Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dames, Heren,

Wij (mijn vrouw & ik) zijn aan het overwegen een model S aan te schaffen, we zijn vandaag gaan test rijden, samen met onze dochter van 1 jaar oud en merkte beiden dat met ons standaard kinderzitje het toch niet zo eenvoudig was om ons kindje vlot in en uit te tesla te krijgen. Zijn er hier jonge ouder Tesla rijders die misschien al een handigheid hebben gevonden in het leven met de jonge kinderen en een Tesla, draaibare kinderzitjes, bepaalde merken geven meer ruimte etc. ? We waren beiden zeer aangenaam verrast van de model S en ik hoop zelf dat we een oplossing vinden zodat de aankoop kan doorgaan!

Alvast bedankt.

Wij hebben een standaard niet draaibaar zitje, en na een week of zo heb je wel door hoe je de kleine moet vasthouden om hem/haar in 1x in het stoeltje te zetten. Ik pak mijn dochtertje van 2,5jr slap liggend in de armen, hoofdje eerst naar binnen tegen de hoofdsteun en dan valt de rest eigenlijk vanzelf op zijn plek. Mijn vrouw heeft er ook geen probleem mee ondanks haar tengere postuur... Het inklikken van de gordeltjes is meer werk. Sinds een week of twee heeft ze ontdekt hoe ze zelf in het stoeltje kan klimmen dus nu hoef ik haar niet eens meer te tillen :)

- - - Updated - - -

prototype klaar, ff gezeten. wat een verademing. zijsteunen iets meer naar binnen gezet, maar met name achteraan zitting zachter gemaakt, bobbel uit rug weg en onderin rug opgevuld... wereld van verschil... Bas, anderen, wanneer je wilt proberen, ff bellen... nu stoel er terug in en testen!
Graag, maar ik lees net dat dat dus nog even kan gaan duren... Wat een pech zeg. Hopelijk valt het mee en weten ze het snel te fixen!
 
Weet niet of dit eerder aan de orde is gekomen maar ik reed vanmorgen weg in dichte mist omgeving Rotterdam. Zag dat dimlichten in dichte mist niet automatisch aangingen. Reed dus met dagverlichting door de mist en weet niet of dan de achterlichten aanstaan. Dus toch maar met controls de dimverlichting aangezet, leek me beter na de kettingbotsing in Zeeland. Heb fog lights niet aangezet want dat leek me een beetje te veel van het goede. Vraagje? Staan automatisch de achterlichten aan als je op dagverlichting rijdt en hoef je je dus nergens zorgen over te maken of is het verstandig om bij mist dimverlichting in te schakelen?
 
Vandaag bij opening van de Man Cave in Utrecht was Tesla ook aanwezig. Ik die wagen zat een camera of oog bij de achteruitkijkspiegel. Zie foto (niet heel duidelijk helaas). Net nog even gekeken, maar dat heb ik echt niet. Voorbereiding voor lane departure en borden lezen?

View attachment 59383

Oh ja, en ik hoorde dat er na Urmond waarschijnlijk nog 2 superchargers in Nederland komen...

Die twee extra Superchargers, dat is echt nieuws! Maar niemand reageert, dus dan ik maar. Het werd echt gezegd door een Tesla "official" wiens naam rijmt op Wim ;)

Overigens de mancave ook echt cool. Altijd mooi zo'n Tesla in Hoog Catharijne.

buma3u7y.jpg
 
Dames, Heren,

Wij (mijn vrouw & ik) zijn aan het overwegen een model S aan te schaffen, we zijn vandaag gaan test rijden, samen met onze dochter van 1 jaar oud en merkte beiden dat met ons standaard kinderzitje het toch niet zo eenvoudig was om ons kindje vlot in en uit te tesla te krijgen. Zijn er hier jonge ouder Tesla rijders die misschien al een handigheid hebben gevonden in het leven met de jonge kinderen en een Tesla, draaibare kinderzitjes, bepaalde merken geven meer ruimte etc. ? We waren beiden zeer aangenaam verrast van de model S en ik hoop zelf dat we een oplossing vinden zodat de aankoop kan doorgaan!

Alvast bedankt.

Draaibare van Maxi-Cosi diverse keren in de Model S van mijn werkgever gehad, werkt perfect!

- - - Updated - - -

Kim? :tongue:

Die twee extra Superchargers, dat is echt nieuws! Maar niemand reageert, dus dan ik maar. Het werd echt gezegd door een Tesla "official" wiens naam rijmt op Wim ;)

Overigens de mancave ook echt cool. Altijd mooi zo'n Tesla in Hoog Catharijne.

buma3u7y.jpg
 
Just scared myself stupid. Was parking the car and somehow pressed the go pedal instead of the brake - quite hard too. Car shot forward and I just managed to stand on the brake before slamming into the car in front of me. The gap was about 3cm...

I have to admit, I was shaking like a leaf afterwards. I have absolutely no idea why I pressed go, but I'm now thinking that maybe its worth putting creep on. At least your foot is then on the safe pedal when manoeuvring.

Feel the need to lie down for a bit...
 
Well thank god there were no injuries, imagine a pedestrian or a child in front... Maybe the upcoming ACC sensor can help prevent such mayhem. Not only at high speeds, but also from the start at low speeds.

Dan iets heel anders:
Met de donkere dagen in aantocht is een open haard in de Tesla toch meer dan welkom, lekker warm en knus tijdens het Superchargen! Wel het dak of de ramen openzetten tijdens gebruik...:tongue:

Zet deze pagina in de browser van de auto en klaar, je hoeft hem niet eens meer zelf aan te steken!

http://giphy.com/gifs/6gy3wSuc2EnIs/fullscreen?undefined

(De browser ondersteunt geen streaming video, maar wel animated GIF's haha)

@Merijn: misschien dit soort goodies opnemen als aparte knop op je geweldige functionele en mooie pagina

Groeten, Geert
 
Daar zou ik niet snel aan beginnen! In het US forum staan een verhaal van iemand die zijn tuiman een ritje liet maken. De man trok enorm hard op en vloog uit de bocht. Dure grap en eindeloos gezeik met aansprakelijkheid en verzekeringen, zeker in de USA. Ik zou 'm naar Vincent Everts doorsturen :)
Betekent dit dat jij niemand in je auto laat rijden? Ik heb al tig mensen laten kennismaken met het Tesla gevoel. Door ze zelf te laten rijden welteverstaan.
Het gedeelde plezier vind ik zo leuk dat ik hem zelfs via SnappCar ben gaan verhuren :)
 
Betekent dit dat jij niemand in je auto laat rijden? Ik heb al tig mensen laten kennismaken met het Tesla gevoel. Door ze zelf te laten rijden welteverstaan.
Het gedeelde plezier vind ik zo leuk dat ik hem zelfs via SnappCar ben gaan verhuren :)

Ik laat heel veel mensen rijden... Meestal rijdt ik zelf ergens naar toe, en laat ze dan terugrijden... Mijn opmerking ging meer over het punt dat ik m niet snel zou uitlenen, zonder dat ik er bij ben. Via snappcar is in ieder geval de verzekering goed geregeld...
 
Deze avond hier aan de SuC in Zwolle kwam er een rode leenauto van tesla (met de sickers op de zijkant) naast me staan.
het was een duitser die vrij goed nederlands sprak. Hij had de tesla voor een weekend meegekregen en was er mee op weg naar Duitsland. Na een 10 tal minuten gepraat te hebben, gingen wij naar binnen in het hotel. De man kwam ons achterna gelopen. Hij kon niet meer in de auto en de sleutels en zijn telefoon lagen er nog in. Ik zei hem dat hij gewoon op de hendels moest drukken en ging even met hem mee terug. We kregen de auto niet meer open. Ik zei dat hij naar tesla moest bellen en dat die hem dan open deden. Toen hij dan samen met ons op weg was naar de receptie, keken we nog eens om en we zagen plots de achterlichten branden. Ik zei hem om nu nog eens te proberen. De deuren gingen toen wel open.
weet iemand wat hier nu eigenlijk gebeurd is?
 
Deze avond hier aan de SuC in Zwolle kwam er een rode leenauto van tesla (met de sickers op de zijkant) naast me staan.
het was een duitser die vrij goed nederlands sprak. Hij had de tesla voor een weekend meegekregen en was er mee op weg naar Duitsland. Na een 10 tal minuten gepraat te hebben, gingen wij naar binnen in het hotel. De man kwam ons achterna gelopen. Hij kon niet meer in de auto en de sleutels en zijn telefoon lagen er nog in. Ik zei hem dat hij gewoon op de hendels moest drukken en ging even met hem mee terug. We kregen de auto niet meer open. Ik zei dat hij naar tesla moest bellen en dat die hem dan open deden. Toen hij dan samen met ons op weg was naar de receptie, keken we nog eens om en we zagen plots de achterlichten branden. Ik zei hem om nu nog eens te proberen. De deuren gingen toen wel open.
weet iemand wat hier nu eigenlijk gebeurd is?

Ja, sleutel wordt niet gedetecteerd door de auto. Denkt dus dat de eigenaar vertrokken is en gaat op slot. Op een gegeven moment komt het signaal kennelijk wel weer door en denkt de auto dat de eigenaar weer in de buurt is en gaat vriendelijk open.

Is mij ook al twee keer overkomen. Sleutel in de auto maar de auto toch op slot. Gelukkig had ik beide keren wel mijn telefoon in mijn broekzak. Zo niet dan sta je mooi te kijken. Want 'even' naar Tesla bellen wordt dan ook wat lastiger.
Overigens heb ik in de auto ook best vaak gehad dat ik de melding 'geen sleutel aanwezig' krijg terwijl die in mijn rechterbroekzak vlak naast het middenconsole zit.