Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Opening van Egerkingen is 15-08

Resultaten van 2 Tesla rijders naar Zuid-Frankrijk is positief, zie linkedin "Tesla Model S Club Nederland".

Paul Konijnendijk
Director at amaseu
Suc in Auxere en in Macon waren prima, beiden tot ruim over 500kmh. Ik stond er alleen. Ben nu bij Chasse sur Rhone, die gaat niet sneller dan 350kmh, ook hier weer alleen.
Verder alleen op CdG een andere Teslas gezien, waaronder Paul Zoeten... Geen wachtrijen voor de pioniers.


paul zoeten
DGA Zontech Nederland BV
laat niemand zeggen dat het moeilijk is om met de Tesla naar spanje te rijden.
vanaf parijs hebben we iedere rit van lader naar lader 3 uur vertraging gehad, en nog halen we het makkelijk zonder extra laden.


- - - Updated - - -



Hoe ga jij Bad Rappenau - Lully overbruggen ? Via Aichstetten of ....

Wij gaan bijladen in het tesla service center in mohlin, kan ook bij de tesla store in basel, beide niet in het weekend, heb gebeld, is beide ok
 
begin september rijd ik van Eindhoven naar Bratislava via SC-route. Ben ook benieuwd naar verbruik op de Duitse snelwegen. Ben net terug van weekje Frankrijk. helaas niet met de Tesla kunnen gaan omdat er richtig Bordeau geen SC-mogelijkheden zijn. Netwerk ontwikkelt zich wel erg snel.
 
En de nodige onderdelen aan de auto zijn al vervangen, drivetrain, zijruiten enz. Het bekende lijstje.


Dag Ipm, niet om flauw te doen, maar jouw bekende lijstje is mij zelf onbekend. Tuurlijk heb ik erover gelezen in betreffende draadje 'janken'. Maar 3 maanden en een slordige 5.500 km verder kan ik melden dat alles hier perfect werkt. Het kan toch niet dat ik de enige ben van de pakweg 2.000 eigenaars? Wie kan hier op het forum beamen dat zijn auto sinds aflevering de garage NIET heeft gezien?
 
Ronald,
Die route wil ik eind augustus ook gaan rijden. Ben heel benieuwd naar je ervaringen, ook voor wat betreft de overnachtingsplekken.
Hoop dat je de tijd vindt om je ervaringen op het forum te schrijven (ik heb zonet een aparte thread gemaakt om de vakantie-ervaringen voor Frankrijk maar eens te bundelen).
Goede reis gewenst!

Ga ik doen! Hopelijk is tegen die tijd Neubrug open. Dan kun je Zevenaar overslaan en Bad Rappenau ook. Dan ga je via Kamen, Neuburg naar Zwitserse grens.
 
En de nodige onderdelen aan de auto zijn al vervangen, drivetrain, zijruiten enz. Het bekende lijstje.


Dag Ipm, niet om flauw te doen, maar jouw bekende lijstje is mij zelf onbekend. Tuurlijk heb ik erover gelezen in betreffende draadje 'janken'. Maar 3 maanden en een slordige 5.500 km verder kan ik melden dat alles hier perfect werkt. Het kan toch niet dat ik de enige ben van de pakweg 2.000 eigenaars? Wie kan hier op het forum beamen dat zijn auto sinds aflevering de garage NIET heeft gezien?

Ik... Maar de auto is wel bij het SC geweest voor undershield en 32A laden upgrades omdat ik daar bij aflevering om gevraagd had, en daarbij zijn ook meteen een rammeltje (hopelijk - ben nog niet in Belgie geweest sindsdien) verholpen en een resonerende deurspeaker vervangen. Ow ja en de ruitenwissers want die lieten strepen achter.
Ik moet zeggen dat ik normaliter die dingetjes bij een service beurt zou hebben laten doen dus ik kan zeggen dat de auto de garage niet op mijn initiatief heeft gezien :).

Intussen ook zo'n 5000 km op de teller. Misschien is dat te vroeg om iets te kunnen zeggen over brom etc., misschien manifesteert zich dat pas na een hoger aantal gereden kilometers?
Als we Elon moeten geloven is de brom op te lossen met een '3$ cable tie' dus niet iets waar ik me zorgen over maak eigenlijk :)
 
Ik ben een keer met mijn UMC terug geweest, maar die bleek in orde. De 20ste ga ik de 32A, onderscherm en een aantal kleinere dingetjes laten oplossen. Worden meteen mijn deukjes en krasjes behandeld. (Zo 'n huis kan onverwachte bewegingen maken als je de MS in de garage zet) eigenlijk dus een happy camper....
 
Laatst op het forum gelezen dat het moeilijk is om het pano dak op hogere snelheden te sluiten.
Gisteren uitgevonden dat dat eigenlijk heel gemakkelijk kan: gewoon even in de luwte vlak achter een grote vrachtwagen gaan hangen.
Dak sluiten en daarna met dank aan de vrachtwagen gewoon weer de weg - met gesloten dak - vervolgen.
 
Laatst op het forum gelezen dat het moeilijk is om het pano dak op hogere snelheden te sluiten.
Gisteren uitgevonden dat dat eigenlijk heel gemakkelijk kan: gewoon even in de luwte vlak achter een grote vrachtwagen gaan hangen.
Dak sluiten en daarna met dank aan de vrachtwagen gewoon weer de weg - met gesloten dak - vervolgen.
Betreft vooral snelheden goed boven de 100km/u, bij mij dan.