Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla geeft aan na 20.000 een beurt te doen. Hoe staan ze er tegenover dat je pas na 40k km komt?

Met ca. 55.000 km op de teller heeft de mijne afgelopen week de 40.000 km beurt gehad. Geen enkel probleem.
Na de beurt helemaal prima: merkbaar strakker rijden (denk ik door uitlijnen) en alle genoemde puntjes volgens mij opgelost, maar Machiel van SC Amsterdam heeft daar nog een terugkoppeling via de mail over beloofd.
Geweldig alle service van Tesla! :smile::rolleyes::smile:
 
Vandaag voor mijn vrouw een Kia Soul EV gekocht. Ik was nummer 2 en de eerste was eveneens verkocht aan een Tesla eigenaar waarvan de echtgenote ook elektrisch wil rijden.

Voor een weekend de auto meegekregen om eens de accu te testen op werkelijk kilometers (150). Ik ben een behoorlijke Teslafan maar.....wat een leuke auto is die Soul.

Navigatie is top! De software is veel completer dan bij Tesla ( foto's op je scherm, video's vanaf USPstick en ga maar door.
Natuurlijk is de auto niet te vergelijken met een Tesla die 4 keer door duur is maar ik ben aangenaam verrast.

Ze hebben bij Kia de zaakjes best voor elkaar.....benieuwd wat het succes hiervan gaat worden. (Ze hebben er maar 250 voor volgend jaar, das dan weer jammer!)
 
Last edited:
Vandaag voor mijn vrouw een Kia Soul EV gekocht. Ik was nummer 2 en de eerste was eveneens verkocht aan een Tesla eigenaar waarvan de echtgenote ook elektrisch wil rijden.

Voor een weekend de auto meegekregen om eens de accu te testen op werkelijk kilometers (150). Ik ben een behoorlijke Teslafan maar.....wat een leuke auto is die Soul.

Navigatie is top! De software is veel completer dan bij Tesla ( foto's op je scherm, video's vanaf USPstick en ga maar door.
Natuurlijk is de auto niet te vergelijken met een Tesla die 4 keer door duur is maar ik ben aangenaam verrast.

Ze hebben bij Kia de zaakjes best voor elkaar.....benieuwd wat het succes hiervan gaat worden. (Ze hebben er maar 250 voor volgend jaar, das dan weer jammer!)

Krijg je dan behalve de MIA toch ook nog de KIA?
(Sorry, moest deze even inkoppen :)
 
Krijg je dan behalve de MIA toch ook nog de KIA?
(Sorry, moest deze even inkoppen :)

Als ie m in 2013 gekocht had (i.e. verplichting aangegaan) dan was de KIA nog van toepassing geweest, echter.... het bedrag had dan wel bij de Tesla investering opgeteld moeten worden waardoor dit niets opgeleverd had omdat de Tesla al boven de 55K grens zat.... sterker nog, indien het totaal boven de (ik meen ca 102K) was gekomen dan was de KIA zelfs gekort geweest, dus..... door een KIA minder KIA.... (om dan toch even mee te koppen :wink:) vanaf 2014 geen KIA meer voor personenwagens maar...... met grijs kenteken uitvoering kan het nog steeds, dus voor een 2e auto......... KIA ombouwen voor alsnog KIA :rolleyes:.
 
Afgelopen week heeft mijn S bij Quickparking in Brussel, gestaan, nu heeft men in mijn S gereden terwijl ik in New York zat, ik weet dat dit eerder gebeurd is bij anderen, wat hebben jullie hiermee gedaan en wat heeft men er meegedaan, zie onderstaande foto van mijn grafiek, en dat was echt ik niet, ik schat dat ze zo'n 20 km hebben gereden. De foto is wat onduidelijk maar spreekt voor zich.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    193.3 KB · Views: 374
Ik neem aan dat dit een 10km schaal is, die groene lijkt op een gewoon regen dal bij afrit snelweg.
Die berg had ik gisteren ook toen ik de parkeergarage uit reed na NL - Letland, duurde ff voor ik er uit was.
Lijkt me dus wel meevallen.
Vooral omdat er na die berg geen regen dal zit, als je zo'n berg op de snelweg hebt (enige plek waar je die kan krijgen), dan heb je altijd een regen dal er na.
 
Toen ik de auto ophaalde stond hij op een andere plaats dan ik hem had neergezet. De pieken kloppen want om bij de parking te komen heb je een aantal stoplichten daar hebben ze gepiekt, ik niet want ik was de parking aan het zoeken. Al met al schandelijk, ik laat het er maar bij, maar wat had er gebeurd als men een ongeluk had gehad of als ik straks een bekeuring binnen krijg. Is het trouwens mogelijk dat men een uitdraai kan maken van de betreffende week, de S krijgt over 2 weken een beurtje.
 
Vandaag voor mijn vrouw een Kia Soul EV gekocht. Ik was nummer 2 en de eerste was eveneens verkocht aan een Tesla eigenaar waarvan de echtgenote ook elektrisch wil rijden.

Voor een weekend de auto meegekregen om eens de accu te testen op werkelijk kilometers (150). Ik ben een behoorlijke Teslafan maar.....wat een leuke auto is die Soul.

Navigatie is top! De software is veel completer dan bij Tesla ( foto's op je scherm, video's vanaf USPstick en ga maar door.
Natuurlijk is de auto niet te vergelijken met een Tesla die 4 keer door duur is maar ik ben aangenaam verrast.

Ze hebben bij Kia de zaakjes best voor elkaar.....benieuwd wat het succes hiervan gaat worden. (Ze hebben er maar 250 voor volgend jaar, das dan weer jammer!)

Misschien ligt het aan mij maar een waarschuwing is toch wel op zijn plaats, ik keek net even hoe deze Kia er uitzag en dat was wel schrikken!!
Gelukkig zijn er pas 2 besteld, maar met een target van 250 stuks kan het nog behoorlijk mis gaan op de Nederlandse wegen... :scared:
 
Misschien ligt het aan mij maar een waarschuwing is toch wel op zijn plaats, ik keek net even hoe deze Kia er uitzag en dat was wel schrikken!!
Gelukkig zijn er pas 2 besteld, maar met een target van 250 stuks kan het nog behoorlijk mis gaan op de Nederlandse wegen... :scared:

Ik heb hem gezien op de EV beurs in Rotterdam. Best een leuk karretje, lijkt erg ruim... Maar zoals zo veel EV, waarom die overdreven noodzaak om "anders" er uit te zien??? Omdat hij elektrisch is moet je dat laten zien door vreemde kleuren en striping?
 
Afgelopen week heeft mijn S bij Quickparking in Brussel, gestaan, nu heeft men in mijn S gereden terwijl ik in New York zat, ik weet dat dit eerder gebeurd is bij anderen, wat hebben jullie hiermee gedaan en wat heeft men er meegedaan, zie onderstaande foto van mijn grafiek, en dat was echt ik niet, ik schat dat ze zo'n 20 km hebben gereden. De foto is wat onduidelijk maar spreekt voor zich.

Echt niets aan de hand als dit valet parking was. De eerste 4 km nog ergens op een doorgaande (snel)weg. Daarna gewone optrek acties (stoplichten/bochten) voor de volgende 4 km. Dan aangekomen bij de parking. Daar met de auto (en airco/verwarming) aan (niet in P) staan wachten op uw terugkomst.
Na 2 km viel het verbruik je op en dacht je 'what the ****' is hier gebeurd en schoot je het plaatje.

Die laatste 2 km is het gemiddelde verbruik van 2km rijden plus het verbruik van wellicht wel een half uur of langer staan met de airco/verwarming aan.
 
Potverdikke zeg. Zie net item bij Kassa over de Groener Rijden Dag. Leuk maar in geen velden of wegen een Tesla te zien.
Wilt u meer dan 150km per dag rijden? Dan is er groen gas...

Ach, we zien wel wie er aan de touwtjes trekken zo. Laat ze maar. Des te leuker straks als de ogen open gaan. Dat moment komt langzaam dichterbij en hoe meer SuC's, de eerste reviews van de D versies en natuurlijk de dragraces met de P85D, het starten van het "gebruikte wagens project"door Tesla etc., hoe harder het aan zal komen.