Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Net mijn 12v accu laten vervangen in Tilburg meteen 6.1 er op gezet

Wat mij meteen opvalt is dat de berekening van het verbruik weer op het niveau is van voor 6.0 doe nu weer gewoon 220wh bij 123 km/uur dit was bij 6.0 250wh en het is nu zelfs kouder

Wat zeer bevalt is de automatische inzoom functie van de navigatie naarmate je trip vordert

De nieuwe Trip functie welke je verbruik tijdens de rit voorspelt laat een goed resultaat zien, je ziet ook een stukje geel als je onder de 20% komt en dat deze zich aanpast als je regenereerd (rem), zie dit anders nooit impact hebben op je typical km

Enhanced park view is een echte hulp ! Eindelijk lijnen op de display en als je stuurt wat voor impact dat heeft, TOP

Handig dat je nu kan kiezen welke agenda je wilt zien en dat je kan bellen vanuit de kalender item

Rest nog niet kunnen testen maar wederom mooie stappen voorwaarts !

Top, Tesla !
 
de biedingen worden afgesloten, geval van overmacht...

View attachment 69800

hoera, we rijden weer.
mét originele batterij !

Auto netjes afgeleverd op mijn werkstek.
Eén heel klein minpuntje : de batterij was niet bijgeladen. Zo wist ik meteen dat ik mijn batterij terug had.

Positief : nu ook eindelijk op V6.1.
Wat een mens allemaal moet doorstaan op de laatste firmware te bekomen....
 
hoera, we rijden weer.
mét originele batterij !

Auto netjes afgeleverd op mijn werkstek.
Eén heel klein minpuntje : de batterij was niet bijgeladen. Zo wist ik meteen dat ik mijn batterij terug had.

Positief : nu ook eindelijk op V6.1.
Wat een mens allemaal moet doorstaan op de laatste firmware te bekomen....

Fijn!!

Geniet nu maar van 6.1

Ik heb een draadje geopend voor de tripvoorspelling. Dat is echt een goede optie waar we veel aan kunnen hebben. Benieuwd naar jouw ervaringen.
 
hoera, we rijden weer.
mét originele batterij !

Auto netjes afgeleverd op mijn werkstek.
Eén heel klein minpuntje : de batterij was niet bijgeladen. Zo wist ik meteen dat ik mijn batterij terug had.

Positief : nu ook eindelijk op V6.1.
Wat een mens allemaal moet doorstaan op de laatste firmware te bekomen....

Fijn dat je hem terug hebt.

Vraagje, heb je geen voorafgaande melding gekregen dat je 12V batterij aan vervanging toe was?
Er is een hele draad over op het Amerikaanse forum dat die bij een Tesla om de 12 a 16 maand moet vervangen worden.
Near annual replacement of 12V battery is typical according to Tesla Service Tech
 
Fijn dat je hem terug hebt.

Vraagje, heb je geen voorafgaande melding gekregen dat je 12V batterij aan vervanging toe was?
Er is een hele draad over op het Amerikaanse forum dat die bij een Tesla om de 12 a 16 maand moet vervangen worden.
Near annual replacement of 12V battery is typical according to Tesla Service Tech

niks voorafgaand.
wagen was overigens enkele dagen voor zijn verjaardag (nov) in jaarlijks onderhoud.

gewoon, al rijdende; de gekende verwittigingen op enkele seconden na mekaar :
12V batterijniveau laag, auto kan onverwacht uitschakelen, minder vermogen beschikbaar, auto wordt uigeschakeld, verlaat veilig de weg....
 
niks voorafgaand.
wagen was overigens enkele dagen voor zijn verjaardag (nov) in jaarlijks onderhoud.

gewoon, al rijdende; de gekende verwittigingen op enkele seconden na mekaar :
12V batterijniveau laag, auto kan onverwacht uitschakelen, minder vermogen beschikbaar, auto wordt uigeschakeld, verlaat veilig de weg....

Ik heb eerder auto's gehad die er ook zomaar ineens mee stopten. Dat ging dan abrupt en zonder aankondiging. Hoe vervelend het ook is, de manier waarop het wordt aangekondigd met het advies om een veilig plekje te zoeken is ook wel weer bijzonder al hoop ik dat het mij niet overkomt. Maar dat hoopte jij ook en ik denk dat veel forumleden het al hebben meegemaakt dus ik houd er rekening mee dat het mij ook een keer gebeurt.
Dan maar hopen dat het op een goede plaats en een goed moment is voor zover je dat zo mag noemen :)
 
Ik heb eerder auto's gehad die er ook zomaar ineens mee stopten. Dat ging dan abrupt en zonder aankondiging. Hoe vervelend het ook is, de manier waarop het wordt aangekondigd met het advies om een veilig plekje te zoeken is ook wel weer bijzonder al hoop ik dat het mij niet overkomt. Maar dat hoopte jij ook en ik denk dat veel forumleden het al hebben meegemaakt dus ik houd er rekening mee dat het mij ook een keer gebeurt.
Dan maar hopen dat het op een goede plaats en een goed moment is voor zover je dat zo mag noemen :)

ik ben helaas ook al gestrand met andere wagens - maar dat was gelukkig altijd thuis.
ook nu viel het mee : vlakbij mijn werk, en gezien de lage luchtweerstand rustig uitbollend veilig én beschud aan de kant kunnen zetten.
eigenlijk stond ie netjes geparkeerd.
het was pas toen er zwaailichten aan te pas kwamen dan de omwonenden wisten dat er iets niet juist zat.
 
Ik heb eerder auto's gehad die er ook zomaar ineens mee stopten. Dat ging dan abrupt en zonder aankondiging. Hoe vervelend het ook is, de manier waarop het wordt aangekondigd met het advies om een veilig plekje te zoeken is ook wel weer bijzonder al hoop ik dat het mij niet overkomt. Maar dat hoopte jij ook en ik denk dat veel forumleden het al hebben meegemaakt dus ik houd er rekening mee dat het mij ook een keer gebeurt.
Dan maar hopen dat het op een goede plaats en een goed moment is voor zover je dat zo mag noemen :)

Mijn Passat diesel met 500k km op de klok heeft me nog nooit in de steek gelaten. Altijd starten, nooit pech.
Bij mijn vorige SeC bezoek heb ik expliciet gevraagd of ze de 12v accu wilden nakijken. Ik rij dagelijks door de schipholtunnel, ik mag hopen dat ik daar geen 12v melding krijg. Wel verontrustend dat ze dit structurele probleem niet onder controle lijken te krijgen. Vinden ze al die Tesla op flatbed's betere reclame dan een publiekelijke terugroepactie?
 
Fijn dat je hem terug hebt.

Vraagje, heb je geen voorafgaande melding gekregen dat je 12V batterij aan vervanging toe was?
Er is een hele draad over op het Amerikaanse forum dat die bij een Tesla om de 12 a 16 maand moet vervangen worden.
Near annual replacement of 12V battery is typical according to Tesla Service Tech

Dat gaat om vervanging van de 12v accu. In dit geval ging de melding wel over de 12v accu, maar zat het werkelijk probleem in de hoofdaccu, die de 12v niet meer bijlaadde.
 
Mmmmh , gisteren 6.1 geinstalleerd en het lijkt dat de zij-sensoren gevoeliger geworden zijn.
Ik moet elke dag naar brussel door de Leopold II tunnel die redelijk smal is.
Meestal maakik plaats voor moto's die tussen de 2 rijen auto's rijden. Omdat de tesla een beetje breder is dan andere wagens rij ik dus redelijk dicht tegen de rand van de tunnel.
Met de 6.1 update heb ik nu niet alleen een flipperkastdashboard van mijn sensoren vooraan maar nu ook die van opzij.
 
Wat waren al die mensen aan het doen vanochtend met hun autoruiten, ze hadden een soort dik plamuurmes in hun hand

Laat ik nou potdikke net vanochtend met de boodschappenwagen van de zaak (peugeot 307 sw commercial) naar het werk moeten. Ook geplamuurd :mad:.

- - - Updated - - -

Hier op het forum nog niets van gezien, dus vraag ik het maar even: Zijn er nog anderen die voor zo 1 feb op de koffie bij Tesla Duiven zijn uitgenodigd?

Kennelijk een soort marketing event voor owners en potentiele klanten.
Nu ben ik er niet direct voor om voor marketing 'gebruikt' te worden, maar wellicht best gezellig als er nog wat owners komen.
Aan de andere kant ook best aardig/zelfverzekerd van Tesla als ze potentiele klanten met bestaande klanten laten praten.

En als je komt met je MS dan wassen ze de auto voor je. Maar als dat geen hand-job is dan pas ik ervoor :rolleyes:.
 
Wat waren al die mensen aan het doen vanochtend met hun autoruiten, ze hadden een soort dik plamuurmes in hun hand 

Vanmorgen ging voor het eerst de auto-conditioning (of-hoe-heet-dat) te werk en mijn auto was als enige in de straat keurig droog (behalve de lampen en frunk-deksel). Alsof de auto nét uit de garage kwam :). Ik heb sterk het vermoeden dat hij rekening houdt met de agenda-items en de benodigde reistijd voor de bestemming....
 
Vanmorgen ging voor het eerst de auto-conditioning (of-hoe-heet-dat) te werk en mijn auto was als enige in de straat keurig droog (behalve de lampen en frunk-deksel). Alsof de auto nét uit de garage kwam :). Ik heb sterk het vermoeden dat hij rekening houdt met de agenda-items en de benodigde reistijd voor de bestemming....

Wat is dit toch een heerlijke feature van onze voiture! Echt heerlijk instappen zo smorgens!
 
Inderdaad, fantastische feature.

Ik had v6.1 woensdag binnen en heb de preconditioning meteen maar aangezet. Gisterochtend, bij uitzondering, 06:30 naar Rotterdam vertrokken, maar vanochtend om 08:15 (gebruikelijke tijd) stond-ie keurig voorverwarmd in de garage klaar.

Misschien 'leert' het algoritme ook van de autohistorie van vóór de v6.1 update?