Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste 24 uur zit ik op 15-20 ideal km verlies (schijnt te komen doordat de accu afkoelt).
Vervolgens zit ik op ca. ideal 6-8 km per 24 uur.
Ik heb nog nooit langer dan 3 dagen stilgestaan, misschien krijg je de daarop volgende dagen weer km's terug of wordt er nog meer van de auto uitgeschakeld ?

Ik heb alles uitgezet wat je maar uit kunt zetten ( o.a. mobile connection en WiFi) en uiteraard de sleep mode aanstaan.
Let op dat je de goede sleep (slaap) modus aanzet en niet de verkeerde sleep (tow) modus ;-)

Ik verlies 3 km typical range zonder sleep (slaap) modus. Met sleep (slaap) modus 2. Maar omdat mijn grote scherm altijd slaapt is dat kleine verschil misschien verklaarbaar.
 
SC Oosterhout is officieel geopend !
upu4etar.jpg
 
Hoe zijn de ervaringen met de app.(android in mijn geval)? Het lukt mij slechts af en toe verbinding te maken met de MS. Het is jammer, maar zo is het eigenlijk niet bruikbaar om bvb auto voor te verwarmen. Ik vind er ook geen lijn in : soms maakt hij onmiddellijk contact, en als je enkele minuzten later probeert werkt het niet meer. Dacht ook aan slechte 3G, maar heb nu wifi tot in dd carport, maar geen verbetering.
 
Hoe zijn de ervaringen met de app.(android in mijn geval)? Het lukt mij slechts af en toe verbinding te maken met de MS. Het is jammer, maar zo is het eigenlijk niet bruikbaar om bvb auto voor te verwarmen. Ik vind er ook geen lijn in : soms maakt hij onmiddellijk contact, en als je enkele minuzten later probeert werkt het niet meer. Dacht ook aan slechte 3G, maar heb nu wifi tot in dd carport, maar geen verbetering.


komt omdat de S in slaap ligt (vampire drain).
als je dat uitschakelt zal verbinding een stuk sneller opgebouwd worden.
 
Er zijn toch ook mede forum leden die een Tesla Model X hebben besteld? Hebben deze personen al wat meer informatie over Model X gekregen? Gaan ze het model nog leveren in 2014? of word het ook als maar uitgesteld

Ik heb ooit de Model S besteld nadat ik de introductie van de MX zag. Februari 2012 volgens mij. Die auto wilde ik hebben! Maar ja, die is niet in de EU voor 2015 vermoed ik.

Natuurlijk wil ik 'm nog steeds graag hebben, dan wel de 4x4. Maar ik heb één ding geleerd: ik ga 'm niet meer reserveren, ik wacht wel totdat de MX uit is in NL. Gewoon echt proefrijden, geen jaren wachten in onzekerheid. Geen hype, geen frustratie. Dat was eens, maar ...
 
Maar dan moet je toch nog wel contact kunnen maken? Heb nu vaak dar ik 3 tot 4 keer retry, en het dan maar opgeef.

ik gebruik ook Android, en het lukt steeds.

als de wagen in slaap ligt, na enkele keren.
soms sluit ik de app wel af en probeer opnieuw, dus er zal toch wel ergens nog een los draadje zijn.


als de wagen niet slaapt (en ik heb slaapmodus nu uit staan) gaat het veel sneller.

- - - Updated - - -

Ik heb ooit de Model S besteld nadat ik de introductie van de MX zag. Februari 2012 volgens mij. Die auto wilde ik hebben! Maar ja, die is niet in de EU voor 2015 vermoed ik.

Natuurlijk wil ik 'm nog steeds graag hebben, dan wel de 4x4. Maar ik heb één ding geleerd: ik ga 'm niet meer reserveren, ik wacht wel totdat de MX uit is in NL. Gewoon echt proefrijden, geen jaren wachten in onzekerheid. Geen hype, geen frustratie. Dat was eens, maar ...

het was toch mooi voor één keer.
telkens weer kijken of er iets nieuws was.... F5, F5 (of auto-reload)... een hoopje kinderen wachtende op de sint die maar niet scheen te komen.
 
Ik heb echt helemaal geen problemen. Mijn auto loopt op een werkdag net 1 km af (sta wel in een parkeergarage over het algemeen). Heb altijd snel verbinding (maar heb ook geen sleepmode aan staan). Geen problemen met de bluetooth (heb zelf een iPhone 5). Internet eigenlijk altijd goed (behalve als je de landsgrens over gaat). Van NL naar Belgie duurt minimaal 20 km voor ik weer verbinding heb. Misschien als het vaker gebeurd zal het sneller gaan. Ga het merken aankomende zomer in the UK. Heb 's nachts altijd de auto aan de snoer, laden vanaf 23.30 uur, 's morgens om 6.30 uur verwarming aan en om 6.50 rijden.

Pas geleden mijn auto weggebracht voor wat kleine puntjes. Kreeg een loaner mee, P85, moet zeggen dat ie veel stiller was maar had geen zonnedak en 19" wielen. het scheelt echt aanzienlijk qua geluid. Viel me ook op dat je voorin geen zonnedak nodig heb als je 1,93m ben om te kunnen zitten, achterin wel, maar zelfs met zonnedak wil ik niet achterin zitten naar zuid Frankrijk. Qua performance moet ik zeggen dat ik niet echt verschil merkte qua acceleratie of zo. Maar ben ook niet echt iemand die heel vaak supersnel weg rij.

Vandaag echt het toppunt meegemaakt. Had vanmorgen een oliesheik uit Qatar in mijn auto en die wilde ook wel heel graag een Tesla Model S. Dus je ziet, ook die mannen gaan uiteindelijk om. Maar die Tesla zou dan naast het leuke spul komen zoals Ferrari, Lambo enz. dus ja....
 
Goedenavond,

Als Nederlandse Tesla model S rijder heb ik een Belg enthousiast gemaakt.....
kan iemand mij/hem vertellen of er, en zo ja welke, fiscale voordelen of stimuleringsmaatregelen er eventueel zijn in België t.o.v. 'ouderwetse' auto? ;)
(in NL bijtelling, mia, vamil, kia, wegenbelasting e.d.) En of de aanschaf(prijs) verder nog afwijkt tov NL?

Bedankt & Groet!
 
Goedenavond,

Als Nederlandse Tesla model S rijder heb ik een Belg enthousiast gemaakt.....
kan iemand mij/hem vertellen of er, en zo ja welke, fiscale voordelen of stimuleringsmaatregelen er eventueel zijn in België t.o.v. 'ouderwetse' auto? ;)
(in NL bijtelling, mia, vamil, kia, wegenbelasting e.d.) En of de aanschaf(prijs) verder nog afwijkt tov NL?

Bedankt & Groet!

Daar is op dit forum een uitgebreide discussie genaamd:

Berekening fiscaal/financieel voordeel elektrische wagen voor vennootschap in België

 
Goedenavond,

Als Nederlandse Tesla model S rijder heb ik een Belg enthousiast gemaakt.....
kan iemand mij/hem vertellen of er, en zo ja welke, fiscale voordelen of stimuleringsmaatregelen er eventueel zijn in België t.o.v. 'ouderwetse' auto? ;)
(in NL bijtelling, mia, vamil, kia, wegenbelasting e.d.) En of de aanschaf(prijs) verder nog afwijkt tov NL?

Bedankt & Groet!

voor particulieren niet veel:
lage wegentax: 76€
geen BIV

voor vennootschappen:
geen BIV
lage wegentax: 76€
120% inbrengen in zaak (ook alle andere kosten)
mogelijkheid om sneller af te schrijven
subsidie van de Vlaamse overheid (agendschap ondernemen)ik denk dat dit nu max. 2800€ is
 
voor particulieren niet veel:
lage wegentax: 76€
geen BIV

voor vennootschappen:
geen BIV
lage wegentax: 76€
120% inbrengen in zaak (ook alle andere kosten)
mogelijkheid om sneller af te schrijven
subsidie van de Vlaamse overheid (agendschap ondernemen)ik denk dat dit nu max. 2800€ is

Ik heb begrepen dat de 120% binnenkort wordt verhoogd naar 150%...... Dus het wordt nog beter :)
 
voor particulieren niet veel:
lage wegentax: 76€
geen BIV

voor vennootschappen:
geen BIV
lage wegentax: 76€
120% inbrengen in zaak (ook alle andere kosten)
mogelijkheid om sneller af te schrijven
subsidie van de Vlaamse overheid (agendschap ondernemen)ik denk dat dit nu max. 2800€ is

Ach, daar doen we het toch al lang niet meer voor, toch? Let's face it, we doen het louter en alleen voor de dubbele iPad. En voor de kick na elk rood licht (en hopelijk met een Lambo, Ferrari, Corvette of Jag naast je).
 
Tesla Motors, Inc. (TSLA - Analyst Report) announced that it will provide an upgraded wall adapter to its Model S vehicles in addition to the software update provided in December. The automaker intends to prevent excessive heating of the adapters to ensure safety to its customers.

The Universal Mobile Connector (UMC) NEMA 14-50 adapters can overheat due to higher than normal electrical resistance resulting from corrosion, physical damage of receptacles or faulty wiring of electrical outlets.

In order to counter this problem, in Dec 2013, Tesla launched an over-the-air software update which will prompt the Model S onboard charging system to automatically reduce the charging current by 25% when there is a variation in the input power. This reduces the heat generated in any high resistance connections outside the vehicle.

Tesla’s vehicles will automatically be upgraded with this technology via the over-the-air update. The receipt of the upgrade can be verified by checking if the car is functioning with a 5.8.4 or newer software version. The vehicles, which cannot be upgraded with this over-the-air technology, need to be taken to the Tesla authorized Service Centers or Tesla Rangers.

As an added precaution, Tesla designed an improved wall adapter with a thermal fuse for those using the 14-50 sockets. In case the circuit breakers malfunction on the house side or the car side, this thermal fuse will prevent further current flow in case the wall socket region heats up. This upgraded adapter will be provided to users of the existing and new vehicles free of cost within a few weeks.

Tesla currently has a Zacks Rank #4 (Sell). We are concerned about the persistent losses, production constraints, high prices and mounting R&D and SG&A expenses of the company.
Zie: http://www.zacks.com/stock/news/119498/tesla-to-enhance-model-s-charging-system
 
Sta ik lekker in Leek voor de bank energie te lurken, kom ik na lunchtijd naar buiten om naar een klant toe te gaan staat er gewoon een andere MS naast mij. Blijkt de MS te
zijn van een ander forumlid welke zijn auto op 30 december heeft ontvangen van een importeur uit Luxemburg. Mocht je dit lezen, leuk om je gesproken te hebben.
20140113_130135.jpg