Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vertel eens wat meer.
Had je de Traction Control wel uitgezet, bijvoorbeeld?

Zaterdag ca. 40 cm sneeuw gevallen. De auto stond te laden bij een boer maar om daar weg te komen moest een steile oprit van circa 15 meter naar de weg genomen worden. De door Tesla geleverde sneeuwkettingen (SCC) deden niet helemaal wat ze moesten doen. Halverwege de oprit brak de linkersneeuwketting en werd waardeloos. Daarna werd het lastig verder te komen. Na een paar pogingen sleepkabel naar de Outlander die 3 meter verderop op de weg stond (en ik halverwege op de oprit) gelegd en stond ik 10 seconden later op de weg. Verder geen problemen meer en hebben de winterbanden het uitstekend gedaan.!
 
Sta je daar met je Quattro . En dan door een Tesla gered worden.

Best handig, hier zie je hoe het werkt.
Afbeelding 750.jpg


nog meer leedvermaak:
Tesla Model S P85D Sets 1/4 Mile World Record While Challenger Hellcat Goes up in Smoke Drag Racing - YouTube
 
Best handig, hier zie je hoe het werkt.
View attachment 69774

Overigens is er een makkelijkere manier om de nose cone te verwijderen. Open de frunk en ga vervolgens op de rand boven de cone zitten. De zijkanten van de cone komen iets naar buiten zodat je vingers ertussen krijgt en voorzichtig 1 voor 1 de klemverbindingen loskrijgt. Vervolgens ook de sensorkabels losklikken en hij er eraf, zonder hulpmiddelen en/of gereedschap.

Belangrijk: de towhook linksom vastdraaien!
 
Oeps... dan sta je daar met uw sticker van "the electric revolution":redface:

moest ik ook aan denken, toen ik foto nam. de revolutie is even gestopt...

Krijg je dan een loaner ?

pech, ik heb een ICE van een merk dat ik nooit zou gekocht hebben.
ik had nog zo vriendelijk om een P85D gevraagd. ( De 'D' heb ik gekregen. )

Welkom bij de club. Nu maar hopen dat ze je accu snel kunnen maken, dat kan tegenwoordig op het SeC. Zelf rij ik nu met een leen accu, het beleid is dat je je eigen accu terug krijgt.

oei, dat valt tegen. zie mijn stats bij 'MaxRange'...