Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Saleen heeft op Pebble Beach een aangepast Model S staan (Saleen FourSixteen).

Gave kleur en leuke remschijven en -klauwen. Ik had gehoopt dat ze iets leuks met de neus zouden doen, maar dit is niet de oplossing. Om over de achterkant en het interieur maar niet te spreken. Maar dat is gelukkig een kwestie van smaak.

Heb ook niet het idee dat de auto af is. Zie bijvoorbeeld de foto van rechtsachter, de chromen strips sluiten niet netjes aan. En de bumper voor heeft een de bovenkant een andere vorm dan de motorkap. Met opzet, om lucht door te laten, maar het ziet er slordig uit.

Ai, de eindoverbrenging is vervangen door eentje met recht vertande tandwielen. Jikes! De stoelen zien er daarentegen wel weer goed uit met een stuk meet zijdelingse steun.
 
Last edited:
Dinsdag krijgt de auto de jaarlijkse beurt met wat extra's. Tijdens mijn vakantie in Frankrijk hebben een paar camping vandalen namelijk de UMC te pakken genomen. Ze trokken aan de kabel net zolang totdat er iets brak. Gelukkig was het de verloopsnoer van de camping, maar de adapter is niet meer waterdicht. Zouden ze bij het Service Center hier verstand van hebben?

Verder was de vakantie zorgeloos: Kleine blog geschreven over mijn vakantie ervaringen in Frankrijk: Zorgeloos vakantie met elektrische auto? - Changedriver
 
Alle punten waar ik ooit al heb geladen (6 stuks:redface:) zitten mooi opgeslagen in de Tesla. Behalve het punt waar ik gans het weekend in de Ardennen heb gestaan. Is dit omdat ik niet via de UMC of via een laadstation heb geladen, maar met de mobiele lader van Dirk?

- - - Updated - - -

LoL :biggrin: (hoop niet dat het iemand van het forum is).
hij leest dan toch niet meer mee waarschijnlijk
 
Net nog eens bij tesla ingelogd en ik zie dat het nu ook mogelijk is om hem af te halen in antwerpen.

tesla_ophalen.png
 
Net in een artikel gelezen op de Forbes site: "By 2016 Mobileye technology will be found in 237 car models and 20 auto manufacturers, including Tesla."
One Israeli Company Is Changing The Way We Drive - Forbes

Ik speel met de gedachte te investeren in MBLY (op voorwaarde dat ze wat zakken want nu zijn ze te duur). Weet dat Tesla eerder op het jaar een strategische deal met hen heeft gesloten.
Lijkt me dus meer dan waarschijnlijk dat ze hun technologie zullen inbouwen om de basic self drive features te realiseren waar door Elon al een paar keer naar werd verwezen.

"The company’s products offer safety functions such as; lane departure and forward and pedestrian collision warnings; adaptive cruise control; headway monitoring and warning; and automatic emergency braking. Enhanced functions include traffic sign recognition and speed limit Indicator; intelligent high beam control; and hands-free driving."

Tijdens de laatste analyst conf call deed Elon op een bepaald moment geheimzinnig over dingen die er aan komen waar nog niemand iets van weet.
Hij is een meester om dat soort van spanning op te bouwen, wat goed is voor de koers van het aandeel. :eek:
Ik hoop dat het iets te maken heeft met de introductie van de Mobileye functionaliteiten...