Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beter zicht tip voor lange mensen

This site may earn commission on affiliate links.
Met mijn 1.92 meter lengte en de stoel op de laagste stand pas ik redelijk comfortabel in de Model S.Desondanks heb ik bij het autorijden regelmatig last van een stijve nek.
Ik heb wekenlang met de instelling van de stoel geëxperimenteerd, maar dat gaf geen verbetering.


Vanochtend toen ik voor een stoplicht stond viel het me op dat ik mijn hoofd iets naar links en naar beneden draai om een beter uitzicht te hebben.
Dat blijk ik voortdurend te doen en verklaart mijn stijve nek.
Ik kom er nu achter dat mijn zicht aan de bovenzijde van de voorruit wordt belemmerd door de zonneklep.
Ook als deze omhoog geklapt is blokkeert de zonneklep de bovenste 3 cm van de voorruit.


Door de zonneklep naar links weg te klappen kan je makkelijk zelf zien wat het effect is.
De foto’s laten dit ook duidelijk zien.


Ik heb daarom vanmiddag de hele zonneklep verwijderd en de opening van de bevestiging even afgedekt met een stukje plastic.
Als ik voortaan last van de laagstaande zon heb zet ik de stoel een paar centimeter hoger of zet ik mijn zonnebril op.


uitzicht met de zonneklep:

Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.50.41 PM.png


uitzicht met de zonneklep verwijderd:
Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.50.21 PM.png


je kunt de zonneklep eenvoudig (met een beetje kracht) van het scharnier aftrekken
Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.51.03 PM.png


tijdelijke afdichting van de opening
Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.51.22 PM.png
 
Na een paar dagen zonder zonneklep gereden te hebben is mijn stijve nek verdwenen.
Het uitzicht naar boven is sterk verbeterd waardoor ik nu een stuk plezieriger zit en rij.
Voor mij is het een geslaagd experiment. De klep kan definitief in de kast.
Nu nog een paar mooie afdekplaatjes fabriceren om de openingen in het plafond af te dekken.