Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blaascapaciteit versus accucapaciteif

Mijn accu heeft een grotere capaciteit dan mijn blaas

  • Ja

    Votes: 13 56.5%
  • Nee

    Votes: 9 39.1%
  • Zeikerd!

    Votes: 1 4.3%

  • Total voters
    23
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees behoorlijk veel over accucapaciteit hier. Krijg altijd wel vragen over “hoe lang/ver” kun je nu rijden van ICE rijders.

ik betrap me er op dat met de Tesla LR sinds deze zomer mijn antwoord is: zo lang als mijn blaas of die van inzittenden het vol houdt. Het enige kloppende antwoord in mijn geval bij een lange vakantierit. Zeker bij een vijftiger zoals ik...

Doe met deze tip wat je doet. Mij scheelt het veel tijd bij petrolheads die mij weer in een benzine auto proberen te krijgen.

heb jij ook een leuke one liner? Voel je vrij te reageren.
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn
17 seconden is nogal lang :)

En blaascapaciteit is me bekend :). Bij mijn vorige nogal onzuinige ICE's moest de auto aan de benzine elke 400km maar dat was te ver voor de blaas van sommige inzittenden, dus stond ik na 250km al ergens geparkeerd, om 150km verder terug te parkeren om nu de blaas van de auto te vullen. Met Tesla komt accucapaciteit vrij goed overeen met blaascapaciteit van de inzittenden dus iedereen tevreden :).
 
17 seconden is nogal lang :)

Ik dacht eerst ook dat ik het wel in 10 seconden kon, maar het bleek toch echt 17 te zijn in de praktijk. :)

Ik meet vanaf het moment dat ik uit de auto stap en naar de kabel loop. Dan stopt de tijd op het moment dat ik (na het inpluggen van de kabel) weer langs de deur van de auto loop. ‘s Ochtends ook weer vanaf het moment dat ik naast de bestuurdersdeur sta tot ik de kabel eruit heb, opgehangen en weer bij de deur sta.

Dat alles in een normaal tempo. In ‘het echt’ ga je natuurlijk ook niet alles zo snel mogelijk doen.
Het zou best een paar seconden sneller kunnen anders.

En het is dus beide handelingen; kabel erin en er uit.