Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb er ook zo een met paarden in galop. Maar de mijne ligt nu voorlopig nog in de frunk en is daardoor minder hoorbaar. hoe/waar heb jij die van jou gemonteerd en de luidspreker beschermd tegen water?

Hij zit met wat tape achter de 'grille'. Nog niet beschermd tegen water. Binnenkort eens wat beter vastzetten. Frunk isoleert inderdaad teveel geluid.
 
Vanmorgen wat overtollige (wind)energie geloost voor aankomt bij de SC Zevenaar. Met 23km 'plankstroom' van 96km naar 25km typical range. Op de foto een gemiddelde over 10km van 625 Wh/km. Dat is dan wel inclusief optrekken. Continu topsnelheid (zakte van 213 naar 208) levert een gemiddelde van zo'n 585 Wh/km. Met zoveel oranje kom je al helemaal in WK stemming (waar ik dan verder weer niets mee heb).
20140601_063503[1].jpg


Overigens valt het mij telkens op dat ik bij de SC toch echt wel 45min of meer nodig heb om tot 80% te laden. Volgens het boekje zou ik daar in ongeveer een half uur moeten zijn. Ergens een draadje met deze discussie cq statistieken van anderen?
 
Last edited:
Vanmorgen wat overtollige (wind)energie geloost voor aankomt bij de SC Zevenaar. Met 23km 'plankstroom' van 96km naar 25km typical range. Op de foto een gemiddelde over 10km van 625 Wh/km. Dat is dan wel inclusief optrekken. Continu topsnelheid (zakte van 2013 naar 208) levert een gemiddelde van zo'n 585 Wh/km. Met zoveel oranje kom je al helemaal in WK stemming (waar ik dan verder weer niets mee heb).

Overigens valt het mij telkens op dat ik bij de SC toch echt wel 45min of meer nodig heb om tot 80% te laden. Volgens het boekje zou ik daar in ongeveer een half uur moeten zijn. Ergens een draadje met deze discussie cq statistieken van anderen?

Komt overeen met mijn laadervaringen: Tesla | SuperCharger
Voor 310 km (bijna 80%) 44 min laden.


Knap trouwens hoe je bijrijder zo'n scherpe foto kan maken vanaf je schoot met die snelheid. ;-)
 
Knap trouwens hoe je bijrijder zo'n scherpe foto kan maken vanaf je schoot met die snelheid. ;-)

Ja, niets dan bewondering en lof voor de lenigheid van die bijrijder!
Naar de intelligentie van de chauffeur is het toch even zoeken daarentegen...

Ik hoop in zo'n gevallen altijd dat...
(1) Ofwel dergelijke foto's genomen worden op een volkomen verkeersvrije autosnelweg (wat op ons druk bereden wegennet in de Benelux eerder uitzonderlijk is),
(2) Ofwel voorliggers geen bruuske of onvoorspelbare maneuvers uitvoeren...
 
Ja, niets dan bewondering en lof voor de lenigheid van die bijrijder!
Naar de intelligentie van de chauffeur is het toch even zoeken daarentegen...

Ik hoop in zo'n gevallen altijd dat...
(1) Ofwel dergelijke foto's genomen worden op een volkomen verkeersvrije autosnelweg (wat op ons druk bereden wegennet in de Benelux eerder uitzonderlijk is),
(2) Ofwel voorliggers geen bruuske of onvoorspelbare maneuvers uitvoeren...

De intelligente lezer had alle antwoorden al in de originele post gevonden:

- locatie: voor AC Zevenaar = A3 Duitsland (dus geheel legaal)
- tijdstip (foto): zondag 6:30 = volledig verlaten snelweg


En daar dit forum o.a. gaat om het delen van ervaringen:
De MS rijdt nog steeds super (stabiel) bij topsnelheid. Eigenlijk weinig verschil met normale cruisesnelheid. Dus twee vingers aan het stuur en twee in de neus. (die je er ook even uit kunt halen om een fototje te schieten).
 
Ik heb trouwens deze bel, maar dan gelukkig met een ander merk erop
Hier ook te koop: bol.com | Profile deurbel Entrada Pac 352 100 m | Klussen
Maar bij Hornbach zo'n 35 euro.
Mijn mp3 draadloze deurbel komt wat dichter bij de bron vandaan:

Wholesale Product Snapshot Product name is MP3 doorbell wireless door bell Chimes with 200m remote control waterproof doorbell button, Black door bell (€ 21 ofzo, incl verzending)

UT8kaCsXeBbXXagOFbX1.jpg


Dit model gekozen vanwege forse batterijen die er in gaan (4x C cel in de deurbel en 2x AAA cel in het zendertje).

Om tot een beetje zinvol volume te komen, heb ik er een losse speaker op moeten aansluiten.
 
De intelligente lezer had alle antwoorden al in de originele post gevonden:

- locatie: voor AC Zevenaar = A3 Duitsland (dus geheel legaal)
- tijdstip (foto): zondag 6:30 = volledig verlaten snelweg


En daar dit forum o.a. gaat om het delen van ervaringen:
De MS rijdt nog steeds super (stabiel) bij topsnelheid. Eigenlijk weinig verschil met normale cruisesnelheid. Dus twee vingers aan het stuur en twee in de neus. (die je er ook even uit kunt halen om een fototje te schieten).

ik durf wel eens doorduwen op de A52, tussen Roermond en Dusseldorf. Meestal verlaten; en vooral :

de mede-weggebruikers daar rijden ofwel ook héél snel, ofwel zijn niet verbaasd als er een veel snellere auto aan komt.
 

Mijn mp3 draadloze deurbel komt wat dichter bij de bron vandaan:

Wholesale Product Snapshot Product name is MP3 doorbell wireless door bell Chimes with 200m remote control waterproof doorbell button, Black door bell (€ 21 ofzo, incl verzending)

View attachment 50722

Dit model gekozen vanwege forse batterijen die er in gaan (4x C cel in de deurbel en 2x AAA cel in het zendertje).

Om tot een beetje zinvol volume te komen, heb ik er een losse speaker op moeten aansluiten.

En waar/hoe gemonteerd? Achter de plastic afdekplaat?