Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De P85 is verdwenen uit het gamma?
Er gaapt nu een gat tussen de (Belgische) basisprijzen van 78.600 en 102.900 euro?
Niets meer tussen 385 en 700 PK?
Niets meer tussen van 0-100 in 3,4 en 5,4 s?
Ik dacht hier uitvoerig de redenen daarvoor te vernemen.
Heeft het iets te maken met de brom van de P85?
Is die inmiddels onder controle bij de eigenaars met een 3de of 4de drive-unit?

mijn P85 bromt al heel lang niet meer
 
Na 6 weken mogen ervaren hoe de service bij Tesla werkt...

Schermafbeelding 2015-01-04 om 21.47.26.png



Melding over 12V en 'auto wordt gestopt' en daar stonden we 20km van huis. Het zal wel een andere 85kW accu gaan worden, kunnen ze gelijk ook de drivetrain aanpakken dat op de 16e gepland stond ;-)
 
Last edited:
Na 6 weken mogen ervaren hoe de service bij Tesla werkt...

Melding over 12V en 'auto wordt gestopt' en daar stonden we 20km van huis. Het zal wel een andere 85kW accu gaan worden, kunnen ze gelijk ook de drivetrain aanpakken dat op de 16e gepland stond ;-)

Hè wat naar...
Het verbaast me wel dat na twee jaar dit 12V probleem nog steeds niet verholpen is, terwijl er toch al lang geleden sprake was van een oplossing dacht ik.
 
Pff, foto's uploaden op de site is nog even wennen. De auto is al vanaf maart 2014 in Den Haag in gebruik geweest, daar hebben jullie met z'n allen ruim 25k km mee gereden. Het bouwjaar is 2013, dus in die zin zit ik bij de eerst lichting. Maar goed, ze kwamen keurig met een ICE op de bergingswagen naar me toe en ben daarmee naar huis gereden. De S is naar Apeldoorn gebracht, daar wordt ie binnen gezet (dat doen ze alleen met Tesla's) en gaat morgen op transport naar Duiven. We wachten het rustig af ;-)
 
Vergeet niet dat er twee oorzaken zijn die tot een melding "12V accu probleem" kunnen leiden:
1) de 12V accu zelf gaat stuk, je kunt dan meestal gewoon met de auto doorrijden (evt jumpstarten). Dit wordt over het algemeen het "12V probleem" genoemd.
2) de hoofdaccu gaat stuk (meestal de contactors) waardoor de DC-DC converter niet werkt en de 12V accu leegloopt.
Ik gok dat Ton gevalletje 2 heeft te pakken...
 
Ik denk ook nr 2, we hebben nog een reset poging gedaan maar dat hielp niet, touchscreen kwam wel weer op maar het ene na het andere onderdeel viel vervolgens uit. De auto was al niet meer te starten. Gelukkig bleven de alarmlichten, de binnenverlichting en het openen en sluiten van de deuren wel werken. Ben er trouwens achter gekomen dat de knipperlichten aan de zijkanten van de auto ook lampen zijn. Ik had daar toch wel LED verwacht.
 
Even een vraagje voor de MyTesla app gebruikers voor iOS (weet niet of dat er iets mee te maken heeft)... Als ik in de auto zit en de app start, krijg ik vrijwel direct de melding 'Can't connect'. Heeft dat te maken met het feit dat ik in de auto zit? Het is op diverse plaatsen in het land, dus het ligt niet aan de 3G/wifi ontvangst van de Model S denk ik. Connecten wanneer de auto geparkeerd is werkt bijna altijd wel prima (op soms lange wachttijden na, om de auto 'wakker' te maken).

Iemand tips/suggesties?
 
De tesla servers zijn een beetje overbelast de afgelopen tijd, mede door VisualTesla. Ik denk niet dat het direct met de GSM vanuit de auto te maken heeft maar dat kun je simpel proberen door het raam open te doen en je GSM op dat moment even buiten boord te houden. Het is en blijft radiotechniek wat eenmaal afhankelijk is van omstandigheden.

Vervolg van mijn auto: hij staat al in Duiven en als het meezit wordt het accupakket op het SeC gerepareerd. Zo niet dan krijg ik een leenaccu. Het nieuwe beleid van Tesla is dat je je eigen accu blijft gebruiken. Daar ben ik wel blij mee, je weet immers niet hoe er met de andere accu is omgesprongen. Wordt vervolgt!
 
De tesla servers zijn een beetje overbelast de afgelopen tijd, mede door VisualTesla. Ik denk niet dat het direct met de GSM vanuit de auto te maken heeft maar dat kun je simpel proberen door het raam open te doen en je GSM op dat moment even buiten boord te houden. Het is en blijft radiotechniek wat eenmaal afhankelijk is van omstandigheden.

Vervolg van mijn auto: hij staat al in Duiven en als het meezit wordt het accupakket op het SeC gerepareerd. Zo niet dan krijg ik een leenaccu. Het nieuwe beleid van Tesla is dat je je eigen accu blijft gebruiken. Daar ben ik wel blij mee, je weet immers niet hoe er met de andere accu is omgesprongen. Wordt vervolgt!

Hee dat heb ik nog niet eerder gehoord dat ze de accu in het SeC proberen te fixen inderdaad. Gunstige ontwikkeling lijkt me.
 
A, dat was wel erg letterlijk. Maar inderdaad dat zou ik niet weten. Waar kunnen we voor versie 6.1 dit soort verbeterpunten opgeven bij Tesla? Er is al een draadje hier maar dat zullen ze vast niet meelezen.

Ik denk dat het misschien ook interessant zou zijn om de zetelverwarming af te zetten als hij detecteerd dat de (passagiers)zetel vooraan niet gebruikt wordt. De detectie bestaat want het werkt voor de gordels. Misschien een kleine software aanpassing voor de volgende versie ?