Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Op de Voorschoterweg, richting Voorschoten, vanaf de stoplichten bij de Churchilllaan. Ze stonden bovenop de brug over de Vliet, 800m verderop.

Er is daar echt een reden om te laseren, want het is het veiligste stuk weg van Leiden. (Gescheiden rijbanen, geen voetgangers).

Vorige week stonden ze op de afslag van de N206 bij Noordwijk (ook levensgevaarlijke plek!). Achterklep van de bus open en als drie nerds met hun speeltjes bezig.
 
Dat deed ik vanavond ook. Na 150 km braaf op de cruise control gereden te hebben sta ik op 3 km van m'n huis vooraan bij een stoplicht, naast een hele snelle BMW. Totaal lege weg voor ons, kaarsrecht, geen zijstraten. Na 1 km begint de bebouwde kom, met stoplicht en flitser, dus mooi om even snel op te trekken, dan meteen gas loslaten en vervolgens rustig het dorp binnenrollen.

Lang verhaal kort: ik won de sprint (duh) maar verloor mijn rijbewijs. Heb nog geen 2 seconden boven de invorderingsgrens gezeten, maar dat was genoeg.

Beste forumvrinden, ik ga twee maanden niet meer inloggen, denk ik. Veel rijplezier en meer gezond verstand dan ik toegewenst.
:crying::crying::crying:Balen Pebell. Denk overigens dat ik je nog meer op t forum tegen zal komen om de tijd te doden. Sterkte de komende tijd.
 
Vraagje, als ik twee keer snel klik op de keyfob, gaan de deuren open én gaat de chargeport open ('van het slot'). Echter, blijkbaar klik ik soms niet snel genoeg, waardoor de deuren wel open gaan, maar de charger niet open is. Nogmaals hetzelfde doen heeft geen zin, dan dus in de auto op het scherm de chargeport open doen. Doe ik iets fout / zie ik een handigheidje over het hoofd?
 
Dat deed ik vanavond ook. Na 150 km braaf op de cruise control gereden te hebben sta ik op 3 km van m'n huis vooraan bij een stoplicht, naast een hele snelle BMW. Totaal lege weg voor ons, kaarsrecht, geen zijstraten. Na 1 km begint de bebouwde kom, met stoplicht en flitser, dus mooi om even snel op te trekken, dan meteen gas loslaten en vervolgens rustig het dorp binnenrollen.

Lang verhaal kort: ik won de sprint (duh) maar verloor mijn rijbewijs. Heb nog geen 2 seconden boven de invorderingsgrens gezeten, maar dat was genoeg.

Beste forumvrinden, ik ga twee maanden niet meer inloggen, denk ik. Veel rijplezier en meer gezond verstand dan ik toegewenst.

Zwaar Kl*te!!! Ik ben ook wel eens op een onzinnge weg met 80 te hard gelazerd... Sprintje gewonnen en rijbewijs 3 maanden verloren.

Nieuwe forum voor je: http://www.flitsservice.nl/juridisch/main.php

Basis straf regel zonder historie aan snelheidbekeuringen boven de 30 km te hard:

tussen 50 en 65 te snel: 10 dagen rijbewijs kwijt met boete tussen 500 en 700 (bepaald door officier justitie)
boven 65 te snel: voorkomen bij de rechter na ongeveer 21 dagen... vaak rijbewijs 4 maanden kwijt soms ook niet...hangt van de situatie af en of de rechter die ochtend thuis een beurt heeft gehad
alles boven de 70... zeker minimaal 4 maandenrijbewijs kwijt boete rond 900 en vaak cursus volgen bij cbr a 750 euro

Elke dag bellen met de rechtbank waar je rijbewijs ligt en je weet waar je aan toe bent. Indien je moet voorkomen zou ik toch even met een advocaat gaan praten. Kost je mischien 400 euro voor het hele proces maar grotere kans dat je je rijbewijs terug heb. PS je hoeft geen melding te maken dat je ermee naar de rechtbank komt daardoor heb je 1-0 voorsprong omdat de officier van justitie verrast wordt en je beter voorbereid bent.
 
Vraagje, als ik twee keer snel klik op de keyfob, gaan de deuren open én gaat de chargeport open ('van het slot'). Echter, blijkbaar klik ik soms niet snel genoeg, waardoor de deuren wel open gaan, maar de charger niet open is. Nogmaals hetzelfde doen heeft geen zin, dan dus in de auto op het scherm de chargeport open doen. Doe ik iets fout / zie ik een handigheidje over het hoofd?

Ervaar vaak hetzelfde, wat ik dan doe is de deur openen en dan nog eens dubbelklikken. Dit is meestal al voldoende, scheelt je weer in de auto klimmen.
 
Hallo, ben in blijde verwachting van een MS85 (voorlopige levering 31 maart, was 28 maart maar helaas door Tesla over het weekend heen getild).
Word ik zonet door de lease maatschappij (financial lease via de lage landen) gebeld dat zij nog wachten op het acceptatiecertificaat (waarop staat dat ik de auto in goede orde heb ontvangen), of ik die maar vast wil opsturen (evt. gepostdateerd op de 31ste), dus voordat de auto aan mij uitgeleverd is.
Ik heb nog even alles nagelezen maar volgens mij heb ik geen poot om op te staan als ik die acceptatie terugstuur en de auto wordt vervolgens als gevolg van een calamiteit oid niet uitgeleverd...

Wat is jullie ervaring, is dit de normale gang van zaken?
 
Hallo, ben in blijde verwachting van een MS85 (voorlopige levering 31 maart, was 28 maart maar helaas door Tesla over het weekend heen getild).
Word ik zonet door de lease maatschappij (financial lease via de lage landen) gebeld dat zij nog wachten op het acceptatieformulier, of ik die maar vast wil opsturen (evt. gepostdateerd op de 31ste), dus voordat de auto aan mij uitgeleverd is.
Ik heb nog even alles nagelezen maar volgens mij heb ik geen poot om op te staan als ik die acceptatie terugstuur en de auto wordt vervolgens als gevolg van een calamiteit niet uitgeleverd...

Wat is jullie ervaring, is dit de normale gang van zaken?

Wat ik heb gekregen is een tijdelijke (voorlopige) factuur. Dit was voldoende.
Het ergste wat kan gebeuren is dat Tesla de datum nog een aantal dager vooruit zet, uiteindelijk ga je de auto krijgen.
Vlak voordat je de auto krijgt, zul je de definitieve factuur krijgen (die heb je nodig voor de leasemaatschappij).
Ikzelf heb destijds gevraagd dat de bank zelf de overboeking doet etc.

PS vergeet niet het ondertekend KvK uitreksel (kost je ik geloof 10euro). Heb ik destijds een PDF van gemaakt en opgestuurd. Dit document is voor de RDW (ja, die zijn nog zo primitief).
 
Wat ik heb gekregen is een tijdelijke (voorlopige) factuur. Dit was voldoende.
Het ergste wat kan gebeuren is dat Tesla de datum nog een aantal dager vooruit zet, uiteindelijk ga je de auto krijgen.
Vlak voordat je de auto krijgt, zul je de definitieve factuur krijgen (die heb je nodig voor de leasemaatschappij).
Ikzelf heb destijds gevraagd dat de bank zelf de overboeking doet etc.

PS vergeet niet het ondertekend KvK uitreksel (kost je ik geloof 10euro). Heb ik destijds een PDF van gemaakt en opgestuurd. Dit document is voor de RDW (ja, die zijn nog zo primitief).

Bedankt voor je antwoord! Ik ben alleen al een station verder: kvk, definitieve factuur etc. liggen al bij de lage landen, en de aanbetaling (16k, aanbetaling aan de leasemaatschappij dus) is ook al betaald en bevestigd. Het gaat om het acceptatiecertificaat dat je normaliter pas na ontvangst van de auto terugstuurt aan de leasemaatschappij (het ontvangstbewijs zeg maar), zij vragen mij om dat dus al voordat de auto geleverd wordt terug te sturen "omdat alles anders nog langer gaat duren"...
 
Sinds gisteren Tesla in mijn bezit. Joehoe. Gezien mijn garage onder het huis is ben ik echte fan van de hill-assist, hill hold functie. Volgens mijn nog steeds niet mogelijk bij de model S? iemand trucjes hiervoor.

Tweede, de sensoren aan de voorkant werken niet als je achteruit rijdt. Klopt? Vreemd, want uit een parking wegrijden met zo een lange bak is moeilijk als er achter je niet veel plaats is. En je moet dus vroeg beginnen draaien. Iemand hier een oplossing voor? Of is er een functie om ze toch te activeren?
 
sorry heb ik niet nodig! maar ik heb ook geen mes nodig om bochten af te snijden zoals jullie zuiderlingen :wink:

verder nu 6 maanden verder en nog nooit een bekeuring gehad! wel een verbruik van 283 per km dus das aardig! en 14000 km verder
maar pebel sterkte!