leysfi
Member
En nu?
Ja, zeg, zo ga je snel aan 1000 posts raken, hee. Dat Frank daar niet vroeger op gekomen is :wink:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En nu?
Kan dat ook in tapatalk of moet ik dan op een andere manier bij het forum komen?
Iemand op het Duitse forum had via-via te horen gekregen dat onze sound studio door een Duitse leverancier wordt geleverd, die ook o.a. ook aan Daimler levert. Uiteindelijk werd dieze leverancier gevonden: S1nn.de - Produkte.
Goed gevonden! Zie hier dat deze firma er ook iets mee te maken heeft:
http://www.dspconcepts.com/third-party-partners
waarom zou je je een extra carplug bestellen ?
kijk eerst even na of je die nodig hebt.
Tesla levert een UMC mee, die je zowel op 1faze als 3fazig kan gebruiken. Op voorwaarde dat je een 3*380V+neuter netwerk hebt.
kan je zo navragen bij uw netbeheerder. (Eandis of Infrax)
laat ons eerst dat eens weten, dan kunnen we je zeggen wat je nodig hebt.
Het is voldoende om de auto te laden. Je hebt echter maar weinig meer over voor andere zaken in huis. De umc kan 3x16 laden en dat betekent dat je nog 3x4A over hebt voor de woning.
Een wasmachine, droger of boiler gebruikt ook al snel 1x15A. Dan wordt het dus donker in huis....
Aan de andere kant gaat het hier al 6 maanden goed met een 3x25A aansluiting.
Ik heb eens naar Eandis gebeld en ik heb wel degelijk 3*380V+neuter netwerk. Dus daar zit ik goed.
Ze leveren 20 amp . Is dat genoeg of moet ik naar 40 amp gaan ?
Bij Single Charger is 20 OK - 40 bij Dual Charger - hangt dan wel nog af over er eventueel andere toestellen zijn ingeschakeld (vaatwas, wasmachine, droogkas) dan heb je misschien meer nodig.
Ik heb zelf in ons kantoor 40A, dus nog een 8A over - genoeg voor computers, printer
Ik heb eens naar Eandis gebeld en ik heb wel degelijk 3*380V+neuter netwerk. Dus daar zit ik goed.
Ze leveren 20 amp . Is dat genoeg of moet ik naar 40 amp gaan ?
Let wel op de kosten! Als je in Nederland voor het af en toe snel kunnen laden van je EV een 63A aansluiting neemt, dan betaal je een enorm bedrag aan vastrecht. Dan kun je voor die paar keer per jaar dat je snel weer weg moet beter een limousine voor laten rijden. (Een Bently of zo....)
3x35 is al zowat 10x zo duur als een standaard 3x25 aansluiting....
Ik ga er nu al vanuit dat we binnen enkele jaren geen vergoeding meer krijgen voor teruggeleverde stroom en de hoofdprijs gaan betalen voor piekbelastingen. Dat betekent dus dat je thuis moet gaan bufferen...
- 3*380+N : dat wil meteen zeggen dat je met de Tesla-UMC kan laden, geen directe noodzaak om de carplug aan te kopen.
Tenzij je nog een tweede UMC wil.
- 20A is niet veel, ik stel voor dat je nakijkt welke kabel gebruikt is (tussen straat en uw meterkast).
als die zwaar genoeg is, beter naar 32A of 40A. dat blijft het licht branden als je de S oplaadt, en de vrouw :wink: aan het koken, wassen en strijken gaat.
Ik ben niet echt een electricien .. ik versta daar allemaal niet zo heel erg veel van maar als ik echt merk dat de 20A niet genoeg is zal ik waarschijnlijk moeten kiezen tussen de upgrade naar 40A of wel een laadstation.
Mooie tijd was het wel, maar ik prefereer toch de periode dat er een echte MS op de stoep staat waarvan ik de "sleutels" in het bezit heb... :biggrin:Leuk om de evolutie van Belgisch/Nederlandse forum eens te analyseren. Er zijn periodes waarin bepaalde mensen toonaangevend zijn. We zitten inmiddels in de 1700 qua posts, en als ik terug ga naar de eerste pagina's van deze thread zie je namen die toch erg actief waren maar die je hier nu nooit meer ziet. Het waren tijden dat we nog niet of nauwelijks een Model S in het echt hadden gezien, Frank postte nog iets bijzonders bij elke 100 posts en bepalende personen als Wiebe en PeterSZ waren nog actief. Maar ook veel andere namen zie je (bijna) niet meer terug. Sommige mensen zijn na levering van de auto de binding met het forum verloren. Het is ook bijna niet bij te houden. Het lijkt ook allemaal zo lang geleden dat we speculeerden over de leveringen en ik op het amerikaanse deel van het forum elke dag zat te kijken naar foto's en nog geen idee had welke kleur of versie ik ging nemen. Mooie tijd.
Leuk om de evolutie van Belgisch/Nederlandse forum eens te analyseren. Er zijn periodes waarin bepaalde mensen toonaangevend zijn. We zitten inmiddels in de 1700 qua posts, en als ik terug ga naar de eerste pagina's van deze thread zie je namen die toch erg actief waren maar die je hier nu nooit meer ziet. Het waren tijden dat we nog niet of nauwelijks een Model S in het echt hadden gezien, Frank postte nog iets bijzonders bij elke 100 posts en bepalende personen als Wiebe en PeterSZ waren nog actief. Maar ook veel andere namen zie je (bijna) niet meer terug. Sommige mensen zijn na levering van de auto de binding met het forum verloren. Het is ook bijna niet bij te houden. Het lijkt ook allemaal zo lang geleden dat we speculeerden over de leveringen en ik op het amerikaanse deel van het forum elke dag zat te kijken naar foto's en nog geen idee had welke kleur of versie ik ging nemen. Mooie tijd.