Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor het slapen nog even kijken hoe het met de tesla in Aartselaar is.,
was dat even schrikken!
View attachment 74181
View attachment 74182
gelukkig stond hij enkele minuten later weer in Aartselaar(voor zover ik de app nog durf geloven)

Kan er iemand een zinnig antwoord geven waarom de locatie in de app continu swapt tussen Aartselaar en het adres in Perwijs.
ik zie dit meerdere keren per dag gebeuren.
 
Fotootje, Paulus!
Geen probleem, Harald.
WIEL_0957.JPG
WIEL_0958.JPG

Uiteraard gemonteerd met het puntje naar het ventiel wijzend.
 
Easter egg? Sneak Preview mbt een nog te bouwen Supercharger in Perwijs?:wink:

En in Perwijs stond hij niet eens op slot :(

- - - Updated - - -

Leuk om zondagochtend met een kopje koffie naar de real-time energie huishouding van Denemarken te kijken.

Energinet

Op deze zondagochtend consumeren de Denen zelf ongeveer net zo veel stroom als ze duurzaam met zon en wind opwekken.
Daar sta ik dan toch wel even van te kijken.
Wat doen we ook al weer in NL met zon en wind, 4% of zo ?

Helaas kan ik geen NL site vinden die ook een dergelijk real-time inzicht geeft in de energie huishouding.

Als je nu kijkt dan blijkt de wind te zijn gaan liggen en komt er minder dan 10% binnen van wat er gisteren binnenwaaide. En dan moet er backup zijn en de conventionele centrales doen dan het dubbele.
Dat blijft nog het probleem met duurzame energie totdat er een goede storage mogelijk is. Maar wordt aan gewerkt, heb ik zo links en rechts begrepen.
 
Het was mooi weer vandaag, dus weer wat Ferrari rijders van Elektrisch rijden overtuigd ;)
View attachment 74387
View attachment 74388

Zullen we volgende keer met een P85D op missie gaan? Misschien overtuigen we er dan nog een paar extra....
Wel gevaarlijk voor mezelf natuurlijk, want een 348 is wel een beetje een jongensdroom van me. Het verwachte onderhoud van 5 tot 10K per jaar houdt me voorlopig af van gekke dingen doen:biggrin:
 
Geen probleem, Harald.
View attachment 74409 View attachment 74410
Uiteraard gemonteerd met het puntje naar het ventiel wijzend.
Nice! :) Ja dat wijzen naar het ventiel heb ik ook gedaan gisteren! En bedankt Frank voor het aansteken van het letten-op-detail-virus! ;)

- - - Updated - - -

73mm , is dat de afmeting van de standaard velgen ?
Nee dat is die van mijn Brock winterset. De Tesla velgen kapjes zijn een stuk kleiner en die van Paulus ook dus.
 
Als ze maar vlak genoeg zijn, lukt het wel. Die van mijn Fox wintervelgen hebben wat reliëftekst in de kapjes. Geen probleem.
Mochten je kapjes wat erg hol, bol of met reliëftekst erop zijn, dan zul je moeten plamuren of afschuren.
De leverancier adviseert in dergelijke gevallen een extra lijmlaag aan te brengen, maar dat lijkt me niet voldoende. Die 3D dome gel stickers zijn behoorlijk stug.
 
Oeps... Mijn laadpas doet het niet (krijg rode led) en nu sta ik met nog 90 km in scheveningen, vanmiddag moet ik terug richting Zwolle..

Vraag, is Amsterdam supercharger gewoon bereikbaar? (dat kan ik halen) of heeeeel toevallig iemand iemand hier van het forum die eigen laadpaal heeft in parkeergarage naast kurhaus (staat namelijk een zwarte 2 plekken naast me in die parkeergarage met eigen laadplek/paal. Misschien mag ik daar even op...


Het is goed gekomen! Tesla 2 verderop in de parkeerplaats was zo vriendelijk even van plaats te wisselen zodat ik daar kon bijladen!
Top om te zien dat dit zo kan! Maar daarnaast ook bedankt voor de snelle reacties hier!!
 
We zoeken nog mensen die kunnen helpen met het designen van het Tesla World logo.
Tesla World logo (winner get's $200)

Byron, ik kan hiervoor 99designs.com aanraden. We hebben dit platform ingeschakeld om ons bedrijfslogo te laten ontwikkelen en hebben 100-den voorstellen van 10-tallen designers van over de hele wereld binnengekregen. Als er niets goed tussen zit: no cure, no pay. Pas als het de goede richting uit gaat kan je de betaling garanderen en dan verder werken met de beste designers in een contest.

- - - Updated - - -

Kan er iemand een zinnig antwoord geven waarom de locatie in de app continu swapt tussen Aartselaar en het adres in Perwijs.
ik zie dit meerdere keren per dag gebeuren.


Als ik zou moeten gokken: interferentie waardoor het signaal van de GPS wordt gestoord. Ze zetten hem in jouw geval misschien zo veel mogelijk binnen zodat hij proper blijft? En binnen zal het signaal niet even goed zijn als buiten.
 
Kan er iemand een zinnig antwoord geven waarom de locatie in de app continu swapt tussen Aartselaar en het adres in Perwijs.
ik zie dit meerdere keren per dag gebeuren.
Ook voor mij is het gokken, Frank.
Het is mij ook al een paar keer overkomen dat ik me een hoedje schrik omdat de auto in de iOS app niet vergrendeld lijkt.
Even later blijkt dat dan gelukkig niet het geval te zijn.
Daarom denk ik dat het een oude toestand van de auto (locatie, laadstatus, op slot, etc.) betreft die nog in het cache-geheugen of data mart van de server zit. De app toont die verouderde informatie zodra er contact is tussen server en auto, maar pas zodra de eerste actuele gegevens uitgewisseld worden, de verse gegevens. Een andere theorie is dat de moederschipservers van Tesla aan load balancing doen en de app soms contact maakt met een niet goed synchroniserende server en daarna een andere krijgt toegewezen.