Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
prototype klaar, ff gezeten. wat een verademing. zijsteunen iets meer naar binnen gezet, maar met name achteraan zitting zachter gemaakt, bobbel uit rug weg en onderin rug opgevuld... wereld van verschil... Bas, anderen, wanneer je wilt proberen, ff bellen... nu stoel er terug in en testen!

Ik wil beide stoelen laten doen, maar ik meen ergens te hebben gelezen dat ook het leer opnieuw gedaan moet worden? (lijkt me ook logisch)
 
Dames, Heren,

Wij (mijn vrouw & ik) zijn aan het overwegen een model S aan te schaffen, we zijn vandaag gaan test rijden, samen met onze dochter van 1 jaar oud en merkte beiden dat met ons standaard kinderzitje het toch niet zo eenvoudig was om ons kindje vlot in en uit te tesla te krijgen. Zijn er hier jonge ouder Tesla rijders die misschien al een handigheid hebben gevonden in het leven met de jonge kinderen en een Tesla, draaibare kinderzitjes, bepaalde merken geven meer ruimte etc. ? We waren beiden zeer aangenaam verrast van de model S en ik hoop zelf dat we een oplossing vinden zodat de aankoop kan doorgaan!

Alvast bedankt.
 
Wij gebruiken zo'n 90graden draaibaar stoeltje, werkt perfect! (beschermhoesje eronder)

zitje2.jpg
zitje1.jpg


...alleen onze dochter van 1,5 slaapt zo lekker in de Tesla dat we d'r wakker moeten maken tijdens het draaien... ;)



Dames, Heren,

Wij (mijn vrouw & ik) zijn aan het overwegen een model S aan te schaffen, we zijn vandaag gaan test rijden, samen met onze dochter van 1 jaar oud en merkte beiden dat met ons standaard kinderzitje het toch niet zo eenvoudig was om ons kindje vlot in en uit te tesla te krijgen. Zijn er hier jonge ouder Tesla rijders die misschien al een handigheid hebben gevonden in het leven met de jonge kinderen en een Tesla, draaibare kinderzitjes, bepaalde merken geven meer ruimte etc. ? We waren beiden zeer aangenaam verrast van de model S en ik hoop zelf dat we een oplossing vinden zodat de aankoop kan doorgaan!

Alvast bedankt.
 
Dames, Heren,

Wij (mijn vrouw & ik) zijn aan het overwegen een model S aan te schaffen, we zijn vandaag gaan test rijden, samen met onze dochter van 1 jaar oud en merkte beiden dat met ons standaard kinderzitje het toch niet zo eenvoudig was om ons kindje vlot in en uit te tesla te krijgen. Zijn er hier jonge ouder Tesla rijders die misschien al een handigheid hebben gevonden in het leven met de jonge kinderen en een Tesla, draaibare kinderzitjes, bepaalde merken geven meer ruimte etc. ? We waren beiden zeer aangenaam verrast van de model S en ik hoop zelf dat we een oplossing vinden zodat de aankoop kan doorgaan!

Alvast bedankt.

Toen we onze tesla net hadden was onze jongste een jaar en 2 maand oud en zat dus in een MaxiCosi Pebble 0+ zitje in combinatie met een FamilyFix (vast gemaakt via de ISOFIX haken) en dat is vrij eenvoudig.
Op die FamilyFIX pas ook een MaxiCosi Pearl zitje (groep 1), waar hij nu inzit, en dan moet we hem eerst zij hoofd in de auto brengen voor dat we hem al laten neerzitten. (terwijl we daar in de Citroën C4 grand Picasso niet op moeten letten)
 
Vandaag bij opening van de Man Cave in Utrecht was Tesla ook aanwezig. Ik die wagen zat een camera of oog bij de achteruitkijkspiegel. Zie foto (niet heel duidelijk helaas). Net nog even gekeken, maar dat heb ik echt niet. Voorbereiding voor lane departure en borden lezen?

ImageUploadedByTapatalk1411069615.643555.jpg


Oh ja, en ik hoorde dat er na Urmond waarschijnlijk nog 2 superchargers in Nederland komen...
 
Alle Tesla rijders hier zijn bekend met belangstellenden op straat die wat meer van de auto willen weten.

Vanavond had ik een gevalletje 'next level' belangstelling, toen een wildvreemde bij me thuis aanbelde en vroeg of ik mijn MS soms wilde verhuren. :eek:

Hij had pas geleden een proefrit gemaakt, en dat smaakte blijkbaar naar meer. Ik heb hem teleurgesteld, maar voor dit soort gevallen is bijv. Snappcar een mogelijkheid...
 
Alle Tesla rijders hier zijn bekend met belangstellenden op straat die wat meer van de auto willen weten.

Vanavond had ik een gevalletje 'next level' belangstelling, toen een wildvreemde bij me thuis aanbelde en vroeg of ik mijn MS soms wilde verhuren. :eek:

Hij had pas geleden een proefrit gemaakt, en dat smaakte blijkbaar naar meer. Ik heb hem teleurgesteld, maar voor dit soort gevallen is bijv. Snappcar een mogelijkheid...

Daar zou ik niet snel aan beginnen! In het US forum staan een verhaal van iemand die zijn tuiman een ritje liet maken. De man trok enorm hard op en vloog uit de bocht. Dure grap en eindeloos gezeik met aansprakelijkheid en verzekeringen, zeker in de USA. Ik zou 'm naar Vincent Everts doorsturen :)
 
de next first tuesdays van tesla club Belgium staat (nu)op de site.7 oktober
over het grote internationaal event dat zou plaats vinden op 10 oktober en het grote "teslaworld" kan ik niets terug vinden.

Bedankt Frank. De vorige editie was ik te laat om me in te schrijven (reeds fully booked). Op 7 oktober wil ik ook graag eens van de partij zijn. Zal mijn eerste keer zijn en ik kijk er naar uit.
 
Tesla Club Belgium is wereldwijd de club met de hoogste en de laagste lidmaatschapskosten.

Het lidmaatschap an sich is gratis, maar je moet wel een heel fors geprijsde auto (besteld) hebben. :)

Uitspraak is van henzelf.

Dan kennen ze hun eigen website niet, waarop te lezen staat: "This club is open for Tesla Motors owners, reservation holders and fans who live and/or work in Belgium." Je hoeft dus geen Tesla te bezitten, noch besteld te hebben!
 
Nice. Even naar tesla gegaan omdat de motor een vreemd geluid maakt tijdens het wegrijden op lage snelheid, net alsof een schoepenrad op hand gebracht wordt of een oude propeller. Geluidsopname gemaakt. 99% nieuwe motor nodig haha. Ze doen fantastisch hun best dus kan ze niks kwalijk nemen, maar dat wordt de derde... En batterij pack ook al een keer, wat mij betreft wel mooi geweest nu.... Voordeel is wel dat ze meteen 6.0 erin hebben gezet, dadelijk de update draaien...
 
Last edited:
Interessant is dat de service centers de drive unit en de accu als een black box behandelen.
Ze kunnen alleen de complete unit vervangen en kunnen/mogen geen reparaties aan een unit uitvoeren.
De defecte units gaan dan naar de VS ( of Tilburg ? ) en worden daar gerepareerd.
Mijn ervaring is dat ze hierdoor niet altijd weten wat er nou precies mis is met een unit (bijvoorbeeld de oorzaak van de speling in de drive unit).
 
Een drive unit naar de US verschepen en daar dan een bungelend kabeltje met een tie-wrapje laten vastzetten ?

Zo erg zal het toch wel niet zijn. Maar zelfs compleet uitbouwen en naar Tilburg vervoeren voor deze mini-fix is al buitensporig.