeds op maandag om 10:00 uur?

@Wallien
Zojuist telefoontje gehad en per mail de bevestiging, donderdag 12 december 14 uur staat de 9-STP-88 klaar in Adam.....
Helaas dus geen gezamenlijke visit as maandag.....
 
Last edited: