Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat had ik eerst ook, naar nu alleen als ik het nodig heb. Met range mode aan blijft je batterijverwarming grotendeels achterwege en dus je regen en vermogen langer beperkt, maar belangrijker: je accu blijft het langste goed bij 20C.

Grootste merkbare verschil is kachel.

Hoe kom je aan deze informatie?
Ik heb de range mode namelijk ook altijd aan staan en was in de veronderstelling dat dit alleen van invloed was op de climat control (waar ik overigens niets van merk). Ik heb met range mode aan nog steeds een bult in m'n verbruiksgrafiek door de batterijverwarming.
 
Tesla-Tuned.jpg


Een snel Photoshop werkje, een getunede Model S. Spoiler en voorbumper en zijluchtuitlaat van een Jaguar XFS-R.
Wat vinden jullie ervan? Zo zou een eventuele Sportversie er kunnen uitzien. Valt wel in de smaak bij mij zo.
 
Bedankt! Heb range mode voor de zekerheid aangezet! Nog 1 vraagje, ik heb het eerder voor bij zien komen maar kan het niet helemaal terug vinden! Wat is nou het verschil tussen rated en typical range? Bij mij is het verschil meer dan 60 kilometer! Moet ik van de laagste stand uitgaan?
Rated range is een "theoretische range", waarbij het gemiddeld verbruik bij het afwerken van een gestandaardiseerde testcyclus wordt gebruikt. Dit is vooral bedoeld om het verbruik tussen verschillende autotypes te kunnen vergelijken. Typical range is meer op realistisch verbruik van de Model S afgestemd - tenminste, als je 100 km/h realistisch noemt :)
 
Bedankt! Heb range mode voor de zekerheid aangezet! Nog 1 vraagje, ik heb het eerder voor bij zien komen maar kan het niet helemaal terug vinden! Wat is nou het verschil tussen rated en typical range? Bij mij is het verschil meer dan 60 kilometer! Moet ik van de laagste stand uitgaan?
Je energy grafiek op 10 km en average zetten. De projected range geeft het beste weer wat je bereik nog is met je rijstijl van de afgelopen 10km.
 
Een snel Photoshop werkje, een getunede Model S. Spoiler en voorbumper en zijluchtuitlaat van een Jaguar XFS-R.
Wat vinden jullie ervan? Zo zou een eventuele Sportversie er kunnen uitzien. Valt wel in de smaak bij mij zo.

Oei, die velgen, die banden... als je over een lucifer rijdt vlieg je met je hoofd tegen het dak.
Wie meent dat belachelijk grote velgen het toppunt zijn van sportiviteit kijkt best eens naar de velgen en banden van een F1.
Maar smaken verschillen, de Surma vinden hun lipplaten ook geweldig...
 
Ik kwam onderstaand bericht tegen in het US Forum, iemand die navraag had gedaan over het lowering issue. Aangezien Elon het beloofd heeft, maak ik plannen om zaterdag de nieuwe mogelijkheden te gaan testen. 1 februari :)

I thought I would share my received response based on the e-mail I sent last week:

Chipper,

Thank you for taking the time to reach out to Tesla Motors. At the current time, we have not received any communications that differ from Elon Musk’s published communications below, and I have attached the Service Manager of Marietta (Keith Smith) to this email to provide support from the service sector if need be. If you prefer to reach out to the Marietta Service Center directly, I have provided the contact information below.

Tesla Service Marietta
1395 S. Marietta Pkwy.
Bldg 100 Suite 121
Marietta, GA 30067
(678) 797-1808
[email protected]


(Excerpt): First, we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds. To be clear, this is about reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety. The theoretical probability of a fire injury is already vanishingly small and the actual number to date is zero. Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions.
http://www.teslamotors.com/blog/mission-tesla

Best regards,

Brent Stutler | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Rd. | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | 877.79.TESLA
 
View attachment 41985

Een snel Photoshop werkje, een getunede Model S. Spoiler en voorbumper en zijluchtuitlaat van een Jaguar XFS-R.
Wat vinden jullie ervan? Zo zou een eventuele Sportversie er kunnen uitzien. Valt wel in de smaak bij mij zo.

Vooral de zijluchtuitlaat spreekt mij zeer aan, volgens mij onmisbaar om de motor voldoende te koelen. Ik zou ook nog twee dubbele knalpijpen bij doen, zodat de uitlaatgassen ook met zo weinig mogelijk weerstand de motor kunnen verlaten! ;)

Iets heel anders: de startmotor van mijn sunbeam alpine is vanavond overleden. Toch wel jammer dat het net een van de weinige elektrische onderdelen van deze 50 jaar oude auto is die het nu begeeft!
 
Was even met de boekhouding bezig, schiet me een puntje te binnen; als de aanbetaling in 2012 is gedaan, maar de restbetaling en levering in 2013,
voor welk jaar moet/mag dan de investeringsaftrek worden meegenomen?

Mijn boekhouder zei iets van het volgende (weet het niet precies meer).
2012 investeringsaftrek over de aanbetaling
2013 investeringsaftrek over de restbetaling minus wat je al in 2012 hebt opgegeven.

Maar weet het dus zoals gezegd niet exact hoe het werkt, maar bel anders even met de belastingdienst die kunnen het je zo vertellen.
 
Tja, franse auto's.... Maar waarom start je die in januari? Niet in winterslaap?

Sunbeam is (nou ja, was) een Engels merk, dat in 1905 is begonnen met de productie van auto's. Niet te verwarren met het Franse Alpine. De Sunbeam Alpine (op zijn Engels uitgesproken) is een kleine open tweezitter (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Sunbeam_Alpine).

Ik wil de auto op niet al te lange termijn goed laten nakijken zodat hij dit voorjaar op tijd technisch helemaal op orde is, het elektrische systeem is bijvoorbeeld niet al te betrouwbaar. Ik zou hem graag zelf helemaal onder handen willen nemen, maar daar kom ik voorlopig niet aan toe. Gisteravond wilde ik hem starten, dat ging dus niet. Met de hamertechniek wilde hij nog een paar keer extra rond gaan, maar daarna was het definitief over en uit. Engelse techniek he, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen! :biggrin: