Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even los van de discussie over het wel of niet schuld zijn.

Een geluid bij de auto voegt, naar mijn mening, geen extra voordeel en geen extra veiligheid.
Indien ze een extra (idioot) geluid bij de auto willen hebben, dan kun je net zo goed eisen dat de voetganger, fietsers, etc geen oorpluggen inhebben. Oorpluggen als zijnde mp3-players, oorverwarmers kortom alles dat eventueel ervoor kan zorgen dat je oren bedekt zijn en niet optimaal kunnen functioneren.

Het argument : Ik ben overgestoken omdat ik geen auto hoorde aankomen is in principe al fout. Je moet kijken voordat je doet oversteken.

Van kinds af aan wordt je aangeleerd te kijken voordat je iets doet in het verkeer.
Argumenten over gehoor etc moeten snel de kop in worden gedrukt. Geeft alleen maar problemen.


Sinds 2008 rij ik elektrisch, in alle gevallen zonder een extra geluid.
Ik kan uit ervaring melden dat geluid toevoegen in de stad (omgeving met veel geluid van andere weggebruikers) geen enkele zin heeft.
Het geluid van een auto gaat volledig verloren in het omgevingsgeluid.
Sterker nog, als ik met de Kangoo ZE in de stad rij is er werkelijk niemand die opmerkt dat het een elektrische auto is.
Voetgangers die oversteken zullen dat niet op gehoor maar op zicht doen.

Wel kan het op parkeerplaatsen voorkomen dat je niet wordt opgemerkt, echter hier is geen enkel gevaar zolang je langzaam rijdt.
Op rustige buitenwegen blijken banden meestal voldoende geluid te maken om een elektrische auto te horen aankomen.

Wat dat betreft is het merkwaardig dat de EU wil dat autobanden minder geluid gaan maken.
Dit gaat lijnrecht in tegen het voornemen om elektrische auto's juist weer geluid te laten maken.
M.b.t. het geluid dat fossielen maken: omwille van efficiëntie hebben moderne motoren hebben hoog koppel bij laag toerental, rijden zoveel mogelijk in de hoogste versnelling en maken daardoor steeds minder geluid.
 
Ben het helemaal met je eens.

Maar ben toch iets aan het knutselen zodat je met een druk op de knop mp3's kunt afspelen over een speakertje achter de nose cone.

Dit is het geluid waarmee ik aan het testen ben. http://www.porsche-stuttgart.de/portal/pics/hauptdomain/sounds/911_991/911_carrera_motor_starten.mp3

Nostalgisch, het geluid van een kever ;)

- - - Updated - - -

Een elektrische Tuscan? No thanks.
http://www.tvrblog.com/the-only-one-tvr-tuscan-mk1-ev-with-electric-engine-is-for-sale/
 
Sinds 2008 rij ik elektrisch, in alle gevallen zonder een extra geluid.
Ik kan uit ervaring melden dat geluid toevoegen in de stad (omgeving met veel geluid van andere weggebruikers) geen enkele zin heeft.
Het geluid van een auto gaat volledig verloren in het omgevingsgeluid.
Sterker nog, als ik met de Kangoo ZE in de stad rij is er werkelijk niemand die opmerkt dat het een elektrische auto is.
Voetgangers die oversteken zullen dat niet op gehoor maar op zicht doen.

Wel kan het op parkeerplaatsen voorkomen dat je niet wordt opgemerkt, echter hier is geen enkel gevaar zolang je langzaam rijdt.
Op rustige buitenwegen blijken banden meestal voldoende geluid te maken om een elektrische auto te horen aankomen.

Wat dat betreft is het merkwaardig dat de EU wil dat autobanden minder geluid gaan maken.
Dit gaat lijnrecht in tegen het voornemen om elektrische auto's juist weer geluid te laten maken.
M.b.t. het geluid dat fossielen maken: omwille van efficiëntie hebben moderne motoren hebben hoog koppel bij laag toerental, rijden zoveel mogelijk in de hoogste versnelling en maken daardoor steeds minder geluid.

Ik woon in een toeristisch dorpje. Bezoekers wandelen midden op het smalle dijkweggetje. Met mijn vorige auto, een 8-cilinder Audi S6, kon ik vrijwel altijd tot 1 meter achter voor mij op dit weggetje lopende mensen komen. Soms wel 100 meter achter elkaar.
Als ik dan vrij schakelde en een dotje gas gaf, keken de mensen ernstig geschrokken om en sprongen als een haas de berm in.
Precies ditzelfde overkomt me met de Tesla ook, er is werkelijk geen enkel verschil.

Als het echt om geluid gaat, zouden auto's met 6 en meer cilinders ook kunstmatig geluid moeten gaan maken.
Wat een idioten die beleidsmakers.
 
Yes. The parking ticket that you get when you drive in is also used to activate (and eventually pay for) charging. At the moment charging is free, though.

Anyway, there are 7 good 22kW solutions in Gent, in addition to Ikea.
Ik zie je post nu pas.
Ik heb reeds hetzelfde geprobeerd in het station in Hasselt (staat ook op Openchargemap)
Je moet enkel betalen voor de parking. Laden is voorlopig gratis.
En je de interface met vragen welke auto, hoelang laden ed. is best indrukwekkend.

Andere stations:
Antwerpen-Centraal (P1) - Klik hier voor de aankondigingBrugge (P1)
Gent-Sint-Pieters (P1)
Hasselt (P1)
Leuven (P1)
Namur (P1)
Ottignies (P1)
In elk van deze stations zijn voorzien :

  • 6 laadpunten voor wagens
  • 6 laadpunten voor fietsen
  • 6 laadpunten voor scooters

In totaal zal een laadnetwerk van 30 stationsparkings uitgerust worden.
bron: http://www.b-parking.be/info/nl/faciliteiten/opladen/164-oplaadfaciliteiten
 
Mijn zoons rijden met zo'n sirene met vier geluidjes rond op de fiets. Ik ben bang dat ik het best grappig zou vinden om met zoiets in de Tesla rond te rijden.

Fiets-sirene Politie met Licht online kopen, snelle levering | Lobbes.nl

Ja! Deze voor mij graag, had ik vroeger ook op mijn fiets:
60718435.png


- - - Updated - - -

Of als je geen zin hebt om draadjes te trekken: een draadloze deurbel...
 
Aan de Roadster specialisten :

Ik heb als vervangwagen een Roadster meegekregen maar heb wat problemen met het opladen via de Spare Mobile Connector die ik heb meegekregen.
Ik volg de procedure die op de achterkant staat, druk op reset wacht tot ledje aan gaat, trek dan terug uit, druk terug op reset en dan op test tot het ledje weer uitgaat om dan weer op reset te duwen om het laden te starten.

Maar mijn LED ring blijft gewoon wit. Ik heb absoluut geen idee wat ik juist fout doe. Ik heb al geprobeerd deze procedure te doen en dan de auto in te pluggen, en deze procedure terwijl de auto ingeplugd is.

Is er iemand die mij kan helpen?
 
Aan de Roadster specialisten :

Ik heb als vervangwagen een Roadster meegekregen maar heb wat problemen met het opladen via de Spare Mobile Connector die ik heb meegekregen.
Ik volg de procedure die op de achterkant staat, druk op reset wacht tot ledje aan gaat, trek dan terug uit, druk terug op reset en dan op test tot het ledje weer uitgaat om dan weer op reset te duwen om het laden te starten.

Maar mijn LED ring blijft gewoon wit. Ik heb absoluut geen idee wat ik juist fout doe. Ik heb al geprobeerd deze procedure te doen en dan de auto in te pluggen, en deze procedure terwijl de auto ingeplugd is.

Is er iemand die mij kan helpen?
Wat? Dat is raar.

Gewoon inpluggen in de auto en stopcontact. Vergeet aan de auto kant niet de schuif naar voren te doen.

Dan één keer "reset" in drukken en het laden begint (of de ring wordt iig blauw).