Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond overigens voor het eerst een sprintje tegen een Golf R32. Ik heb een reguliere s85. Na veel verhalen was ik in de veronderstelling dat ik hem ver achter me zou laten wat met mijn Carrera 4 geen issue zou zijn geweest. Niets was echter minder waar. Ik had moeite om de Golf bij te houden. Na een beetje Googelen op het kenteken bleek de golf te koop te staan. Na een belletje met de eigenaar blijkt hij helemaal standaard te zijn.
Ik heb laatst een Audi S3 uit 2007 toch goed hard achter me gelaten.

Punt is wel dat je accu op temp moet zijn, goed vol moet zijn en je ook grip moet kunnen krijgen.
 
leuk, lijkt me gaaf om de cc een keer door te fluiten, ik denk dat de procesdynamica van een MS veel hogerfrequent is dat de laagdoorlaat van een ICE

Maarten,

als ik het goed begrijp heb je interesse om dit wetenschappelijk te onderzoeken, al mag ik hopen dat 'een keer door fluiten' een uitdrukking is en niet letterlijk moet genomen worden ?
Zou toch niet zo moeilijk mogen zijn om de PID regelaar (uitgaande dat dit er een is...) zodanig te tunen dat een nerveus gedrag vermeden wordt ?
Of speelt het instant koppel van de electrische motor hier tegen ons ?

- - - Updated - - -

Al met low regen geprobeerd ?

zal ik eens doen; hou jullie op de hoogte
 
Last edited:
Maarten,

als ik het goed begrijp heb je interesse om dit wetenschappelijk te onderzoeken, al mag ik hopen dat 'een keer door fluiten' een uitdrukking is en niet letterlijk moet genomen worden ?
Zou toch niet zo moeilijk mogen zijn om de PID regelaar (uitgaande dat dit er een is...) zodanig te tunen dat een nerveus gedrag vermeden wordt ?
Of speelt het instant koppel van de electrische motor hier tegen ons ?

- - - Updated - - -



zal ik eens doen; hou jullie op de hoogte

ik zelf ervaar geen nerveus gedrag trouwens, en het doorfluiten is een uitdrukking om de frequentieresponsie te bepalen (sinus in, sinus uit), dan maak je een bode diagram, oftewel een frequentiekarakteristiek, daarna kun je de regelaar heel goed instellen.