Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Daarnet bij de mountainbike start in Ossendrecht een BMW I3 zien staan.
sorry voor de liefhebbers, maar ik vindt hem in het echt nog lelijker dan op foto:scared:
ieder zijn smaak zeker!

Deze 'fantastische auto' werd niet lang geleden in Amsterdam voorgesteld aan de internationale pers. Dus moest ik meerdere malen de I3 bewonderen in mijn stad.
Soms ben je gewoon zo blij gekozen te hebben voor een eenvoudige Tesla...!
 
Fijn is dat. Vandaag naar de IKEA geweest om wat spulletjes te kopen. Model S geparkeerd op een extra breed parkeervak omdat ik ultra angstig ben op schade. Zit er bij terugkomst een vette kras op het achterportier. En een briefje achterlaten ho maar. Wat een schandalig volk loopt er toch op deze aarde rond. Mocht onverhoopt uit videobeelden alsnog blijken wie het was dan sta ik niet in voor de gevolgen. :cursing:

IMG_0976.jpg
 
Ik heb mijn Tesla P85 nu ruim twee weken. Tijd - mede n.a.v. GuyJo's post hierboven - tijd voor een snelle update.

Paar minpuntjes: Het is geen Duitse A8, 7 serie of S Klasse. Die zijn qua detail beter afgewerkt, stiller (dubbel glas doet een hoop), ruimer (de Tesla schiet achterin vooral qua hoofdruimte tekort) en echt minder windgevoelig! Is echter qua prijs ook geen eerlijke vergelijking. Ik heb 8 jaar heerlijk in een benzineslurpende VW Phaeton V8 4.2 liter rondgereden die aan de weg plakt(e) en continue vierwielaangedreven elke langere reis tot een genot maakte maar die was dan ook een slordige 25K duurder.

Verder valt de actieradius inderdaad tegen! Die 480 km kun je - met mijn rijstijl - vergeten maar dat doet voor mij persoonlijk niet zo ter zake want ik rij max 200 km per dag en niet meer dan 15000 km per jaar. Wel - ben ik bang - dat dit inderdaad betekent dat Duitsland een hele moeilijke markt voor Tesla gaat worden. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Blijft - gek genoeg - over een heerlijke auto die vreselijk snel reageert op het (xxx-)pedaal en lekker precies stuurt en daardoor uitnodigt die Audi bij de stoplichten te laten zien dat het op elektra allemaal (nog) sneller en schoner - in willekeurige volgorde - gaat! Het pioniersgevoel - had niet gedacht dat ik dat zo voelen - is gewoonweg heel leuk! Bij mij geen kleine pijntjes - los van die rode stekker die er niet bij zat - d.w.z. alles werkt zoals toegezegd. Die Elon Musk wordt waarschijnlijk 'man of the year' in de USA en dat vind ik - terwijl ik normalerwijze de verheerlijking van welke zakenman dan ook niet kan volgen - zo gek nog niet!

Voor normaal gebruik vind ik de NAV top - groot op het scherm en goed te personaliseren - terwijl de Internetradio mij bevrijdt van het ondermaatse Radio 1 of BNR en goed klinkt (terwijl ik geen sound system heb). Van afstand vooruit de Tesla verwarmen blijft een genot en het kunnen volgen op de Ipad is volgens mijn zoon Jeroen - hij wil zijn naam graag in deze post - ook reuze leuk.

Last but not least de plus dat de Tesla in de komende jaren -al dan niet op een afstand- updates kan krijgen en zo zijn waarde zal behouden.

Kan overigens niet nalaten af te sluiten met de opmerking dat ik een beetje genoeg had van de gemiddelde - de goeden niet te na gesproken - Nederlandse autodealer! Het woord service is daar een jaar of tien geleden het raam uit gegooid! Dan liever Elon en zijn wizz-kids uit California!

Fijne Feestdagen allemaal! We zien elkaar onderweg!
 
Fijn is dat. Vandaag naar de IKEA geweest om wat spulletjes te kopen. Model S geparkeerd op een extra breed parkeervak omdat ik ultra angstig ben op schade. Zit er bij terugkomst een vette kras op het achterportier. En een briefje achterlaten ho maar. Wat een schandalig volk loopt er toch op deze aarde rond. Mocht onverhoopt uit videobeelden alsnog blijken wie het was dan sta ik niet in voor de gevolgen. :cursing:
Grr! Je hebt van die debielen (Ja, dat zijn het!) die met hun sleutelbos in handen vrolijk tussen de auto's door lopen en dan hun armen een beetje laten slingeren.

Vervolgens krassen ze per ongeluk langs een auto en het enige wat er uit komt: "Oops!"
 
Fijn is dat. Vandaag naar de IKEA geweest om wat spulletjes te kopen. Model S geparkeerd op een extra breed parkeervak omdat ik ultra angstig ben op schade. Zit er bij terugkomst een vette kras op het achterportier. En een briefje achterlaten ho maar. Wat een schandalig volk loopt er toch op deze aarde rond. Mocht onverhoopt uit videobeelden alsnog blijken wie het was dan sta ik niet in voor de gevolgen. :cursing:

View attachment 38889
Kak!

Had die angst vandaag ook bij het parkeren in een heel smal vak, nog niet kunnen zien in het donker. Ook bij achteruit parkeren Een stoepranden geschaafd in het donker, vlgs mij zonder gevolgen...
 
Fijn is dat. Vandaag naar de IKEA geweest om wat spulletjes te kopen. Model S geparkeerd op een extra breed parkeervak omdat ik ultra angstig ben op schade. Zit er bij terugkomst een vette kras op het achterportier. En een briefje achterlaten ho maar. Wat een schandalig volk loopt er toch op deze aarde rond. Mocht onverhoopt uit videobeelden alsnog blijken wie het was dan sta ik niet in voor de gevolgen. :cursing:

Kl%te zeg!
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd of je (CB ?) verzekering dit inderdaad snel en netjes oppakt zonder eigen risico te gaan belasten?

Groeten
Onno