Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind hem wel vet, mijn echtgenote ook!

Dat betekent niet dat ik hem mooi vind in esthetische zin. Hij is ruig, futuristisch.

En let wel, de huidige pickups zijn nu ook niet bepaald het toonbeeld van design.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Ik vind ook onze X én onze Defender mooi. Ook die smaak wordt niet door iedereen gedeeld.
 
In eerste instantie: gatverdamme... maar na een tweede blik, toen ik hem op een ander filmpje buiten zag rijden... best wel cool. Het is in your face, opvallend en robuust. Het duurt nog even voordat de auto echt op de weg komt, ik denk dat Tesla de komende tijd de auto veel laat zien, waardoor hij bij veel mensen gaat groeien. Net als de Hummer, dat was ook geen schoonheid, maar verkocht wel goed. Net als het interieur van de Model 3, iedereen vond het verschrikkelijk kaal, maar nu zie je overal interieurs opduiken die ge-ent zijn op het Tesla interieur (zelfs bij VW).

Disruptive... daar houdt Musk wel van. En dit is weer een bewijs daarvan. En in het verleden heeft hij toch aardig gelijk gekregen.
 
Een hummer is nog gestroomlijnder dan dit.
Ik denk dat dit heel gestroomlijnd is, tegenover andere pickup trucks. In grote lijnen is het dezelfde vorm als de Model X, en zo zie ik 'm ook: een grote, nog futuristischtere Model X, met laadbak.

Ik vond 'm ook lelijk, maar na 5 minuten dit filmpje kijken van The Verge was ik al om. De on-rides die bezoekers streamden gaven ook een mooi overzicht van het interieur.

Net zoals de X6 een onverwacht succes was voor BMW, ondanks het een lelijk ding was, gaat dit ook goed verkopen. Als je wil opvallen, is dit echt de auto om te kopen.

 
Oh en wat mij eigenlijk helemaal overstag trok was de ingebouwde oprijplaat, die samen met de uitgebreide instelbare ophanging, het mogelijk maakt om dingen zoals quads gewoon in de laadklep te rijden. En natuurlijk stroomtoevoer en perslucht.

De vorm zorgt dat de auto gestroomlijnd is, en minder verbruikt dan de blok die zo een Rivian is. En 100kWh laden aan een 250kW supercharger duurt minder lang dan 200kW laden aan een 300kW snellader.

Al bij al knap dat een Rivian al gedateerd lijkt ;)
 
  • Like
Reactions: JanG007
CyberTruck1.jpg
CyberTruck2.jpg
CyberTruck3.JPG


Zag in eerste instantie al niet waarom dit een truck zou moeten zijn, foto 2 verduidelijkt dit gelukkig.
Er is dus zelfs een versie met drie motoren, klinkt onlogisch dus benieuwd waar die zit.
Topsnelheid is lager dan gebruikelijk maar hard zat voor een truck denk ik.

Iemand een idee wat dit apparaat weegt? (de TMA versie)
 
Hebben jullie allemaal zeep in je ogen ofzo!?
Al kijk ik 30 keer, het wordt er niet beter op...

Al had Tesla een rijdende drol voorgeschoteld hadden jullie het nog de hemel in geprezen!? Ongelofelijk wat een makke schapen lopen er toch rond op de wereld!

Zo sorry, dat is eruit.

Ik vind dit niet bepaald mooi. Het lijkt wel een koopje te worden, goedkoper dan een Model Y zelfs... Dus leuk voor mensen die ruimte willen en een X niet kunnen betalen!

Ik zie het een beetje als een Renault Avantime, zijn tijd veel te ver vooruit.

Zouden jullie Erica Terpstra ook als vrouw overwegen onder het motto "uiterlijk went wel"? No offense Erica!
 
Last edited:
Ik vind dat je je iets te sterk uitdrukt met de makke schapen.:rolleyes: Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Vind hem ook niet echt mooi, maar wel een statement en volgens is hij heel praktisch. Definitieve versie zal iets minder extreem zijn (stuur, scherpe hoeken) ivm wetgeving.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik vind dat je je iets te sterk uitdrukt met de makke schapen.:rolleyes: Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Vind hem ook niet echt mooi, maar wel een statement en volgens is hij heel praktisch. Definitieve versie zal iets minder extreem zijn (stuur, scherpe hoeken) ivm wetgeving.

Dat is wel te hopen!
Met makke schapen, bedoel ik achter alles van Tesla aanlopen en jezelf voor de gek houden door te doen alsof het geweldig is.
Zoals hij hier staat is het gewoon niets. Behalve de prestaties en de prijs.

Bedenk jezelf even in, wat had je ervan gevonden als Dacia of VW hiermee op de proppen kwam?
Heel eerlijk antwoord graag!

Het fanboyism werkt bij mij klaarblijkelijk averechts!
 
Dat is wel te hopen!
Met makke schapen, bedoel ik achter alles van Tesla aanlopen en jezelf voor de gek houden door te doen alsof het geweldig is.
Zoals hij hier staat is het gewoon niets. Behalve de prestaties en de prijs.

Bedenk jezelf even in, wat had je ervan gevonden als Dacia of VW hiermee op de proppen kwam?
Heel eerlijk antwoord graag!

Het fanboyism werkt bij mij klaarblijkelijk averechts!
sorry, maar als ik de reacties bekijk lijkt toch niet iedereen wild enthousiast. Ik weet niet waarop je uw statement hebt gebaseerd.
 
  • Like
Reactions: Keezje and ebullio
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Los van het feit of die nu mooi of niet mooi is, ben ik vooral verbaasd over de prijsstelling. Het topmodel kost nog geen $70.000 en mag meer dan 6.000kg trekken, gaat binnen 3s naar de 100 en heeft een range van 800+km. Dat vraagt om een flinke accu (150kWh?), maar toch ligt de prijs op het niveau van een Model 3 performance. Ik geloof daar niets van. Helemaal niet met een body van RVS dat relatief duur is om te bewerken.
 
Los van het feit of die nu mooi of niet mooi is, ben ik vooral verbaasd over de prijsstelling. Het topmodel kost nog geen $70.000 en mag meer dan 6.000kg trekken, gaat binnen 3s naar de 100 en heeft een range van 800+km. Dat vraagt om een flinke accu (150kWh?), maar toch ligt de prijs op het niveau van een Model 3 performance. Ik geloof daar niets van. Helemaal niet met een body van RVS dat relatief duur is om te bewerken.

Waarom verbaasd? Tesla(Elon) heeft tot nu altijd zijn voorgespiegelde prijsstelling waargemaakt:rolleyes:
En Danny DR, beetje minder koffie drinken jongen, je uitroeptekens raken nog op.
 
Enige wat ik me heel sterk afvraag is of dit ding überhaupt wordt toegelaten in europa. Scherpe hoeken bijvoorbeeld liggen volgens mij best moeilijk. En als je ziet hoe hard die carrosserie is dan vraag ik me af of er sprake is van een kreukelzone. Iemand hier die daar met verstand van zaken iets over durft te zeggen?

Materiaalkundig gezien is een hamerslag van een mens op staalplaat niet zo indrukwekkend als dat het leek, maar het is wel een mooie gimmick om te tonen :). Op een conventionele wagen had het wel een mooie deuk gegeven!
De carosserie is in een conventionele wagen niet gemaakt om impact op te vangen, meestal is dit uit zeer zacht bake hardening staal gemaakt, of aluminium. Meestal om gewichtsbesparing en gemak om te vormgeven in de persen + denting te voorkomen.

De kreukelzone bestaat meestal uit balken vooraan en achteraan van de chassis, die uit heel sterk maar vervormbaar staal zijn gemaakt. uiterst geschikt om energie op te vangen door te vervormen. Ik vermoed dat de chassis of draagstructuur hier ook vervaardigd zal zijn uit dergelijk materiaal (er bestaan ook zo'n inox kwaliteiten). Er is ook sprake van een unibody chassis met de carrosserie. Hij vermeldde ook dat de spanningen verdeeld worden naar de shell toe, dus qua design is dit wel zeker innovatief voor een wagen. Volgens mij een uiterst veilige wagen. Heel de voorkant, draagstructuur en carrosserie inbegrepen zouden zo kreukelzone zijn, of anders gezegd, de energie van impact kunnen absorberen.

Qua design vind ik het echt crazy. Niet mooi, en zeker polariserend zoals Elon al had gezegd. Moet wel waanzinnig zijn om dit op je oprit te hebben staan.
Qua overall design kan het wel voor mij, ik vind sommige plekken enkel iets te kaal, zoals de achterkant. Hadden ze die iets interessanter gemaakt kon het er misschien voor meer mensen door.

het is duidelijk dat dit meer een fun project is voor Elon en het design team. Ze wilden iets aparts maken dat niet bij iedereen in de smaak zou vallen, maar volledig waanzin zou zijn om te produceren en op de baan te krijgen. Tegen de stroom in. We kunnen prachtige wagens maken (Roadster 2020, S, 3), maar ook iets utilitair en knotsgek, omdat het kan. Welk ander merk zou zo een statement durven maken?
Het is duidelijk dat ze dit ook niet zien als grote cash cow door het 2 jaar op voorhand te tonen, en door de reservatie maar op 100$ te zetten. Geld hebben ze blijkbaar genoeg nu, goed teken!
 
Last edited:
Los van het feit of die nu mooi of niet mooi is, ben ik vooral verbaasd over de prijsstelling. Het topmodel kost nog geen $70.000 en mag meer dan 6.000kg trekken, gaat binnen 3s naar de 100 en heeft een range van 800+km. Dat vraagt om een flinke accu (150kWh?), maar toch ligt de prijs op het niveau van een Model 3 performance. Ik geloof daar niets van. Helemaal niet met een body van RVS dat relatief duur is om te bewerken.

Vergeet niet dat dit ding pas in 2022 daadwerkelijk op de markt lijkt te komen. Ik vermoed dat ze in hun prijsstelling de steeds verder zakkende prijzen van de onderdelen hebben meegenomen. Bovendien zijn ze volgens mij bij zowel Tesla als SpaceX sterk in het ontwikkelen van een onderdeel die breed inzetbaar is.

Zo zullen de motoren, batterijen, software, dashboard-onderdelen, etc. voor een groot deel hetzelfde zijn als de overige modellen, waardoor schaalvergroting de prijzen nog verder zal doen zakken.