Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ongelooflijk

Knap hoor, hoe de denktanks van de gevestigde industrie zowel links als rechts hebben weten te overtuigen van het kwaad dat Tesla/Musk heet. Ik kan op geen enkele andere manier begrijpen waarom ze Tesla en niet VW of BMW uitkiezen. Die hebben zich toch vaker van de immorele kant laten zien dan alle hitpieces van de WaPo, BI, Reuters en NYT bij elkaar. Het is gewoon weer het hele riedeltje. Batterij slecht. Kindertjes in Afrika. Stroom komt uit kolen. Space Karen. Evil Billionaire. Ze laten zich gewoon bespelen en ik ben een domme Fanboy omdat ik niet mee ga in dat verhaal.

Zucht. Kunnen we niet gewoon weer normaal doen met z'n allen?
 
Knap hoor, hoe de denktanks van de gevestigde industrie zowel links als rechts hebben weten te overtuigen van het kwaad dat Tesla/Musk heet. Ik kan op geen enkele andere manier begrijpen waarom ze Tesla en niet VW of BMW uitkiezen. Die hebben zich toch vaker van de immorele kant laten zien dan alle hitpieces van de WaPo, BI, Reuters en NYT bij elkaar. Het is gewoon weer het hele riedeltje. Batterij slecht. Kindertjes in Afrika. Stroom komt uit kolen. Space Karen. Evil Billionaire. Ze laten zich gewoon bespelen en ik ben een domme Fanboy omdat ik niet mee ga in dat verhaal.

Zucht. Kunnen we niet gewoon weer normaal doen met z'n allen?
echt 100% Mee eens, maar Elon doet ook niet bepaald zijn best om als CEO (geo-) politiek neutraal te zijn, heeft overal een mening over en meestal niet altijd omdat hij er alles over weet. Hij mag absoluut zijn mening uiten, maar een olifant gedraagt zich voorzichtiger in de porseleinkast en die beseft niet eens wat hij aanricht.
 
echt 100% Mee eens, maar Elon doet ook niet bepaald zijn best om als CEO (geo-) politiek neutraal te zijn, heeft overal een mening over en meestal niet altijd omdat hij er alles over weet. Hij mag absoluut zijn mening uiten, maar een olifant gedraagt zich voorzichtiger in de porseleinkast en die beseft niet eens wat hij aanricht.

Gecharcheerd: Dus is het okay om z'n fabriek in de fik te steken? :cool:

Nee, dat zul je vast niet bedoelen en hij is zelf ook heel goed in het maken van vijanden. Maar waar ik op doel is de constante stroom van misinformatie die de media over de wereld uitstorten waar ook maar zelden het genuanceerdere verhaal wordt gepresenteerd. Ook waar hij domme dingen doet of zegt, wordt dat meer dan eens buiten proporties uitvergroot. Nooit komt eens de andere kant van het verhaal in het nieuws. En daarnaast zijn er de leugens en ongefundeerde verdachtmakingen waar sommige bronnen zich nogal eens aan wagen om een vijandbeeld te creeren. Ik vind niet dat hij als CEO, z'n medewerkers die hard hun best doen en wij als klanten dat verdienen, enkel omdat hij geen blad voor de mond neemt.

Daarnaast zou ik - als het bijvoorbeeld over kinderarbeid gaat - mijn boosheid eerder richten op een wereld waar landen zo arm zijn dat er kinderarbeid bestaat, dan op een willekeurige afnemer van grondstoffen waar mogelijk kinderarbeid bij betrokken is. Helemaal als die afnemers er (in ieder geval naar de buitenwereld) alles aan doen om geen besmette grondstoffen te kopen.

Dit en de rest is gewoon anti-EV FUD van de olieindustrie, waar Tesla noch Musk iets aan kunnen doen.
 
Last edited:
teslakritiek.png
 
@pvkeep wat een afgezaagde meme. Heb je nou echt niks beters om mee te reageren? Licht bijvoorbeeld eens toe wat er 'valid' was aan die kritiek?

PS:
en ik ben een domme Fanboy omdat ik niet mee ga in dat verhaal

Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Als je niks meer in te brengen hebt, noem je de ander gewoon een fanboy en leun je tevreden achterover.
 
Het heeft helaas weinig zin om te proberen dingen toe te lichten als alle kritiek met oneigenlijke argumenten en whataboutisms gepareerd wordt. Dan is dit plaatje effectiever.
Ik heb overigens niemand dom genoemd, dus die is voor je eigen rekening.

En nu ik erover nadenk is deze meme eigenlijk helemaal niet afgezaagd. Een omdat ik m zelf in paint.net heb gemaakt en dit pas de tweede keer is dat ik m gebruik en twee omdat het een beetje van hetzelfde niveau is als de memes die Elon Musk regelmatig op Twitter post. Wat het dus extra grappig maakt.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: jpvdheijn and horta
Waar zie jij een whataboutism? Serieuze vraag, want volgens mij heb ik ze niet gemaakt. Lees anders nog eens wat de kernpunten waren. Ik heb het idee dat jij kritiek op Musk ziet en daarna een reactie van mij waarin ik me afvraag waarom die kritiek op musk relevant is voor deze terreuraanslag. En dan vind jij dat ik Musk verdedig en noemt mij een fanboy. (Dat domme had ik er zelf eerder al preventief bij geplakt, dat is niet voor jouw rekening nee.)

Wat ik dus vooral zie is iemand die slecht leest en reageert met een totaal overbodige Ad Hominem. Zullen we eens stoppen met elkaar te pas en te onpas fanboy noemen. We zitten hier toch niet op X?

En waarom heb ik dit plaatje al 1000x voorbij zien komen? Kan toeval zijn, maar anderen kwamen dus op precies hetzelfde idee.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Als CEO zou ik alles doen om geen reputatieschade op te lopen, maar zou ik bij gebrek aan talent niet zo’n geoliede moloch die de wereld kan veranderen kunnen bouwen. We kunnen hem helaas niet in tweeën splijten. Maar ik kan hem op veel onderwerpen niet volgen, noch voel ik de behoefte hem te verdedigen. Btw dat geldt voor de meeste mensen, waarvan de meeste aanzienlijk minder (maar toch iets waardevols) op de mat leggen. Persoonlijk denk ik dat we ons oordeel meestal voor ons zouden kunnen houden, omdat we met hetzelfde karakter, dezelfde skills en achtergrond ws exact hetzelfde zouden zijn/doen. Daarom doen argumenten ertoe. Die moet je kunnen uiten (vrijheid van meningsuiting) en die van anderen willen aanhoren. Verder verdient het aanbeveling alleen te argumenteren met kennis van zaken. Daar gaat t meestal mis.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ze laten zich gewoon bespelen


Het begint er op te lijken dat er een FSB infiltrant in de Vulcan groep zit die de aanslag heeft gepleegd.

De professionaliteit van de aanslag en de mate van kennis van hoogvoltage systemen wat blijkt uit het manifest doet dit vermoeden.

Doel is uiteraard verdere destabilisatie van Duitsland en Europa als geheel, passend in de strategie van de afgelopen vijftien jaar.
 
noch voel ik de behoefte hem te verdedigen.

Volgens mij was ik ook helemaal niet bezig ook hem te verdedigen, maar veroordeelde ik de aanhoudende stroom aanvallen op zijn persoon en bedrijf. Een subtiel verschil waar ik blijkbaar - gezien de flauwe reactie van @pvkeep - wat duidelijker had moeten zijn.

Verder ben ik het er wel mee eens dat hij als CEO zich beter buiten de politiek kan houden, niet in de laatste plaats omdat ik nu een kant van hem ken die ik liever niet had gezien. Ik zie liever de briljante ondernemer dan de populistische bigot die hij ook (b)lijkt te zijn.
 
Last edited:
Persoonlijk heb ik er echt geen last van om zonder stalks te rijden, zelfs niet op rotondes.

Echter, ik snap de irritatie van sommigen mbt de rotondes aangezien de knop zich steeds op een andere plaats bevindt, afhankelijk van de rotonde. Maar is een goedkopere optie dan niet gewoon om iets zeer klein te kleven op de knop van de rechterpinker (gelijkaardig aan de indicatoren op de toetsen f en j op een toetsenbord) zodat je blind de knop vindt, ipv te investeren in een retrofit stalk ?
Nu enkele weken later is het stalkless richting aangeven op rotondes ook gewoon een automatisme geworden en moet ik niet meer naar mijn stuur kijken om te zoeken naar de richtingaanwijzer naar rechts…

Van zodra ik op de rotonde ben en het stuur naar links begin te draaien, wacht mijn rechterhand onderaan het stuur. Van zodra de knop passeert*, houd ik mijn rechterduim op het knopje (en beweegt hand mee als je nog verder links moet draaien op een scherpe rotonde) om dan op het juiste moment de richtingaanwijzer aan te schakelen.

*Andere vingers houd ik aan de binnenkant/opening van het stuur, dus je weet exact wanneer de knop zal passeren
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Krisja and Phil V
Ook na een maand en 6000km blijf ik dat dat stalkless echt baggerslecht vinden. Grootlichtknop ook. Gisteren op pikdonkere weggetjes op de Veluwe zit je constant naar je stuur te kijken om niet nét naast het knopje te drukken. Claxon idem, dat zijn vrijwel altijd momenten dat je onmiddelijk wil toeteren, omdat iemand je niet ziet bijvoorbeeld. 35 jaar muscle memory wraakt zich nu.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC and horta