TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Beter zicht tip voor lange mensen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans (Amsterdam), Jan 21, 2014.

1. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Met mijn 1.92 meter lengte en de stoel op de laagste stand pas ik redelijk comfortabel in de Model S.Desondanks heb ik bij het autorijden regelmatig last van een stijve nek.
    Ik heb wekenlang met de instelling van de stoel geëxperimenteerd, maar dat gaf geen verbetering.

Vanochtend toen ik voor een stoplicht stond viel het me op dat ik mijn hoofd iets naar links en naar beneden draai om een beter uitzicht te hebben.
    Dat blijk ik voortdurend te doen en verklaart mijn stijve nek.
    Ik kom er nu achter dat mijn zicht aan de bovenzijde van de voorruit wordt belemmerd door de zonneklep.
    Ook als deze omhoog geklapt is blokkeert de zonneklep de bovenste 3 cm van de voorruit.

Door de zonneklep naar links weg te klappen kan je makkelijk zelf zien wat het effect is.
    De foto’s laten dit ook duidelijk zien.

Ik heb daarom vanmiddag de hele zonneklep verwijderd en de opening van de bevestiging even afgedekt met een stukje plastic.
    Als ik voortaan last van de laagstaande zon heb zet ik de stoel een paar centimeter hoger of zet ik mijn zonnebril op.

uitzicht met de zonneklep:

Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.50.41 PM.png

uitzicht met de zonneklep verwijderd:
    Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.50.21 PM.png

je kunt de zonneklep eenvoudig (met een beetje kracht) van het scharnier aftrekken
    Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.51.03 PM.png

tijdelijke afdichting van de opening
    Schermafbeelding 2014-01-21 om 7.51.22 PM.png

2. HWS

HWS Speedjunkie

Ben benieuwd of je verbruik nu nog verder omlaag gaat door deze gewichtsbesparing:wink:

3. carlos

carlos Member

Haha +1

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

meteen ook een oplossing voor zij die de handgrepen of het kledinghaakje missen:smile:

5. Hans (Amsterdam)

Dat verwacht ik niet, hooguit wat meer onderstuur. De klep ligt nu namelijk in de frunk.

6. Hans (Amsterdam)

Na een paar dagen zonder zonneklep gereden te hebben is mijn stijve nek verdwenen.
    Het uitzicht naar boven is sterk verbeterd waardoor ik nu een stuk plezieriger zit en rij.
    Voor mij is het een geslaagd experiment. De klep kan definitief in de kast.
    Nu nog een paar mooie afdekplaatjes fabriceren om de openingen in het plafond af te dekken.

7. Rutger

Rutger Member

Goede tip, ook gedaan!

8. jm71

jm71 Member

Voor mij met 1.90 gelukkig net niet aan de orde!
    Verder erg gelachen om de reacties hier.

9. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

Voor mij met 1.95m rij ik iets verder door, stoel beetje achterover en kijk door het panoramadak. Geen last:smile:

10. redevries

redevries René de Vries

2:01m meldt zich. Gewoon met het Pano dak open. Je ziet echt alles. Maak me alleen zorgen om de vliegjes in de zomer.
    TGIF!

Share This Page