Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij was de auto door de wasstraat gehaald (Amsterdam). Daarna zat de auto onder de krassen. Zelf altijd voorzichtig met de hand gewassen maar dat is in een keer te niet gedaan.
Opticoat kan in principe gewoon door de wasstraat. Het "wast" er niet af. Maar de wasstraat zal, ook bij opticoat, lichte waskrasjes achterlaten.

eens te meer een bewijs dat de Tesla-medewerkers in Europa wel van goede wil zijn, maar hun kennis en kunde mbt deze auto blijkt in de praktijk te vaak ondermaats.
 
Wat een negativiteit allemaal. Lijkt twee maanden terug wel toen de 'pioniers' hun eerste enthousiasme begonnen te verliezen door gebrek aan service.

Dit zat er volgens mijn ook wel in. Als je een berg auto's aflevert in november/december, dan komt er een heuvel auto's terug in januari/februari met storingen en afwerkfouten. Natuurlijk is dan de organisatie te klein en de wachttijden te lang en is er overal stress en frustratie.

Ik ben van mening dat het kan helpen voor eigen gemoedsrust en voor Tesla om even een paar maanden door te rijden met niet urgente punten om dan ergens in mei e.v. gebruik te kunnen maken van een betere service vanuit een dubbel aantal Service Centers.

En vooral elke dag blijven genieten!!! Ik heb gisteren nog rondjes gedraaid rond een M3. Die weet nog niet wat er in het donker gebeurde.
 
Helemaal eens met Yoda88. Mijn MS heeft inmiddels bijna 10% (geen grap) van de tijd in de Tesla garage gestaan en ik twee keer aan de kant van de weg omdat hij het niet meer deed (kapotte accu). De service laat soms te wensen over maar het team doet wel altijd ontzettend hun best (ze werken daar echt bizar lang door, zelfs nachten lang). Alles bij elkaar is het steeds ontzettend balen (vooral omdat ik de grappen van collega's moet ontvangen) maar man o man wat is het een auto als hij rijdt.

Gisteren de eerste dag na mijn schadeherstel (die niet in die 10% zit) weer even kunnen genieten van de power. Vroeg naar kantoor en bij ieder stoplicht een sprintje maken met motorrijders, wat een acceleratie en wat zijn die fluittonen toch verslavend. 's Avond terug met de radio uit en even gewoon helemaal geen geluid, gewoon cruisen met de stoelverwarming aan.

Als ik mij dan ook nog bedenk dat ik voor 90 euro per maand de auto onbeperkt kan laden en mijn collega met zijn M5 minimaal het drievoudige kwijt is aan benzine dan ben ik alle negativiteit weer kwijt. :smile:
 
Dus... Nu krijg je op kosten van Tesla een fresh-up van je Opticoat behandeling?

Nee, de opticoat opmerking was een antwoord op Hans(Amsterdam) "Mijn auto heeft een Opticoat Pro behandeling gehad.
Dan is het geloof ik niet de bedoeling dat je door de wasstraat gaat."
Mijn auto is nog niet behandeld met Opti Coat. De auto moest namelijk ook nog gespoten worden. Plekjes door de lak heen bij oplevering. Pas daarna zou ik de auto (zelf) met Opti Coat behandelen.
Ik heb na die tijd nog wel contact gehad met Machiel. Misschien konden ze wel polijsten, maar gezien de staat waarin de auto in december al werd opgeleverd (krassen en poetsmiddel overal), heb ik dat maar een beetje afgewimpeld. Ik ga de auto zelf polijsten en in de opticoat zetten.
 
Is de auto met de hand gewassen of door de wasstraat gereden ?
Mijn auto heeft een Opticoat Pro behandeling gehad.
Dan is het geloof ik niet de bedoeling dat je door de wasstraat gaat.

Mijne heeft ook een Opticoat behandeling gehad en ik heb vooraf expliciet aangegeven dat 'is niet door de wasstraat mag (dat staat wat mij betreft los van de Opticoat behandeling). Ze gaven aan dat ze met de hand en lauw water wassen.
 
Als ik mij dan ook nog bedenk dat ik voor 90 euro per maand de auto onbeperkt kan laden en mijn collega met zijn M5 minimaal het drievoudige kwijt is aan benzine dan ben ik alle negativiteit weer kwijt. :smile:

Iemand met een M5 die per maand voor 270 euro benzine verstookt? Grof gerekend per jaar 20.000km? Da's niet zo veel voor zo'n dure auto, oftewel de kmprijs zal inderdaad heel wat hoger uitkomen dan voor een MS... :rolleyes:
 
Heerlijk! Auto volgepompt bij de supercharger en zonder op te letten naar huis geknald. Auto richting de 160 getrapt waar mogelijk. Zie hier het resultaat :)
 

Attachments

  • WP_20140125_14_12_29_Pro.jpg
    WP_20140125_14_12_29_Pro.jpg
    190.8 KB · Views: 340
Iemand met een M5 die per maand voor 270 euro benzine verstookt? Grof gerekend per jaar 20.000km? Da's niet zo veel voor zo'n dure auto, oftewel de kmprijs zal inderdaad heel wat hoger uitkomen dan voor een MS... :rolleyes:

Een M5 (of Audi S6) rijdt gemiddeld 1:7. Bij 20.000 km dus 2857 liter benzine. Reken op € 1,68 en je zit op € 4.800,- brandstof. Dat is € 400 euro per maand.
Deze € 400,- valt in het niet bij de bijtelling. Een M5 kost vanaf zo'n € 130.000,-. Bijtelling 25% of wel € 32.500 per jaar. Per maand dus € 2708,-. Reken dat je wat winst maakt en je belastingdruk op rond 40% uitkomt, dan is kost je dit aan bijtelling netto € 1083,- per maand. O ja, je mag ook nog wegenbelasting betalen, dat is € 1.060,- per jaar, of € 88,33 per maand.

Al met kost een BMW M5, afschrijving vergeet ik even:

Brandstof 400
Bijtelling 1083
Wegenbelasting 88
___________________
Per maand 1571

De Model S gebruikt gemiddeld 1 kWh voor 4 km. 20.000 km betekent 5000 kWh. Betaal je 20 cent per kWh, dan worden de brandstofkosten voor de Model S € 1000,- per jaar, € 83,- per maand.
In mijn geval, ik betaal 11,8 cent per kWh, is dit per maand maar € 49,-.

Het rijden in een BMW M5 of een Audi S6, kost je dus rond € 1.500,- per maand meer. Per km kost de BMW of de dikke Audi je dus € 0,90 cent meer.
 
Heerlijk! Auto volgepompt bij de supercharger en zonder op te letten naar huis geknald. Auto richting de 160 getrapt waar mogelijk. Zie hier het resultaat :)

Heerlijk, dat doortrappen. Ik was in een uurtje thuis :tongue:. Moest wel weer aan de oplader aangezien ik ook nog weg moest. Was leuk om een aantal forumleden in levende lijve te zien. Ben beniewd naar de resultaten
 
Een M5 (of Audi S6) rijdt gemiddeld 1:7. Bij 20.000 km dus 2857 liter benzine. Reken op € 1,68 en je zit op € 4.800,- brandstof. Dat is € 400 euro per maand. Deze € 400,- valt in het niet bij de bijtelling. Een M5 kost vanaf zo'n € 130.000,-. Bijtelling 25% of wel € 32.500 per jaar. Per maand dus € 2708,-. Reken dat je wat winst maakt en je belastingdruk op rond 40% uitkomt, dan is kost je dit aan bijtelling netto € 1083,- per maand. O ja, je mag ook nog wegenbelasting betalen, dat is € 1.060,- per jaar, of € 88,33 per maand. Al met kost een BMW M5, afschrijving vergeet ik even: Brandstof 400 Bijtelling 1083 Wegenbelasting 88 ___________________ Per maand 1571 De Model S gebruikt gemiddeld 1 kWh voor 4 km. 20.000 km betekent 5000 kWh. Betaal je 20 cent per kWh, dan worden de brandstofkosten voor de Model S € 1000,- per jaar, € 83,- per maand. In mijn geval, ik betaal 11,8 cent per kWh, is dit per maand maar € 49,-. Het rijden in een BMW M5 of een Audi S6, kost je dus rond € 1.500,- per maand meer. Per km kost de BMW of de dikke Audi je dus € 0,90 cent meer.
Zo is dat! Wel een kleine nuance, cq vraag: hoe kom je aan die lage stroomprijs van 11,8? Mijn BV betaalt toch echt 20 cent en - eerlijk is eerlijk - daar komt ook nog vastrecht bij, dus maak het maar af op 25 cent per kWh.
 
Zo is dat! Wel een kleine nuance, cq vraag: hoe kom je aan die lage stroomprijs van 11,8? Mijn BV betaalt toch echt 20 cent en - eerlijk is eerlijk - daar komt ook nog vastrecht bij, dus maak het maar af op 25 cent per kWh.

Mijn stroomprijs is nog lager.. zonnepaneeltjes... :biggrin:

- - - Updated - - -

Op zonnepanelenmah je 43% eia aanvragen, dus voor 143% afschrijven oftewel netto investering ca 35% afhankelijk van kia niveau!
 
Heerlijk, dat doortrappen. Ik was in een uurtje thuis :tongue:. Moest wel weer aan de oplader aangezien ik ook nog weg moest. Was leuk om een aantal forumleden in levende lijve te zien. Ben beniewd naar de resultaten

Resultaten zitten in je mail. Graag even checken voordat we iets publiceren. Was een leuke en enerverende ochtend. En ook weer vol naar huis gereden, nadat ik leeg was aangekomen. Ik woon te dicht bij Oosterhout om op dat stuk veel energie te verliezen ondanks de (veel) hogere snelheid dan normaal vandaag... :rolleyes:
 
Resultaten zitten in je mail. Graag even checken voordat we iets publiceren. Was een leuke en enerverende ochtend. En ook weer vol naar huis gereden, nadat ik leeg was aangekomen. Ik woon te dicht bij Oosterhout om op dat stuk veel energie te verliezen ondanks de (veel) hogere snelheid dan normaal vandaag... :rolleyes:
en wij......krijgen de belangstellende meelezers geen results? :mad:
 
Zo is dat! Wel een kleine nuance, cq vraag: hoe kom je aan die lage stroomprijs van 11,8? Mijn BV betaalt toch echt 20 cent en - eerlijk is eerlijk - daar komt ook nog vastrecht bij, dus maak het maar af op 25 cent per kWh.

Wij hebben in onze grote boerderij een warmtepomp voor verwarming, koeling, wasmachine en douchen/baden. Samen met het huisverbruik komen we boven 10.000 kWu uit. Boven deze waarde betaal je 9 cent energiebelasting minder. Daarnaast natuurlijk goed onderhandelen met je energieleverancier. Ik betaal gedurende de nachturen netto 4,4 ct opwekkingskosten per kWu. Met de resterende energiebelasting, transportkosten, vastrecht en btw wordt dat s'nachts 11,8 cent.
En dat is de precies wanneer de Model S wordt geladen.
 
Een M5 (of Audi S6) rijdt gemiddeld 1:7. Bij 20.000 km dus 2857 liter benzine. Reken op € 1,68 en je zit op € 4.800,- brandstof. Dat is € 400 euro per maand.
Deze € 400,- valt in het niet bij de bijtelling. Een M5 kost vanaf zo'n € 130.000,-. Bijtelling 25% of wel € 32.500 per jaar. Per maand dus € 2708,-. Reken dat je wat winst maakt en je belastingdruk op rond 40% uitkomt, dan is kost je dit aan bijtelling netto € 1083,- per maand. O ja, je mag ook nog wegenbelasting betalen, dat is € 1.060,- per jaar, of € 88,33 per maand.

Al met kost een BMW M5, afschrijving vergeet ik even:

Brandstof 400
Bijtelling 1083
Wegenbelasting 88
___________________
Per maand 1571

De Model S gebruikt gemiddeld 1 kWh voor 4 km. 20.000 km betekent 5000 kWh. Betaal je 20 cent per kWh, dan worden de brandstofkosten voor de Model S € 1000,- per jaar, € 83,- per maand.
In mijn geval, ik betaal 11,8 cent per kWh, is dit per maand maar € 49,-.

Het rijden in een BMW M5 of een Audi S6, kost je dus rond € 1.500,- per maand meer. Per km kost de BMW of de dikke Audi je dus € 0,90 cent meer.

Precies en bij het stoplicht moet je dan nog steeds heel erg je best doen om de Model S P85+ voor te blijven kan ik uit ervaring vertellen :D
 
Het rijden in een BMW M5 of een Audi S6, kost je dus rond € 1.500,- per maand meer. Per km kost de BMW of de dikke Audi je dus € 0,90 cent meer.

Een M5 kost al gauw 20 à 40.000 euro meer in aankoop dan een P85+.
"Per km kost de BMW je dus € 0,90 cent meer" .... daar zal de eigenaar van een M5 eens hartelijk om lachen.

Wie zo met centjes en percentjes in zijn hoofd zit koopt zich beter een Volt of I3 of Leaf... dan spaar je in één klap minstens 50.000 tot 70.000 euro.
Of beter nog, een auto op aardgas... die is nog stukken goedkoper in verbruik dan een elektrische wagen en daar hoef je na x jaar geen 30.000 euro uit te geven voor een nieuwe batterij.
Kan dat misschien nog even verrekend worden in het verschil van 0,90 cent / km?
 
Lees net in een hele, hele lange Amerikaanse post dat 1. De lowering op hoge snelheden niet terugkomt. Is ingebouwd,in tegenstelling wat wij allemaal denken, om de bandenslijtage van de 21" tegen te gaan, en niet vanwege de branden??? En dat ze idd voortaan bij service beurten altijd een update doen. Dat er ook verbeteringen in de updates zitten die niet in de release notes staan. Zoals (nieuw voor mij) het feit dat de achterdeuren een fractie langzamer opengaan omdat sommige kids de achterdeur zo snel openrossen dat het raam niet snel genoeg zakt en de chroomstrip loskomt...