Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds november 2013 houd ik een blog bij waarin ik mijn ervaringen met elektrisch rijden op(weg)schrijf. In eerste instantie met de Leaf, vandaar de naam Leafrijder.

Ik weet niet of ik dat al eender hier heb gemeld.

Vandaag heb ik een bijdrage geplaatst waarin ik de balans opmaak van de eerste 35.000 km elektrisch rijden, waarvan 23.000 km in de Model S.

Voor wie het eens wil lezen is hier de link: Leafrijder | Leafrijder blog

Leuk blog Hans!
 
Hadden die Audi's ook maar een armor plate onder de auto...
54356e62880e236c9770cdd7639c9822.jpg

5a29fb134402893b37a2d69b7e546c5b.jpg
 
Heb je update nu ook gelezen - leuk en voor niet-EV rijders erg informatief !
Heb nog wel de vraag waar jij toch die gratis zonnepanelen vandaan haalt -;)
Maw - je geeft aan dat je nu gratis stroom hebt (via die panelen.. dat zou mooi zijn.... maar ben benieuwd naar de kWH prijs gegeven de investeringen&onderhoud op die panelen.

Je hebt daar volkomen gelijk in. Persoonlijk beleefde ik het meer als een uitgave voor ons pand die ik deed zoals een serre, berging, zwembad etc. Meer een hobby (die dan ook nog iets oplevert).
Omdat het inderdaad beter wat genuanceerd kan worden heb ik er nu een toevoeging onder gezet.
 
Sinds november 2013 houd ik een blog bij waarin ik mijn ervaringen met elektrisch rijden op(weg)schrijf. In eerste instantie met de Leaf, vandaar de naam Leafrijder.

Ik weet niet of ik dat al eender hier heb gemeld.

Vandaag heb ik een bijdrage geplaatst waarin ik de balans opmaak van de eerste 35.000 km elektrisch rijden, waarvan 23.000 km in de Model S.

Voor wie het eens wil lezen is hier de link: Leafrijder | Leafrijder blog

mooi verhaal!
 
Gedempte burgwal in den haag? Laatst ook al uurtje gekeken naar zelfde soort tafereel. Dure hobby...
wij hadden zo'n zakpaal bij de ingang van het hofje waarin we wonen. In een jaar of vier is daar 6x een auto op gereden. Diverse auto's (waaronder een volvo van enkele weken oud) waren total loss.
Na meerdere aanpassingen aan detectielus en toevoegen van extra borden en beveiligingen hebben we nu toch maar gekozen voor een slagboom. Minder mooi, maar werkt toch beter.
 
Niet geheel. We leveren ook over de grens maar de business case voor dit product ligt voornamelijk in Nederland. Plus:je moet ergens beginnen :smile:. Wat zijn je gedachten over het product voor belgie?

Ik vind het prettig dat het een eenmalige aanschaf betreft en geen abonnement. Ik heb de gegevens doorgegeven aan mijn installateur, ik zit nu nog gewoon op een krachtstroom aansluiting en ik wilde naar 3 maal 50 gaan. (Ik heb hoegenaamd geen verstandvan elektriciteit). Ik heb ook sinds een half jaar zonnepanelen, dus misschien bieden jullie een oplossing.
 
Dag allemaal,

Mag ik hierbij jullie mening vragen betreft onze propositie van smart-charging? Gedurende de laatste maanden hebben verschillende forum gebruikers ons product gebruikt in beta-fase en wij zijn toe aan opschaling! Ons product heet Maxem en is te vinden op Maxem Sneller laden tegen lagere kosten
Mooie oplossing. Zou deze werken met mijn Keba P20 (de meest eenvoudige 32A uitvoering)?
 
Ik zie weinig toegevoegde waarde voor dit product.

Ik heb al een jaar een Keba met vaste kabel en een 3 fase 25A aansluiting.
Mijn Tesla staat op maximaal 10A laden vanaf 24.00 uur en rij elke morgen met een volle accu weg.
Heb dus minimale belasting en maximaal nachtstroomtarief. Droger, wasmachine enz gaan gewoon hun gang maar zijn bijna altijd om 24.00 al klaar.
 
Ik vind het prettig dat het een eenmalige aanschaf betreft en geen abonnement. Ik heb de gegevens doorgegeven aan mijn installateur, ik zit nu nog gewoon op een krachtstroom aansluiting en ik wilde naar 3 maal 50 gaan. (Ik heb hoegenaamd geen verstandvan elektriciteit). Ik heb ook sinds een half jaar zonnepanelen, dus misschien bieden jullie een oplossing.
Dat is een van de toegevoegde waardes. We zien dat zonne-energie het laden van een auto pragmatisch kan boosten. En in de nabije toekomst gaan we de optie toevoegen om je auto geheel op zonne-energie te laten laden. Dat klinkt nu nog gimmicky, maar we willen hiermee 'spelen' om klaar te zijn voor het afschaffen van de teruglever-regeling in de toekomst.