Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Met mijn Honda CB1000R ben ik nog geen auto tegengekomen die dat lukt...:rolleyes:
tis vandaag wel het weer om de motor weer van stal te halen.

Brommers. Tja. Wat zal ik zeggen. Geen grotere ergernis denkbaar. Laten liggen als ze gevallen zijn. Toch niks meer aan te doen, meestal.

Verklaring: ik woon aan een populaire brommerroute. Mooi weer = veel brommers = veel herrie. Vooral als je er helemaal geen zin in hebt. Het ongedierte was er dus al vroeg, dit jaar. Het jut elkaar ook zo lekker op. Strakke zwarte condoompjes aan met ingebouwde bochels, donker viziertje. Laserpijpje erop. Toerenbegrenzer erin knallen tijdens wachten bij stoplicht. Sommigen tikken op de krap honderd meter tussen de drempels nog ff de honderd aan. 30 zone? Kinderen? Man, waar lul je over, hou je bek.

Dus. Niet meer over brommers schrijven hier. Alsjeblieft. Daar zijn vast veel betere brommerfora voor.
 
Brommers. Tja. Wat zal ik zeggen. Geen grotere ergernis denkbaar. Laten liggen als ze gevallen zijn. Toch niks meer aan te doen, meestal.

Verklaring: ik woon aan een populaire brommerroute. Mooi weer = veel brommers = veel herrie. Vooral als je er helemaal geen zin in hebt. Het ongedierte was er dus al vroeg, dit jaar. Het jut elkaar ook zo lekker op. Strakke zwarte condoompjes aan met ingebouwde bochels, donker viziertje. Laserpijpje erop. Toerenbegrenzer erin knallen tijdens wachten bij stoplicht. Sommigen tikken op de krap honderd meter tussen de drempels nog ff de honderd aan. 30 zone? Kinderen? Man, waar lul je over, hou je bek.

Dus. Niet meer over brommers schrijven hier. Alsjeblieft. Daar zijn vast veel betere brommerfora voor.

Je valt in herhaling Peter,
Maar ik snap dat je de nieuwe lichting ook graag je standpunten meegeeft.
Persoonlijk krijg ik wel nostalgische gedachten bij het klagen van de nieuwe lichting over een weekje vertraging.
Toen ik in november 2012 mijn deposit overmaakte zouden eigenlijk de eerste NL S-en al geleverd moeten zijn, mijn jaartje wachten viel dus nog erg mee...
 
Dat deed ik vanavond ook. Na 150 km braaf op de cruise control gereden te hebben sta ik op 3 km van m'n huis vooraan bij een stoplicht, naast een hele snelle BMW. Totaal lege weg voor ons, kaarsrecht, geen zijstraten. Na 1 km begint de bebouwde kom, met stoplicht en flitser, dus mooi om even snel op te trekken, dan meteen gas loslaten en vervolgens rustig het dorp binnenrollen.

Lang verhaal kort: ik won de sprint (duh) maar verloor mijn rijbewijs. Heb nog geen 2 seconden boven de invorderingsgrens gezeten, maar dat was genoeg.

Beste forumvrinden, ik ga twee maanden niet meer inloggen, denk ik. Veel rijplezier en meer gezond verstand dan ik toegewenst.

Heb vorig jaar gevalletje gehad waarbij ik werd geflitst met 173 waar ik 100 mocht. Niet staande gehouden, dat is jouw pech (en mijn geluk) geweest. Moest voorkomen, 9(!) maanden later. Ben eerlijk geweest tegen de rechter.
Ik had geen historie. Gezegd dat ik geen smoes had, spijt van, niet trots op. Dat hoefde ik niet te spelen, was echt zo. Standaard eis OvJ is in deze gevallen 4mnd onvoorwaardelijk met 2jr proeftijd. De letterlijke woorden van de rechter waren: "uw houding siert u" OvJ en Rechter waren duidelijk gewend om naar een onuitputtelijke stroom smoezen te luisteren. De 'proefrit' is kennelijk een veelgebruikte, want dat vroegen ze twee keer. De Fiat werkte duidelijk niet in mijn nadeel - zulke auto's vragen kennelijk om proefritten. Misschien dat de Model S dat voordeel ook wel heeft. Mijn Mea Culpa kwam voor hen duidelijk als een verfrissing. De OvJ formuleerde vervolgens haar eis als 4mnd voorwaardelijk en de rechter nam dat over. "Wilt u daar nog bezwaar tegen maken?" vroeg hij. Na een korte aanvechting om na zoveel geluk nog iets extra's uit het vuur te slepen koos ik toch maar voor mijn rijbewijs. Ik hou me al 4,5mnd braaf aan de snelheid en heb Flitsmeister voor de zekerheid op het scherm. Nog 19,5 maanden. PM me als je meer wil weten over aanpak en procedure etc.

- - - Updated - - -

Het is vrijdagavond, pak lekker een biertje.

Ik heb nog een boel andere dingen die ik liever zou willen zeggen....

Nuke, nothing personal, maar dat snap je wel.
En je begrijpt natuurijk ook dat die regel: "man, hou je bek etc." niet aan jouw adres is gericht maar tegen mij door die brommerpiloot destijds.
Dus. Ook een goed weekeind. Met of zonder bier :wink:
Update:
Bully thanx for the tip - Nuke ik zie dat je je S nog niet hebt. Sorry, dan is enige mildheid mijnerzijds op zijn plaats.
Je wachten zal niet voor niets zijn (en je brommer doen vergeten, haha)
 
Last edited:
Screenshot_2014-03-21-20-28-38.png

Living on the edge ;-). Ik heb om en nabij 8 kilometer in het rood gereden. No sweat, thank God for bricking.
 
Last edited:
Dat deed ik vanavond ook. Na 150 km braaf op de cruise control gereden te hebben sta ik op 3 km van m'n huis vooraan bij een stoplicht, naast een hele snelle BMW. Totaal lege weg voor ons, kaarsrecht, geen zijstraten. Na 1 km begint de bebouwde kom, met stoplicht en flitser, dus mooi om even snel op te trekken, dan meteen gas loslaten en vervolgens rustig het dorp binnenrollen.

Lang verhaal kort: ik won de sprint (duh) maar verloor mijn rijbewijs. Heb nog geen 2 seconden boven de invorderingsgrens gezeten, maar dat was genoeg.

Beste forumvrinden, ik ga twee maanden niet meer inloggen, denk ik. Veel rijplezier en meer gezond verstand dan ik toegewenst.
Echt zuur voor je Pebell. Misschien een schrale troost, maar ik hoop wel voor je dat die hele snelle BMW ook een vette prent heeft gekregen. Of heeft ie de 50 nooit gehaald?:crying:
 
Brommers. Tja. Wat zal ik zeggen. Geen grotere ergernis denkbaar. Laten liggen als ze gevallen zijn. Toch niks meer aan te doen, meestal.

Verklaring: ik woon aan een populaire brommerroute. Mooi weer = veel brommers = veel herrie. Vooral als je er helemaal geen zin in hebt. Het ongedierte was er dus al vroeg, dit jaar. Het jut elkaar ook zo lekker op. Strakke zwarte condoompjes aan met ingebouwde bochels, donker viziertje. Laserpijpje erop. Toerenbegrenzer erin knallen tijdens wachten bij stoplicht. Sommigen tikken op de krap honderd meter tussen de drempels nog ff de honderd aan. 30 zone? Kinderen? Man, waar lul je over, hou je bek.

Dus. Niet meer over brommers schrijven hier. Alsjeblieft. Daar zijn vast veel betere brommerfora voor.

Goed verhaal, heel herkenbaar. Laten we het hier maar over EV's hebben, dan kunnen de brommerrijders op hun eigen forum losgaan over die asociale EV's die zonder geluid hen links inhalen. Levensgevaarlijk dat auto's zo stil zo hard kunnen gaan! ;)
 
De persoon aan de telefoon pushte mij ook om het acceptatie formulier te postdateren op de 31ste (de voorlopige leveringsdatum), en zei dat het voor mij toch niet uitmaakt want ook na in ontvangstname van de auto zouden er nog gebreken kunnen zijn die ik niet had kunnen zien etc.

Ik neem aan dat diegene die mij probeerde hiertoe over te halen dit deed om intern wat dossiertjes ietsje sneller te kunnen afhandelen (hmm einde kwartaal in zicht?), en niet met het doel mij in een slechtere positie te krijgen, maar klantvriendelijk is het in ieder geval hoe dan ook niet.

Ik heb nu maar aan ze doorgemeld dat ik de acceptatie pas bij ontvangst onderteken, maar ik laat dit nu op het forum staan mocht iemand anders hiermee geconfronteerd worden.

Wow, dit vind ik geen chique afhandeling van De Lage Landen Lease....