Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En ik heb een 85P en ben wel in voor zo'n actie. Alleen ik woon wel aan de andere kant van Nederland. Dus zou het testje ergens in het midden van NL moeten? In de buurt van Zevenaar of zo?
Je hebt sowieso een plek nodig waar je de auto's helemaal kan vol laden. Bij een volle batterij heb je maximale acceleratie.

Moet sowieso ook ergens voorjaar / zomer worden om dit te doen.

Waarschijnlijk is hun ego te groot voor de Tesla
Over het paard getilde eikels! Een Model S is groot zat! Achterin is het pano dak misschien iets laag, maar als je in je eentje op de achterbank zit is dat echt geen enkel probleem. 5cm opschuiven en je zit goed.

Ga maar weer lekker diesel en benzine stoken. Zou me niets verbazen als ze "al dat opladen" maar gewoon onhandig en vervelend vinden.
 
Over het paard getilde eikels! Een Model S is groot zat! Achterin is het pano dak misschien iets laag, maar als je in je eentje op de achterbank zit is dat echt geen enkel probleem. 5cm opschuiven en je zit goed.

Ga maar weer lekker diesel en benzine stoken. Zou me niets verbazen als ze "al dat opladen" maar gewoon onhandig en vervelend vinden.
Het is alvast geen enkel probleem om veel te rijden in een MS. Ik heb 'm nu precies een maand en de teller staat nu op 8.450km :cool:
 
Dat liet ik maar niet door Tesla doen. Als ze het al doen kost het de hoofdprijs. Er zijn zoveel goede velgreparatiebedrijven die ik voortreffelijk kunnen voor bedragen van 80 tot 120 euro per velg.

Wim, weet jij toevallig (or anyone for that matter) een goed bedrijf een beeeetje in omstreken Amsterdam die velgreparatie doet en tevens alloygators monteren? Ik kan natuurlijk zoeken, maar hou er meer van dergelijke bedrijven op referentie te benaderen.

Ik ben ook gezegend met 21" banden, lijkt wel alsof het een stoep-magneet is (of ik kan niet rijden...) :).
 
Wim, weet jij toevallig (or anyone for that matter) een goed bedrijf een beeeetje in omstreken Amsterdam die velgreparatie doet en tevens alloygators monteren? Ik kan natuurlijk zoeken, maar hou er meer van dergelijke bedrijven op referentie te benaderen.

Ik ben ook gezegend met 21" banden, lijkt wel alsof het een stoep-magneet is (of ik kan niet rijden...) :).

Daar ben ik ook wel benieuwd naar: bij de smalle ingang naar het nieuwe parkeerterrein bij de Mont Saint Michel heb ik mijn rechter voorvelg (21 inch) ook kennis laten maken met de hoge stoeprand. :(

(De alloygators had ik al gekocht, die lagen toen keurig netjes ingepakt in Nederland)
 
Gistermiddag hoor ik plotseling bij het accelereren een heel scala aan duidelijk waarneembare fluittonen.
Het maakt niet uit hoe hard ik rij, zodra ik het stroompedaal indruk hoor ik fluittonen.
Is er iemand die na beluisteren van het fragment dit geluid herkent en/of weet wat het is ?

fluittoon - YouTube
Die heb ik zo af en toe. Nog niet kunnen vast stellen wanneer of onder welke omstandigheden, maar het wisselt.

Het schijnt de inverter te zijn die hard zijn werk doet met electronen van DC naar AC om zetten.
 
Die heb ik zo af en toe. Nog niet kunnen vast stellen wanneer of onder welke omstandigheden, maar het wisselt.

Het schijnt de inverter te zijn die hard zijn werk doet met electronen van DC naar AC om zetten.


Dus het kan ook zo maar weer verdwijnen ? Dan ga ik zo even een stukje rijden om het te testen.

- - - Updated - - -

Klinkt beetje alsof je in een NS dubbeldekker zit ;) maar heb zelf ook soms wel eens zo'n geluid, ook het "deflating balloon" geluid bijv. dat hoor ik soms.
Lang niet zo storend als de 110-130km brom overigens.


De brom heb ik ook. Ik ga daarom straks ook even met de rubbers bij de klep rommelen.
 
Gistermiddag hoor ik plotseling bij het accelereren een heel scala aan duidelijk waarneembare fluittonen.
Het maakt niet uit hoe hard ik rij, zodra ik het stroompedaal indruk hoor ik fluittonen.
Is er iemand die na beluisteren van het fragment dit geluid herkent en/of weet wat het is ?

fluittoon - YouTube

Ik heb dit ook sinds vorige week. Ik had eerst alleen een fluit als ik het pedaal helemaal intrapte maar nu soms ook bij zachtjes gas bij.

Het lijkt er aan te liggen hoe vol de batterij is bij mij want is het de volgende rit weer weg.
 
Ik heb dit ook sinds vorige week. Ik had eerst alleen een fluit als ik het pedaal helemaal intrapte maar nu soms ook bij zachtjes gas bij.

Het lijkt er aan te liggen hoe vol de batterij is bij mij want is het de volgende rit weer weg.


Interessant, ik had idd. nog maar 80 km typical.
Zojuist een stukje gereden om te testen. Bij mij komt de fluit (vandaag nog steeds) vanaf 100kW vermogen. Bij minder hoor ik helemaal niets.
Auto staat nu aan de lader, ik ben benieuwd.


n.b. ik heb 2 dagen geleden een software update 5.8 v1.49.30 uitgevoerd, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?
 
Dat liet ik maar niet door Tesla doen. Als ze het al doen kost het de hoofdprijs. Er zijn zoveel goede velgreparatiebedrijven die ik voortreffelijk kunnen voor bedragen van 80 tot 120 euro per velg.

Dat snap ik, het moet alleen wel goed gebeuren natuurlijk. Daarnaast is de locatie Groningen nu ook niet echt voortreffelijk wat betreft dit soort bedrijven.. Ik zal eens rondkijken.
 
Over het paard getilde eikels! Een Model S is groot zat! Achterin is het pano dak misschien iets laag, maar als je in je eentje op de achterbank zit is dat echt geen enkel probleem. 5cm opschuiven en je zit goed.

Ga maar weer lekker diesel en benzine stoken. Zou me niets verbazen als ze "al dat opladen" maar gewoon onhandig en vervelend vinden.

Kom op mannen. Hoe enthousiast we ook zijn over onze MS, we moeten natuurlijk ook niet aan tunnelvisie gaan lijden.
De Tesla is achterin ruim voor bagage, maar niet voor passagiers. Ik weet niet hoe lang die Rotterdammers zijn. Maar ben je 190-200 cm, dan is het echt niet super prettig achterin. Ik zit zelf altijd op de (linker) voorstoel, maar heb me wel afgevraagd hoe comfortabel die achterbank zit op een lange rit.
Als je al onderuit moet hangen om niet met je hoofd in het dak te zitten, dan wordt het wel lastig werken achterin.

Tesla mag dan mikken op directeuren en managers, maar dan wel de variant die zelf zijn dikke auto rijdt.
Als ik de luxe had van een auto met chauffeur zou ik zeker geen MS aanschaffen. (maar zou ik waarschijnlijk al wel een MX reservering hebben)
 
Gistermiddag hoor ik plotseling bij het accelereren een heel scala aan duidelijk waarneembare fluittonen.
Het maakt niet uit hoe hard ik rij, zodra ik het stroompedaal indruk hoor ik fluittonen.
Is er iemand die na beluisteren van het fragment dit geluid herkent en/of weet wat het is ?

fluittoon - YouTube
Btw, lees ook even dit topic: The high-pitched whine during acceleration...

We mogen ook buiten dit NL & BE deel komen, niets verboden aan! ;)

Kom op mannen. Hoe enthousiast we ook zijn over onze MS, we moeten natuurlijk ook niet aan tunnelvisie gaan lijden.
De Tesla is achterin ruim voor bagage, maar niet voor passagiers. Ik weet niet hoe lang die Rotterdammers zijn. Maar ben je 190-200 cm, dan is het echt niet super prettig achterin. Ik zit zelf altijd op de (linker) voorstoel, maar heb me wel afgevraagd hoe comfortabel die achterbank zit op een lange rit.
Als je al onderuit moet hangen om niet met je hoofd in het dak te zitten, dan wordt het wel lastig werken achterin.

Tesla mag dan mikken op directeuren en managers, maar dan wel de variant die zelf zijn dikke auto rijdt.
Als ik de luxe had van een auto met chauffeur zou ik zeker geen MS aanschaffen. (maar zou ik waarschijnlijk al wel een MX reservering hebben)
Ik ben zelf 182cm en kan prima achterin zitten.

Wat ik alleen bedoel is dat ze wel snel gaan zeuren. De Model S is denk ik ook met een milieu oogpunt aangeschaft en je maakt mij niet wijs dat ze continue aan het werk zijn. Wat mobiel bellen, maar daar blijft het écht wel bij.

Net zoals dat je in business class in een vliegtuig kán werken, maar niemand doet het, iedereen gaat gewoon lekker slapen.
 
Ik werd net vervelend verrast, ging thuis weg met 136 Typical range voor ritje van 5 km en na 2,5 uur visite terug bij de auto was Typical range nog maar 15 km. Over vampire gesproken. Gelukkig was ritje terug ook maar 5 km dus sta nu thuis aan de lader. Geen idee wat invloed is geweest van dit verlies en dashboard gaf ook aan pas 35,7 kWh te hebben verbruikt sinds laatste laadbeurt. Iemand hier eerder mee te maken gehad?
 
Last edited: