Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje waar ik niet een compleet nieuwe topic voor aan wil maken, dus bij deze hier gesteld:

Heeft iemand al ooit de achterspoiler verwijderd? Zelf hecht ik er niet zo aan, en ik kan er iemand blij mee maken, echter.... het zou kunnen dat de auto er wel erg aan gehecht is :wink: en dat ik de lak zodanig beschadig dat er opnieuw gespoten zou moeten worden.

Dus... heeft iemand dit overwogen of ook al uitgevoerd?
 
Vraagje waar ik niet een compleet nieuwe topic voor aan wil maken, dus bij deze hier gesteld:

Heeft iemand al ooit de achterspoiler verwijderd? Zelf hecht ik er niet zo aan, en ik kan er iemand blij mee maken, echter.... het zou kunnen dat de auto er wel erg aan gehecht is :wink: en dat ik de lak zodanig beschadig dat er opnieuw gespoten zou moeten worden.

Dus... heeft iemand dit overwogen of ook al uitgevoerd?

Ik heb op een foto gezien dat er twee dunne strips dubbelzijdig tape over de lengte van de spoiler lopen. Overigens, je zou me er een groot plezier mee doen.
Groet,
Koen
 
Vraagje waar ik niet een compleet nieuwe topic voor aan wil maken, dus bij deze hier gesteld:

Heeft iemand al ooit de achterspoiler verwijderd? Zelf hecht ik er niet zo aan, en ik kan er iemand blij mee maken, echter.... het zou kunnen dat de auto er wel erg aan gehecht is :wink: en dat ik de lak zodanig beschadig dat er opnieuw gespoten zou moeten worden.

Dus... heeft iemand dit overwogen of ook al uitgevoerd?
Ben er zeker ook in geïnteresseerd.Laten overzetten in SeC Tilburg?
 
Op een ander deel van het forum heb ik een tijd terug gelezen dat ze de spoiler er af halen door er een dunne nylon draad (vislijn) achterdoor te trekken. Deze snijdt dan door het foamgedeelte van de dubbelzijdige tape heen en je hebt in no-time de spoiler in de hand. De rest van de tape verwijderen met wat lijmverwijderaar.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar het lijkt op het eerste oog een veilige methode. ;-)
 
Op een ander deel van het forum heb ik een tijd terug gelezen dat ze de spoiler er af halen door er een dunne nylon draad (vislijn) achterdoor te trekken. Deze snijdt dan door het foamgedeelte van de dubbelzijdige tape heen en je hebt in no-time de spoiler in de hand. De rest van de tape verwijderen met wat lijmverwijderaar.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar het lijkt op het eerste oog een veilige methode. ;-)

Mogelijk kan voorwarmen met een haardroger die procedure ook nog wat vlotter maken.
 
Is het normaal een sterk brom geluid te hebben bij een snel boven de >170km ? Zolang je gas bijgeeft is het geluid beperkt, van zodra je gas loopt wordt de brom erger tot bijna onhoudbaar aan de oren.

By the way: snelheid was op de duitse autobahn ;-)

Nee, dat hoort niet. Lijkt erop dat je 'de brom' hebt. Terug naar Tesla, geluidsopname laten maken en daarna vrijwel zeker drivetrain vervangen.