Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vlgs mij maken de usa mensen in maand 1 de tesla, dan transport en dan vooral maand 3 uitleveren vanwege de Q cijfers, dus ik wacht maart cijfers even af ...
Vorige week kwam een ranger mijn tesla weer wisselen voor de loaner. Hij werkt in Amsterdam en zei dat de komende week weer een bootlading aan zou komen, en dat het dus heel hard werken zou worden.
Komt dus wel goed met die sales zeg ik...
Tja en als je roept op het forum van Tesla eigenaren dat de auto een lelijke neus heeft kun je natuurlijk kritiek verwachten...
Volgens mij hebben we allemaal gekozen voor een mobiliteitsconcept en hebben we er vertrouwen in dat Tesla de beloftes waarmaakt dat Europa vol Scs komt te staan. Als dat zo is en het bereik is opgelost zullen er zeker meer andere europeanen voor de S kiezen. En de model S is slechts een tussenstation, zoals Elon heeft gezegd: alle omzet uit de S wordt gestopt in ontwikkeling van de E, dat wordt dus de Tesla voor John en Ingrid (en Gastogne?), dan hebben we het ook over grotere aantallen in verkoop, de S zou inderdaad best een niche kunnen zijn, maar geldt dat dan ook voor een aangeklede Mercedes S klass van 120K- of noemen we dat geen niche? De S is er nu immers ook vanaf 66k.
 
Tja, als jij het vraagt, Peter.

View attachment 45276
Er zit een rode draad in, ja. Of een thema zo je wil.

Deze vind ik toch het mooiste! :love:
Nog maar 13 dagen wachten! :biggrin:

- - - Updated - - -

Vorige week kwam een ranger mijn tesla weer wisselen voor de loaner. Hij werkt in Amsterdam en zei dat de komende week weer een bootlading aan zou komen, en dat het dus heel hard werken zou worden.
Dat kan niet anders dan dat die van mij daarop zit! :biggrin:
Nu maar hopen dat hij niet zinkt! :tongue:
 
De mijne gaat volgende week woensdag voor een dagje naar het Service Center. Mijn raam rechts achteraan weigert dienst. En daardoor kan die deur ook niet meer open.
Ondertussen een lijstje gemaakt van kleine dingen waar ze ook eens mogen naar kijken. Dingen zoals rechtervoordeur sluit niet altijd helemaal, balancering van banden nakijken (veel geluid sinds de originele 19" er terug opliggen), pano dak sluit soms niet helemaal bij hogere snelheden, en nog enkele van die pietluttigheden.
 
Vorige week kwam een ranger mijn tesla weer wisselen voor de loaner. Hij werkt in Amsterdam en zei dat de komende week weer een bootlading aan zou komen, en dat het dus heel hard werken zou worden.
Komt dus wel goed met die sales zeg ik...
Tja en als je roept op het forum van Tesla eigenaren dat de auto een lelijke neus heeft kun je natuurlijk kritiek verwachten...
Volgens mij hebben we allemaal gekozen voor een mobiliteitsconcept en hebben we er vertrouwen in dat Tesla de beloftes waarmaakt dat Europa vol Scs komt te staan. Als dat zo is en het bereik is opgelost zullen er zeker meer andere europeanen voor de S kiezen. En de model S is slechts een tussenstation, zoals Elon heeft gezegd: alle omzet uit de S wordt gestopt in ontwikkeling van de E, dat wordt dus de Tesla voor John en Ingrid (en Gastogne?), dan hebben we het ook over grotere aantallen in verkoop, de S zou inderdaad best een niche kunnen zijn, maar geldt dat dan ook voor een aangeklede Mercedes S klass van 120K- of noemen we dat geen niche? De S is er nu immers ook vanaf 66k.

Nogmaals; ik vind de Tesla echt een geweldige auto en ben razend enthousiast over het merk, mijn bericht was louter een verklaring op de vraag waarom de verkopen in Januari/Februari tegenvielen. Echter ben ik wel van mening dat je kritisch mag blijven kijken, ook als enthousiast/eigenaar, niets is immers perfect.

Als ik inderdaad het geld had dan zou ik een Model S kopen, maar aangezien ik student ben ik dat nog niet voor mij weggelegd, helaas :frown:. Tot die tijd jat ik wanneer mogelijk de Model S van m'n pa (die zit te wachten tot hij 'm geleverd krijgt) en praat ik hier lekker mee :biggrin:
 
Last edited:
Ik liep vanmorgen naar m'n auto. Normaal presenteren de deurgrendels zich netjes maar een enkele keer niet, zo ook vanmorgen. Ik druk handmatig op de deurhendel en open de deur. Toen pas zag ik aan de inhoud van de auto dat ik bij de verkeerde model S stond en dat mijn eigen auto achter deze model S geparkeerd stond! Ik snap niet helemaal waarom ik de deur toch kon openen... ik heb maar niet geprobeerd of ik de auto ook aan kon krijgen... :)

Het was een exacte replica van mijn eigen auto, blauw met zwart leer en hij stond praktisch op dezelfde plek... toch verwarrrend zeker als de deur ook nog open gaat. Licht verontrustend. Gaat de auto niet altijd op slot als de keyfob niet in de buurt is?
 
kan zijn dat de persoon van de andere auto zijn sleutel er in heeft laten liggen!gebeurt mij ook best wel vaak! loop ik een half uur te zoeken naar de sleutel! helder moment kijk ik op mijn iphone en zie in de app dat de auto niet opslot is (klinken wel ingetrokken) dus ligt de sleutel ergens in de auto!
 
Ik liep vanmorgen naar m'n auto. Normaal presenteren de deurgrendels zich netjes maar een enkele keer niet, zo ook vanmorgen. Ik druk handmatig op de deurhendel en open de deur. Toen pas zag ik aan de inhoud van de auto dat ik bij de verkeerde model S stond en dat mijn eigen auto achter deze model S geparkeerd stond! Ik snap niet helemaal waarom ik de deur toch kon openen... ik heb maar niet geprobeerd of ik de auto ook aan kon krijgen... :)

Het was een exacte replica van mijn eigen auto, blauw met zwart leer en hij stond praktisch op dezelfde plek... toch verwarrrend zeker als de deur ook nog open gaat. Licht verontrustend. Gaat de auto niet altijd op slot als de keyfob niet in de buurt is?

Waarschijnlijk iemand die zijn sleutel in de auto had laten liggen, haha.
 
Een Bobby Ewing Merc met zwarte wielen, wow.
Een 964 met antraciet cup-velgen die ook wel beetje Fuchs hebben, zeer vet.
En een electro-skelter in een weiland?
:wink:
Goed, man.

Mijn interpretatie van het thema:

Hij is steeds verder van het padje af (of de weg kwijt).
Alleen heeft hij de auto's op de verkeerde plek gezet.
Volgens mij hoort die foute Mercedes in de berm, is die Porsch inderdaad op het randje en zou de MS midden op de weg moeten staan...

- - - Updated - - -

Ik liep vanmorgen naar m'n auto. Normaal presenteren de deurgrendels zich netjes maar een enkele keer niet, zo ook vanmorgen. Ik druk handmatig op de deurhendel en open de deur. Toen pas zag ik aan de inhoud van de auto dat ik bij de verkeerde model S stond en dat mijn eigen auto achter deze model S geparkeerd stond! Ik snap niet helemaal waarom ik de deur toch kon openen... ik heb maar niet geprobeerd of ik de auto ook aan kon krijgen... :)

Het was een exacte replica van mijn eigen auto, blauw met zwart leer en hij stond praktisch op dezelfde plek... toch verwarrrend zeker als de deur ook nog open gaat. Licht verontrustend. Gaat de auto niet altijd op slot als de keyfob niet in de buurt is?

Allemansauto he, die blauwe met zwart leer! Staan de straten mee vol in Amsterdam...
 
Zie net dit staan op de site van Tesla. Was me niet eerder opgevallen maar toont wel de enorme flexibiliteit van het concept aan.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    27.9 KB · Views: 398
Was vanmiddag even in Amsterdam bij Tesla servicepunt om bij te laden van mij reis van Dordrecht naar Texel en weer terug. In Amsterdam stonden zeker 30 auto's binnen, buiten en in de werkplaats te wachten op een nieuw baasje. Heb groen gezien waarvan ik het staaltje echt niet mooi vond, maar de hele auto in het groen is echt schitterend, dus voor degene die hem hebben besteld in groen, gave kleur.
 
Gisteren een motorrijder eruit getrokken met de Tesla. :) Hij maakte geen blije indruk, alsof die gasten het alleenrecht hebben op vlot accelereren. Hij was perplex en duidelijk niet bekend met de Model S, bleef maar kijken wat voor auto dat toch was! Die zal wat scherper zijn de volgende keer.
 
Gisteren een motorrijder eruit getrokken met de Tesla. :) Hij maakte geen blije indruk, alsof die gasten het alleenrecht hebben op vlot accelereren. Hij was perplex en duidelijk niet bekend met de Model S, bleef maar kijken wat voor auto dat toch was! Die zal wat scherper zijn de volgende keer.
Met de Roadster ook wel eens gedaan. Is érg leuk. Ik rijd zelf motor, maar ben wel zeker bekend met snelle auto's :)