Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vannacht voor het eerst de batterij tot max geladen. 's Ochtends een range van 393km, daar ben ik niet zo van onder de indruk moet ik zeggen. Normaal laad ik tot de aangeraden 80%, en dan heb ik ~ 345km range. Dat sommetje klopt niet(393*0,8 is beduidend minder dan 345km)

Ik heb me nooit zo verdiept in het hele laadgebeuren, voor mijn dagelijkse behoefte is dat niet relevant, maar nu ik plannen heb om naar Winterberg te gaan in Februari zit ik toch te puzzelen met range. Met een max range van ~ 430km rijdt het toch wat lekkerder dan 393km.

Ben al eens in Winterberg geweest met de Tesla in december en heb toen flink doorgereden.
Voor mij is de afstand 250 km en kwam aan met 50 km range en heb flink doorgereden.
 
Ben al eens in Winterberg geweest met de Tesla in december en heb toen flink doorgereden.
Voor mij is de afstand 250 km en kwam aan met 50 km range en heb flink doorgereden.

Ja, maar...bij mijn hotel kan ik niet laden, dus dan moet ik vertrouwen op dat ene laadstation van RWE in Winterberg, want de supercharger in Wilnsdorf (~70km over heuvelachtig terrein) ga je dan niet meer halen. Dus misschien heen- en terugweg via Wilnsdorf.

Heb jij die lader van RWE geprobeerd?
 
Helaas heeft Byron gelijk gekregen. Gisteren de mail van de DS van Tesla ontvangen. Levering staat gepland tussen 18 & 27/2. Da's dus 7 à 8 weken na de "Productie voltooid"-melding...
Jammer. Wordt je geduld nog extra op de proef gesteld..:crying:

- - - Updated - - -

Kennelijk flinke vertragingen bij Tesla in de productie / levering aan Nederland na de enorme piek van leveringen eind 2013. Ik heb 2 december 2013 besteld via Mistergreen.nl en volgens hen zou de levering eind maart zijn. Krijg nu bericht dat dit eind MEI wordt.... Dat is een levertijd van 6 maanden!
Kan je vertellen, het is het wachten waard.:smile:
 
UPDATE: Forum deelnemer heeft me uit de brand geholpen! Toch mooi die Tesla community.

---------------------------------
Argh :cursing: Iemand in Amsterdam wiens mennekes laadkabel ik vanavond kan lenen (Oud-West)? Heb gisteren mijne in een wasstraat laten liggen bij stofzuigen en auto moet vannacht laden. Duh!!! :cursing: En de wasstraat is morgen pas weer open (als de kabel er nog ligt). Dus kan de kabel morgen ochtend vroeg weer op locatie afleveren inclusief flesje wijn.

Graag pm met nummer als je je laadkabel een nachtje kunt missen.
 
Last edited:
Argh :cursing: Iemand in Amsterdam wiens mennekes laadkabel ik vanavond kan lenen (Oud-West)? Heb gisteren mijne in een wasstraat laten liggen bij stofzuigen en auto moet vannacht laden. Duh!!! :cursing: En de wasstraat is morgen pas weer open (als de kabel er nog ligt). Dus kan de kabel morgen ochtend vroeg weer op locatie afleveren inclusief flesje wijn.


Graag pm met nummer als je je laadkabel een nachtje kunt missen.

Geen punt pm verstuurd laat maar even weten.
 
Grappig: een i3 naast een M5:
Gespot: enorme BMW i3 vs kleine E39 M5 - Autoblog.nl

Ik heb gisteren de i3 van Seth mogen bewonderen en moet zeggen dat het toch best een mooie auto is, zeker in de door hem (of zijn vrouw..) gekozen kleurstelling (zwart/wit). Wel hoog inderdaad, en met bijzonder weinig ruimte....
Samen gekozen, maar de credits voor de keuze mogen haar toekomen, dan neem ik de credits voor de keuze voor haar ;)
 
Iemand hier ervaring met een auto die niet meer wakker wordt via de app? Zit aan de andere kant van de wereld en kan al een week geen contact meer krijgen met de auto. Heb dit probleem thuis ook wel eens gehad, eenmaal in sleeping mode, nauwelijks nog wakker te krijgen. Maar als je dan de auto opende was het probleem opgelost. Probleem is nu dat de auto bij een 'valet parking' bedrijf staat. Voor de zekerheid een mailtje gedaan naar Tesla en krijg net antwoord dat de 12v batterij een te laag pijl heeft en dat de auto daarom niet meer wakker wordt (en niet te traceren is?). Echt zo'n probleem waar je op zit te wachten als je vrijdag op Schiphol aankomt met vrouw, 2 kinderen en een shipload aan bagage (2 dochters ;-)). Weet iemand hoe snel ze zoiets op kunnen lossen? Is het een kwestie van een andere accu of ben je de auto langere tijd kwijt?
 
Iemand hier ervaring met een auto die niet meer wakker wordt via de app? Zit aan de andere kant van de wereld en kan al een week geen contact meer krijgen met de auto. Heb dit probleem thuis ook wel eens gehad, eenmaal in sleeping mode, nauwelijks nog wakker te krijgen. Maar als je dan de auto opende was het probleem opgelost. Probleem is nu dat de auto bij een 'valet parking' bedrijf staat. Voor de zekerheid een mailtje gedaan naar Tesla en krijg net antwoord dat de 12v batterij een te laag pijl heeft en dat de auto daarom niet meer wakker wordt (en niet te traceren is?). Echt zo'n probleem waar je op zit te wachten als je vrijdag op Schiphol aankomt met vrouw, 2 kinderen en een shipload aan bagage (2 dochters ;-)). Weet iemand hoe snel ze zoiets op kunnen lossen? Is het een kwestie van een andere accu of ben je de auto langere tijd kwijt?
Ter geruststelling: mocht het zo zijn dat de auto bij aankomst inderdaad "dood" blijkt te zijn, zou het moeten volstaan om iemand te vinden met een setje gewone startkabels. Even uit m'n hoofd: met creditcard of gelijksoortige kaart de 'neus' verwijderen, daarachter zit 12V-aansluitingen voor startkabels. Even de spanning erop om de auto open te krijgen en dan zou al snel de auto zichzelf weer geheel tot leven moeten brengen. En blijven: de 12V-accu wordt dan gewoon door de hoofdaccu opgeladen en je zou normaal moeten kunnen wegrijden.
 
Iemand hier ervaring met een auto die niet meer wakker wordt via de app? Zit aan de andere kant van de wereld en kan al een week geen contact meer krijgen met de auto. Heb dit probleem thuis ook wel eens gehad, eenmaal in sleeping mode, nauwelijks nog wakker te krijgen. Maar als je dan de auto opende was het probleem opgelost. Probleem is nu dat de auto bij een 'valet parking' bedrijf staat. Voor de zekerheid een mailtje gedaan naar Tesla en krijg net antwoord dat de 12v batterij een te laag pijl heeft en dat de auto daarom niet meer wakker wordt (en niet te traceren is?). Echt zo'n probleem waar je op zit te wachten als je vrijdag op Schiphol aankomt met vrouw, 2 kinderen en een shipload aan bagage (2 dochters ;-)). Weet iemand hoe snel ze zoiets op kunnen lossen? Is het een kwestie van een andere accu of ben je de auto langere tijd kwijt?




waar ik benieuwd naar ben: hoe lang heeft de auto gestaan? Ik merk zelf na bijna twee weken weg. Dat range afneemt (ondanks Energy saving aan!)
Begon op 278 range over en nu 246.

had visible tesla al uitgezet......
 
Iemand hier ervaring met een auto die niet meer wakker wordt via de app? Zit aan de andere kant van de wereld en kan al een week geen contact meer krijgen met de auto. Heb dit probleem thuis ook wel eens gehad, eenmaal in sleeping mode, nauwelijks nog wakker te krijgen. Maar als je dan de auto opende was het probleem opgelost. Probleem is nu dat de auto bij een 'valet parking' bedrijf staat. Voor de zekerheid een mailtje gedaan naar Tesla en krijg net antwoord dat de 12v batterij een te laag pijl heeft en dat de auto daarom niet meer wakker wordt (en niet te traceren is?). Echt zo'n probleem waar je op zit te wachten als je vrijdag op Schiphol aankomt met vrouw, 2 kinderen en een shipload aan bagage (2 dochters ;-)). Weet iemand hoe snel ze zoiets op kunnen lossen? Is het een kwestie van een andere accu of ben je de auto langere tijd kwijt?

Als Tesla de auto niet kan traceren, kunnen ze toch ook niet weten hoe de accu er aan toe is? Heeft het valet bedrijf hem niet toevallig ergens diep in een parkeerkelder gezet waar geen 3G is? Of is er al iemand van dat bedrijf langsgegaan met de keyfob?
 
2 a 3 typical km per etmaal is inderdaad wat je mag verwachten als energy saving aanstaat. Tikt best aan als je weken wegbent. Maar vóórdat ze die feature (her)introduceerden kon je meer dan 10km per dag kwijtraken, en dan gaat het écht hard..

okay dan valt het wel mee. Had groter verschil verwacht tussen met/zonder Energy saving. Grote voordeel auto staat thuis voor de deur dus geen issue als ie leeg raakt
 
Iemand hier ervaring met een auto die niet meer wakker wordt via de app? Zit aan de andere kant van de wereld en kan al een week geen contact meer krijgen met de auto. Heb dit probleem thuis ook wel eens gehad, eenmaal in sleeping mode, nauwelijks nog wakker te krijgen. Maar als je dan de auto opende was het probleem opgelost. Probleem is nu dat de auto bij een 'valet parking' bedrijf staat. Voor de zekerheid een mailtje gedaan naar Tesla en krijg net antwoord dat de 12v batterij een te laag pijl heeft en dat de auto daarom niet meer wakker wordt (en niet te traceren is?). Echt zo'n probleem waar je op zit te wachten als je vrijdag op Schiphol aankomt met vrouw, 2 kinderen en een shipload aan bagage (2 dochters ;-)). Weet iemand hoe snel ze zoiets op kunnen lossen? Is het een kwestie van een andere accu of ben je de auto langere tijd kwijt?

Misschien nog een andere geruststelling. Ik ben zelf aan de andere kant van de wereld en krijg geen verbinding via de app. Maar de Tesla is alive and kicking, want mijn vrouw rijdt er gewoon mee rond.

Wel vervelend dat we de status niet kunnen opvragen. Ik kan dus ook niet zien of mijn vrouw een beetje rustig rijdt ;-).
 
De officiële Schiphol Valet parking service kan hem gewoon aan een lader hangen.

Misschien nog een andere geruststelling. Ik ben zelf aan de andere kant van de wereld en krijg geen verbinding via de app. Maar de Tesla is alive and kicking, want mijn vrouw rijdt er gewoon mee rond.

Wel vervelend dat we de status niet kunnen opvragen. Ik kan dus ook niet zien of mijn vrouw een beetje rustig rijdt ;-).

Dat heeft je vrouw uitgezet zodat je haar niet kunt volgen terwijl zij de bloemetjes buiten zet :)
 
Ik had dat ook na 2 weken met Kerst en Tesla kon er ook niet bij. Hun stelling: bij diefstal hadden we wel contact gehad. Toen ik later terug kwam bij de auto bleek hij op een Ok voor de firmware update te wachten en kon gewoon gebruikt worden. Kennelijk hield die vraag verdere communicatie op.
 
Vandaag voor het eerst meegemaakt: auto niet op slot gegaan bij het weglopen van de auto. Ik zit toevallig wat te spelen met VisibleTesla en denk: goh, waarom is het slotje open. En ik was net er gerust op geworden dat hij altijd dicht ging....
 
Ben benieuwd. Auto heeft 2 weken binnengestaan, aan de lader (stopcontact). Eerste paar dagen netjes te bekijken via de app, iedere dag gedaan natuurlijk, het blijft toch je kind :). Toen ik er geen contact meer mee kon krijgen heb ik me daar geen zorgen over gemaakt, dat probleem thuis ook al gehad (direct na levering) en was simpel op te lossen door de auto te openen. Dacht dat het ging om een bug. Blijft toch vreemd dat je een auto geleverd krijgt, 11 december, met een zwakke accu en dat deze niet te traceren is in sleep mode. Wacht nu op mailtje van Tesla, heb ze tel.nummer en adres gegeven van de valet service en gezegd dat ze beter direct contact met dat bedrijf kunnen leggen, ik kan verder ook weinig doen. Stap over uurtje of 8 in het vliegtuig en hoop dat ik daarvoor iets meer duidelijkheid heb. Uiteraard wel het volste vertrouwen in een een goede afloop, Elon zal me toch niet laten zitten :wink:
 
Even de laadkabel afkoppelen, in de auto gaan zitten en op de rem drukken, dan zal hij wss (binnen enkele minuten) weer aanspringen en de 12V gaan bijladen, daarna kan de laadkabel weer aangesloten worden. Deze instructie kun je doorgeven aan de parkeerheren. Meerdere mensen (incl mijzelf) hebben iets vergelijkbaars al eens meegemaakt. (Ging er van uit dat dit inmiddels opgelost was door software update, blijkbaar niet helemaal dus)