F
Faiz71
Guest
Gisteren, 23 september, was het eindelijk zo ver, de aflevering van onze X.
Na al die weken (beetje mazzel dat de onze al onderweg was) spanning, zaterdagochtend wekkertje gezet en even gegoogle'd hoe het openbaar vervoer tegenwoordig werkte (was nog het systeem van strippenkaarten gewend )
Camera in de rugzak, flesjes water voor onderweg en op naar de bus om de trein naar Den Bosch te pakken, om vervolgens met de snelbus in Tilburg aan te komen (ProRail had werkzaamheden op het traject Den Bosch-Tilburg). Via Tesla een taxi geregeld. Aangezien we met wat uitloop/vertraging van de NS rekening hadden gehouden, kwamen we een uur te vroeg bij de Tesla Factory aan. Prima ontvangst door de receptioniste, en aangezien we aan de vroege kant waren, en er op dat moment 3 auto's werden afgeleverd, werd ons gevraagd of we wilden wachten op de "Delivery Experience", of dat we meteen de auto afgeleverd wilden krijgen. We hebben voor het wachten en de "Delivery Experience" gekozen, omdat het bij het bestellen nogal groots werd aangekondigd, dus de verwachtingen waren hoog.
"Delivery Experience":
Toen de groep compleet was (totaal 5 of 6 auto's), een iets te grote groep voor het kamertje qua zetels. Werden we welkom geheten door iemand die enthousiast begon te vertellen over Tesla en wat filmpjes liet zien. Tussendoor was er ruimte voor wat vragen en na de filmpjes werden we aan de "delivery specialist" overgedragen. Naar mijn mening een iets te grote groep voor 1 delivery specialist.. Anyways, zij bracht ons naar de ruimte waar onze wagens stonden te schitteren onder een mooi glimmend doek. Voor het gemak hadden ze nog wel een bordje ervoor geplaatst met de naam van degene van wie de auto was. Na het fotomomentje met het doek nog op de auto, mochten we het doek eraf halen, waarna we de auto konden verkennen in het echt. Aangezien er maar 1 delivery specialist rond liep, duurde het eventjes voordat ze bij ons was voor een korte uitleg over een aantal features in en aan de wagen en de check of alles wat bij de wagen hoorde er ook bij zat. Bij ons ontbrak de thuisstopcontactstekker voor de UMC. Na dat allemaal uitgelegd te hebben gekregen vonden wij het eigenlijk wel welletjes. Dus overdrachtspapieren tekenen en klaar voor vertrek. Wat ik wel nog even miste waren de Tesla key fob hangers en de Tesla Goodiebag. Vreemd vond ik dat het doosje waar de key fob's in zaten, met daarin de hangers, niet gewoon in de auto lag, dus die werden nog ergens vandaan getoverd. De Tesla Goodiebag daar deden ze niet aan en hadden ze niet meer, "ja de verkopers beloven zoveel" was de reactie. Beetje vreemd vonden wij. Instappen en op naar de eerste 300km van de dag. Achteraf, hadden we gewoon voor de aflevering zonder "delivery experience" kunnen kiezen. Het voegde voor ons niet zoveel toe. Beetje een gemiste kans vonden wij het ontbreken van een Goodiebag als ervaring van de "Tesla Experience". Je hebt toch iets speciaals in je handen gekregen, dat kwam niet helemaal tot uiting. Dus als Tesla NL meeleest, daar kunnen jullie nog wat puntjes op scoren. Bosje bloemen, Tesla mok, mooie pen, T-shirt. Het zijn de kosten niet, maar het is wel de kers op de appelmoes
Navigatie:
Navigatie ingesteld "and go!" Waar we meteen merkte dat de Google Maps navigatie van de wagen "iets" achterliep op de Google Maps navigatie van de iPhone. Dus even zoeken om de juiste kant het industrieterrein af te komen en richting Noord-Holland te cruisen. De navigatie had ook moeite met de nieuwe situatie bij de A9 ter hoogte van Schiphol, ondanks dat we de juiste weg op de kaart zagen. Hetzelfde hadden wij bij de A1 ter hoogte van de afslag Almere A6, alhoewel dat een vrij nieuwe wegsituatie is (voorsorteren voor Almere is niet meer rechts maar links op de A1)
Driving Experience:
Faaaaaaaaaaaaaaan-tas-tic! Als zuinigheidsfreak haalde ik gemiddelden tussen de 185 en 200Wh/km. De X ligt echt als een blok op de weg. Ik had wel de camera achter in de kofferklep aanstaan als hulpmiddel bij de achteruitkijkspiegel.
Motorrijders Experience:
Toen wij het dorp (Bergen, rijden relatief veel Tesla's rond) binnen reden waar mijn ouders wonen, kwam ons een Model S tegemoet. Voor het eerste dat ik het zag dat een wild vreemde Tesla rijder een andere Tesla rijder begroette. Vriendelijk even teruggezwaaid, ik waande me weer terug in de good old days op de motor
User Experience:
Nu komt de tijd van tweaken De Tesla app inmiddels gedownload (had verwacht dat dit een onderdeel van de "Delivery Experience" zou zijn), dus we kunnen los
Na al die weken (beetje mazzel dat de onze al onderweg was) spanning, zaterdagochtend wekkertje gezet en even gegoogle'd hoe het openbaar vervoer tegenwoordig werkte (was nog het systeem van strippenkaarten gewend )
Camera in de rugzak, flesjes water voor onderweg en op naar de bus om de trein naar Den Bosch te pakken, om vervolgens met de snelbus in Tilburg aan te komen (ProRail had werkzaamheden op het traject Den Bosch-Tilburg). Via Tesla een taxi geregeld. Aangezien we met wat uitloop/vertraging van de NS rekening hadden gehouden, kwamen we een uur te vroeg bij de Tesla Factory aan. Prima ontvangst door de receptioniste, en aangezien we aan de vroege kant waren, en er op dat moment 3 auto's werden afgeleverd, werd ons gevraagd of we wilden wachten op de "Delivery Experience", of dat we meteen de auto afgeleverd wilden krijgen. We hebben voor het wachten en de "Delivery Experience" gekozen, omdat het bij het bestellen nogal groots werd aangekondigd, dus de verwachtingen waren hoog.
"Delivery Experience":
Toen de groep compleet was (totaal 5 of 6 auto's), een iets te grote groep voor het kamertje qua zetels. Werden we welkom geheten door iemand die enthousiast begon te vertellen over Tesla en wat filmpjes liet zien. Tussendoor was er ruimte voor wat vragen en na de filmpjes werden we aan de "delivery specialist" overgedragen. Naar mijn mening een iets te grote groep voor 1 delivery specialist.. Anyways, zij bracht ons naar de ruimte waar onze wagens stonden te schitteren onder een mooi glimmend doek. Voor het gemak hadden ze nog wel een bordje ervoor geplaatst met de naam van degene van wie de auto was. Na het fotomomentje met het doek nog op de auto, mochten we het doek eraf halen, waarna we de auto konden verkennen in het echt. Aangezien er maar 1 delivery specialist rond liep, duurde het eventjes voordat ze bij ons was voor een korte uitleg over een aantal features in en aan de wagen en de check of alles wat bij de wagen hoorde er ook bij zat. Bij ons ontbrak de thuisstopcontactstekker voor de UMC. Na dat allemaal uitgelegd te hebben gekregen vonden wij het eigenlijk wel welletjes. Dus overdrachtspapieren tekenen en klaar voor vertrek. Wat ik wel nog even miste waren de Tesla key fob hangers en de Tesla Goodiebag. Vreemd vond ik dat het doosje waar de key fob's in zaten, met daarin de hangers, niet gewoon in de auto lag, dus die werden nog ergens vandaan getoverd. De Tesla Goodiebag daar deden ze niet aan en hadden ze niet meer, "ja de verkopers beloven zoveel" was de reactie. Beetje vreemd vonden wij. Instappen en op naar de eerste 300km van de dag. Achteraf, hadden we gewoon voor de aflevering zonder "delivery experience" kunnen kiezen. Het voegde voor ons niet zoveel toe. Beetje een gemiste kans vonden wij het ontbreken van een Goodiebag als ervaring van de "Tesla Experience". Je hebt toch iets speciaals in je handen gekregen, dat kwam niet helemaal tot uiting. Dus als Tesla NL meeleest, daar kunnen jullie nog wat puntjes op scoren. Bosje bloemen, Tesla mok, mooie pen, T-shirt. Het zijn de kosten niet, maar het is wel de kers op de appelmoes
Navigatie:
Navigatie ingesteld "and go!" Waar we meteen merkte dat de Google Maps navigatie van de wagen "iets" achterliep op de Google Maps navigatie van de iPhone. Dus even zoeken om de juiste kant het industrieterrein af te komen en richting Noord-Holland te cruisen. De navigatie had ook moeite met de nieuwe situatie bij de A9 ter hoogte van Schiphol, ondanks dat we de juiste weg op de kaart zagen. Hetzelfde hadden wij bij de A1 ter hoogte van de afslag Almere A6, alhoewel dat een vrij nieuwe wegsituatie is (voorsorteren voor Almere is niet meer rechts maar links op de A1)
Driving Experience:
Faaaaaaaaaaaaaaan-tas-tic! Als zuinigheidsfreak haalde ik gemiddelden tussen de 185 en 200Wh/km. De X ligt echt als een blok op de weg. Ik had wel de camera achter in de kofferklep aanstaan als hulpmiddel bij de achteruitkijkspiegel.
Motorrijders Experience:
Toen wij het dorp (Bergen, rijden relatief veel Tesla's rond) binnen reden waar mijn ouders wonen, kwam ons een Model S tegemoet. Voor het eerste dat ik het zag dat een wild vreemde Tesla rijder een andere Tesla rijder begroette. Vriendelijk even teruggezwaaid, ik waande me weer terug in de good old days op de motor
User Experience:
Nu komt de tijd van tweaken De Tesla app inmiddels gedownload (had verwacht dat dit een onderdeel van de "Delivery Experience" zou zijn), dus we kunnen los