Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie dat de topsnelheid van de 85 (non-D) 225 km/u is. Kunnen wij ook een update verwachten denken jullie?
Ik heb Tesla gemaild daarover enige tijd terug en de reeds uitgeleverde Model S85 exemplaren met een top van 200 km/u zullen geen upgrade krijgen. Het betreft namelijk echt een hardware wijziging, dus de topsnelheid kan niet worden verhoogd met een software update.

Wel jammer ergens, maar goed, voor mij verder overbodig. De 200 zal ik waarschijnlijk al nooit rijden, daar heb ik de Tesla niet voor :)
 
Iemand die op vakantie naar Californië wil dit jaar? Auto-ruil: http://www.TeslaMotorsClub.com/showthread.php?t=40444

Bedankt voor de tip!
Ziet er naar uit dat de eerste internationale Tesla exchange plaats gaat vinden. Mike uit LA wil in juni op honeymoon naar Europa, met name Italië, en ik wil met mijn zoon in juni naar California. We wisselen iedere dag PM's uit en zijn beiden super enthousiast over het uitwisselen van onze Tesla's. Zoals het er nu naar uitziet gaat het gewoon gebeuren. Van LA willen we naar Las Vegas, Grand Canyon, National Parks bezoeken en San Francisco. Mijn zoon wil ten minste 4 keer de Golden Gate Bridge op en neer in de Tesla dus dat gaan we in ieder geval doen. Uiteraard gaan we ook de Tesla fabriek in Fremont bezoeken! Super om onderdeel uit te maken van de internationale Tesla Family! Mailtje gestuurd naar Tesla en het lijkt er op dat ze dit graag willen coveren op de social media. Moet ik met m'n 55 jaren ook nog uitvinden hoe Twitter en Faceboek werkt. Laat ik maar aan m'n zoon over denk ik.
 
Voor de geïnteresseerden, hierbij een recente foto van de werkzaamheden aan de Gigafactory:

Tesla-Gigafactory.jpg
 
Mijn tesla net binnen gedaan voor onderhoud. Ik heb een nieuwe BMW 3 reeks mee gekregen. Dan besef je toch weer wat voor auto je eigenlijk mag rijden met de Model S.
Wat een hoop toeters en bellen en knopjes zitten er op zo een BMW. Iedere keer dat ik stopte viel de motor stil:confused: Efficiënt Dynamics of zo schijnt dat te noemen. Als je de gaspedaal indrukt, gaat ie niet voorruit en als je de gas lost blijft hij maar doorrijden... pfff wat ben ik blij dat ik er geen ganse dag in moet rijden.
 
Mijn tesla net binnen gedaan voor onderhoud. Ik heb een nieuwe BMW 3 reeks mee gekregen. Dan besef je toch weer wat voor auto je eigenlijk mag rijden met de Model S.
Wat een hoop toeters en bellen en knopjes zitten er op zo een BMW. Iedere keer dat ik stopte viel de motor stil:confused: Efficiënt Dynamics of zo schijnt dat te noemen. Als je de gaspedaal indrukt, gaat ie niet voorruit en als je de gas lost blijft hij maar doorrijden... pfff wat ben ik blij dat ik er geen ganse dag in moet rijden.

deel het gevoel, het enige wat mij daarnaast blijblijft is: hoe kan het zo zijn dat de stoelen van de gemiddelde BMW 1 serie beter zijn dan de mijne :confused:
 
Sinds vanochtend vroeg gaat mijn alarm spontaan af. In eerste instantie dacht ik aan de sterke wind. Maar zelfs als je Tilt detectie uit zet bleef het alarm afgaan. Sterker nog na het uitzetten van het alarm, bleef de sirene loeien.
Tesla service gebeld, en die adviseerde mij om de auto geheel uit te zetten. (reset?). Echter ook dit mocht niet baten.
Na enkele minuten ging het alarm weer af. (terwijl het uit staat) Tesla gaat mij terugbellen. Konden ook niets zien in de log.
Sinds een uur is hij nu stil.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Bedankt voor de tip!
Ziet er naar uit dat de eerste internationale Tesla exchange plaats gaat vinden. Mike uit LA wil in juni op honeymoon naar Europa, met name Italië, en ik wil met mijn zoon in juni naar California. We wisselen iedere dag PM's uit en zijn beiden super enthousiast over het uitwisselen van onze Tesla's. Zoals het er nu naar uitziet gaat het gewoon gebeuren. Van LA willen we naar Las Vegas, Grand Canyon, National Parks bezoeken en San Francisco. Mijn zoon wil ten minste 4 keer de Golden Gate Bridge op en neer in de Tesla dus dat gaan we in ieder geval doen. Uiteraard gaan we ook de Tesla fabriek in Fremont bezoeken! Super om onderdeel uit te maken van de internationale Tesla Family! Mailtje gestuurd naar Tesla en het lijkt er op dat ze dit graag willen coveren op de social media. Moet ik met m'n 55 jaren ook nog uitvinden hoe Twitter en Faceboek werkt. Laat ik maar aan m'n zoon over denk ik.

Ik raad je aan bij je verzekeringsmaatschappij te informeren of gast gebruik gedekt is; vaak is dat wel het geval.
Afhankelijk van hoe je verzekerd bent, kun je overwegen om verlies van no-claim mee te verzekeren.
Dat scheelt weer discussies in geval van schade.
 
Sinds Nu.nl de site heeft geupdate, werkt de specifieke link naar de mobiele site niet meer.
Voorheen hadden ze Nu.nl/mobile (oid, kan ook Nu.Mobi of m.nu.nl geweest zijn, weet het niet meer)
All die variaties werken niet meer en ze doen het nu responsive, als je de site op je telefoon opent, krijg je een keurig voor de telefoon opgemaakte site.

Ik probeer voor de meeste sites die ik in de favorites zet de mobiele site te kiezen, zodat je zo'n clean/leeg mogelijke ervaring hebt.
(dan wordt je zo weinig mogelijk afgeleid :))

m.nos.nl bijvoorbeeld werkt nog prima zo.

nu.nl op de telefoon lijkt mij wel OK in de Tesla, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten forceren.
 
Ik raad je aan bij je verzekeringsmaatschappij te informeren of gast gebruik gedekt is; vaak is dat wel het geval.
Afhankelijk van hoe je verzekerd bent, kun je overwegen om verlies van no-claim mee te verzekeren.
Dat scheelt weer discussies in geval van schade.

Ja, we hebben het beide gecheckt en net als in NL is de verzekering ook in de US gebonden aan de auto, niet aan de berijder. Mike is dus verzekerd in Europe en ik in de US. Verlies no-claim ga ik niet verzekeren want je kan alles wel verzekeren en een beetje risico in het leven hoort er gewoon bij! In ieder geval bedankt voor je adviezen, stel ik zeer op prijs.
 
Sinds vanochtend vroeg gaat mijn alarm spontaan af. In eerste instantie dacht ik aan de sterke wind. Maar zelfs als je Tilt detectie uit zet bleef het alarm afgaan. Sterker nog na het uitzetten van het alarm, bleef de sirene loeien.
Tesla service gebeld, en die adviseerde mij om de auto geheel uit te zetten. (reset?). Echter ook dit mocht niet baten.
Na enkele minuten ging het alarm weer af. (terwijl het uit staat) Tesla gaat mij terugbellen. Konden ook niets zien in de log.
Sinds een uur is hij nu stil.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb hier vorig jaar ook problemen mee gehad. Hebben van alles geprobeerd (in samenspraak met "assistance"), inclusief alle ramen en deuren open gezet omdat er misschien een vlieg in kon zitten.
Uiteindelijk de beslissing moeten nemen om het alarm, via het scherm, uit te zetten. En rara, het probleem heeft zich na een complete RESET opgelost, maar wel 2 dagen later.
 
Heb hier vorig jaar ook problemen mee gehad. Hebben van alles geprobeerd (in samenspraak met "assistance"), inclusief alle ramen en deuren open gezet omdat er misschien een vlieg in kon zitten.
Uiteindelijk de beslissing moeten nemen om het alarm, via het scherm, uit te zetten. En rara, het probleem heeft zich na een complete RESET opgelost, maar wel 2 dagen later.

Ik heb nog geen reactie van de "assistance" gehad, maar gistermiddag heb ik eerst het alarm uitgelaten (hoewel dit eerder geen effect had) en later op dag heb ik alles weer aangezet en tot nu toe gaat het goed. Hij blijft stil. Ik wacht het maar even af. En een software update naar 6.1 zal het wellicht ook verhelpen.
 
Ja, we hebben het beide gecheckt en net als in NL is de verzekering ook in de US gebonden aan de auto, niet aan de berijder. Mike is dus verzekerd in Europe en ik in de US. Verlies no-claim ga ik niet verzekeren want je kan alles wel verzekeren en een beetje risico in het leven hoort er gewoon bij! In ieder geval bedankt voor je adviezen, stel ik zeer op prijs.

Bij m'n vorige verzekering kostte een schuldschade een terugval in in schadevrijde jaren. Ik las dat dit, afhankelijk van je verzekeringsmaatschappij, 4-6 jaar kan zijn.
Dan duurt het dus max 6 jaar voordat je weer op je oude no-claim niveau bent. Opgeteld kost je dit zomaar 60 à 70% van een jaarpremie.
De afkoop verlies no-claim kostte me € 75 p/j
Gelukkig heb ik dit, bij de 14x dat ik van auto heb geruild, maar 1x nodig gehad.
 
Zo'n no-claim beschermer werkt toch alleen als je bij je huidige verzekeraar blijft voor je bonus malus treden? Dus als je 20 schadevrije jaren hebt en je claimt een schade, dan zak je niet in je BM treden bij een no-claim beschermer, maar als je vervolgens overstapt heb je nul schadevrije jaren. Of zie ik dat niet goed?
 
Zo'n no-claim beschermer werkt toch alleen als je bij je huidige verzekeraar blijft voor je bonus malus treden? Dus als je 20 schadevrije jaren hebt en je claimt een schade, dan zak je niet in je BM treden bij een no-claim beschermer, maar als je vervolgens overstapt heb je nul schadevrije jaren. Of zie ik dat niet goed?

Dat zie je helemaal goed. Bij een overstap naar een andere verzekeraar heb je na een geclaimde schuldschade minder schadevrije jaren als in het begin.
 
Zo'n no-claim beschermer werkt toch alleen als je bij je huidige verzekeraar blijft voor je bonus malus treden? Dus als je 20 schadevrije jaren hebt en je claimt een schade, dan zak je niet in je BM treden bij een no-claim beschermer, maar als je vervolgens overstapt heb je nul schadevrije jaren. Of zie ik dat niet goed?
Nou... dat zie je toch niet helemaal goed...:tongue:

Als je een schade claimt en je stond op 20 schadevrije jarenbdan val je bij de meeste maatschappijen ongeveer 6 jaren terug. Niet naar 0...
 
Heb nog een andere uitdaging, door nieuwe plannen en daaraan gekoppelde reisplanning staat vanaf half maar mijn auto om de week een week stil... Iemand een creatief idee hoe je een tesla om de week kunt delen met iemand? Aub geen link naar de verhuurster waarop je de auto van Vincent Everts' kunt huren :)