Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mede Tesla-fans, ik heb een vraag die misschien al eerder is behandeld...
De afgelopen 25 jaar als ik met een nieuwe auto weg reed kreeg ik steevast de opmerking 'rustig aan de eerste 1000 km'.
Nu ben ik morgenochtend aan de beurt en vraag ik me af of dat ook voor onze MS'en geldt. Of kan er direct volstroom los worden gegaan?!
 
Mede Tesla-fans, ik heb een vraag die misschien al eerder is behandeld...
De afgelopen 25 jaar als ik met een nieuwe auto weg reed kreeg ik steevast de opmerking 'rustig aan de eerste 1000 km'.
Nu ben ik morgenochtend aan de beurt en vraag ik me af of dat ook voor onze MS'en geldt. �� Of kan er direct volstroom los worden gegaan?!
Ja, is geen enkel probleem! De eerste paar KM zullen de lagers wellicht wat inslijten, maar je hoeft je niet in te houden.
 
Ja, want ze doen daar zelf precies het zelfde :)

Ik lees Autoblog en Groen7 elke dag en blijf vooral de comments zeer vermakelijk vinden.

Het gaat overigens lekker! Al 619 stemmen :)

Wat is de Autoblog auto van 2013? : Autonieuws van de straat : Autoblog.nl


Gaat heeeel goed: :cool:

Tesla Model S (18%, 953 Votes)
Jaguar F-Type (17%, 920 Votes)
Audi RS6 Avant (15%, 822 Votes)
McLaren P1 (9%, 502 Votes)
BMW 4-serie (8%, 428 Votes)
Brabus G63 6x6 (7%, 355 Votes)
Maserati Ghibli (6%, 313 Votes)
Mercedes S-klasse (6%, 302 Votes)
Audi RS7 (3%, 185 Votes)
Mercedes A45 AMG (3%, 155 Votes)
Land Rover Range Rover (3%, 133 Votes)
Ford Fiesta ST (2%, 101 Votes)
Porsche Cayman S (2%, 84 Votes)
Mitsubishi Outlander PHEV (1%, 61 Votes)
Totaal aantal stemmen: 5,314
 
Gisteren gaf ik een aan een zaal vol saaie accountants. Ik kon het niet laten om natuurlijk twee sheetjes te laten zien over de tesla. Natuurlijk de gebruikelijke opmerkingen als pas op want hij vliegt in de fik en wat is de restwaarde. Daarna kwam een fiscalist. Die had ook een leuke sheet over alle fiscale voordelen van de tesla. Man van de restwaarde nog even aangesproken, hij kost netto net zo veel als de restwaarde van jouw auto. :-0
 
Gaat heeeel goed: :cool:

Tesla Model S (18%, 953 Votes)
Jaguar F-Type (17%, 920 Votes)
Audi RS6 Avant (15%, 822 Votes)
McLaren P1 (9%, 502 Votes)
BMW 4-serie (8%, 428 Votes)
Brabus G63 6x6 (7%, 355 Votes)
Maserati Ghibli (6%, 313 Votes)
Mercedes S-klasse (6%, 302 Votes)
Audi RS7 (3%, 185 Votes)
Mercedes A45 AMG (3%, 155 Votes)
Land Rover Range Rover (3%, 133 Votes)
Ford Fiesta ST (2%, 101 Votes)
Porsche Cayman S (2%, 84 Votes)
Mitsubishi Outlander PHEV (1%, 61 Votes)
Totaal aantal stemmen: 5,314

Goed om te zien, zal Wido een reeks proxy's gebruikt hebben :p
 
Eindelijk, na gisteren een dagje ziekenboeg thuis ipv leuke cruise day op de eerste dag als trotse eigenaar....
Gisteren delivery gehad. Heb gehoord van DS dat de lak overigens nu harder/beter moet zijn dan de eerste lichting auto's..... maar even afwachten.
Maarja vandaag dus met de wederom gezonde ziekenboeg onderweg. Vanmorgen eerst even winterwielen onder de auto van de dame verzorgen. Helaas vrijdag 13e....na het wisselen startte de auto niet meer. Sleutelfout, reservesleutel gehaald. Idem probleem. Geluk Volvo garage zit 400 meter verderop. Dan maar even heen duwen, helaas....stuurslot stond ook vast. Bandenboer zo vriendelijk om vanmiddag zelf de auto even daar af te leveren dus eindelijk rond 12 uur onderweg met de nieuwe aanwinst....
Wauw, wat een auto.....
Veel bekijks en wat een rust binnenin, je merkt inderdaad dat de 21inch wielen best veel geluid maken maar storend vind ik ze niet. Geprobeerd rustig te rijden, maar dat lukte niet (een van de stops was nml SC Oosterhout dus zonde om je in te houden). Wat een fijne auto om in te rijden en zoals iedereen hier al wist. De versnelling is echt verslavend, stoplicht sprintjes echt een feest, of snelweg even ergens invoegen.....
@Dylan op terugweg ook een zoekend kontje gehad.... beetje nat wegdek doet wonderen ;-)

Via A2/A27 naar Kaatsheuvel en binnendoor even naar Udenhout. Terug naar Kaatsheuvel (kort fam bezoek) en langs SC Oosterhout. Wat een gezelligheid ;-)
Door de spits naar huis, je merkt echt dat veel mensen even naast je komen rijden (tijd voor de folie op de ramen in het nieuwe jaar!)
Nog geen klachten! Geen gefluit, geen brom gewoon gaaf!!!
IMG_20131213_155730.JPG
IMG_20131213_155017.JPG
IMG_20131213_154833.JPG
IMG_20131213_154805.JPG
WP_20131212_13_54_06_Pro.jpg
IMG_20131212_135419.JPG
IMG_20131212_135346.JPG

En hieronder World Youngest Tesla and SuperCharger lover.....Wat giert hij het uit bij even beetje stroomgeven!!!
IMG_20131213_154835.JPG

Hier wat foto's van zeer enthousiaste eigenaar!
 
Gisteren gaf ik een aan een zaal vol saaie accountants. Ik kon het niet laten om natuurlijk twee sheetjes te laten zien over de tesla. Natuurlijk de gebruikelijke opmerkingen als pas op want hij vliegt in de fik en wat is de restwaarde. Daarna kwam een fiscalist. Die had ook een leuke sheet over alle fiscale voordelen van de tesla. Man van de restwaarde nog even aangesproken, hij kost netto net zo veel als de restwaarde van jouw auto. :-0

Bij mij was het júist mijn accountant die mij wees op de Tesla! Hij wist dat ik auto's leuk vind en zei dat ik maar eens een testrit moest maken! Tja, toen was ik meteen in de ban van Tesla en vond mijn Audi ineens maar een ouderwets ding: fikkie stoken onder je motorkap om vooruit te komen.
Ik ben mijn accountant nog steeds dankbaar!

- - - Updated - - -

Nog 1 nachtje slapen.....
 

"... and it has turned out... insanely great".


Dit gezegd hebbende: morgen weer lekker scheuren :p.

I second that!

Vandaag weer twee demo-ritjes gegeven. Steeds hetzelfde patroon. Verbazing en bewondering voor het hele grote scherm. Korte demo van alle functies. Daarna wegrijden in perfecte stilte. Dan de sprint en het totale ongeloof op het lachende gezicht naast je. Ik heb 'm een maand en ben helemaal gewend geraakt aan de auto. Dit is de nieuwe norm, het nieuwe referentiekader. Mijn enthousiasme wordt alleen maar groter. De volstrekt achteloze superioriteit waarmee dit apparaat zich door het verkeer begeeft. Had laatst de Fiat een dag mee. Die stuurde wel wat scherper moet ik zeggen, met meer gevoel, maar voelde bijna langzaam...

- - - Updated - - -

Bij mij was het júist mijn accountant die mij wees op de Tesla! Hij wist dat ik auto's leuk vind en zei dat ik maar eens een testrit moest maken! Tja, toen was ik meteen in de ban van Tesla en vond mijn Audi ineens maar een ouderwets ding: fikkie stoken onder je motorkap om vooruit te komen.
Ik ben mijn accountant nog steeds dankbaar!

- - - Updated - - -

Nog 1 nachtje slapen.....

Veel plezier morgen!
 
Had laatst de Fiat een dag mee. Die stuurde wel wat scherper moet ik zeggen, met meer gevoel, maar voelde bijna langzaam...

ik heb daarnet ook even met m'n DinoJuiceSlurper gereden. Kwestie van hem in shape te houden.

Bijna ongeluk aan eerste kruispunt.
Ik loste het gaspedaal... maar de wagen remde niet :scared:. Regeneratie ? Oeps..., niet dus.
Rempedaal hard moeten indrukken.