Xfrank
Well-Known Member
Remember: karma is a bitch!Had die heftruck niet over je handen kunnen rijden zodat je even niet kan typen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Remember: karma is a bitch!Had die heftruck niet over je handen kunnen rijden zodat je even niet kan typen?
Disagree om twee redenen. Wil me niet wegsteken achter een omgekeerde duim en wat toelichten.Hier hebben we reeds een draadje voor..ervaringen Model X.......
Sommige egoïsten leren nooit......
Ik heb om de sleutelhanger (meer een ring met een touwtje eraan) moeten vragen, wat ik heel gek vond. Want toen ik het doosje kreeg zag ik dat het gewoon bij de key fob hoorde.ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
Tja het zijn altijd sigaren uit eigen doos, dus als me al iets gegeven moet worden, laat het dan collection items zijn die je niet op andere manier kunt verkrijgen, als aandenken (voor later als je auto al lang en breed weer is ingeruild voor een ander).ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
Tja het zijn altijd sigaren uit eigen doos, dus als me al iets gegeven moet worden, laat het dan collection items zijn die je niet op andere manier kunt verkrijgen, als aandenken (voor later als je auto al lang en breed weer is ingeruild voor een ander).
Magazine abo's, flessen wijn, bloemen etc. dat kan ik zelf beter uitkiezen.
Een mooie replica in dezelfde kleuren ext/interieur daarentegen, of een mooie brochure over hoe de auto gemaakt en ontworpen is, speciaal voor eerste bezitters, zoiets zeg maar, dat vind ik wel leuk.
Hmm klinkt als einde kwartaal rush... Dat mogen ze bij Tesla/Wall street echt afschaffen dat kwartaalcijfergeneuzel...Fijn dat jouw delivery op zich feestelijk verlopen is. Mijn delivery afgelopen vrijdag begon net zo feestelijk, inclusief mooie jongedame omdat die nu eenmaal standaard in het assortiment zit, maar eindigde iets minder feestelijk. Kort samengevat:
1. Mijn dakraam kan niet sluiten, alleen geforceerd.
2. Er zitten krassen op mijn dak.
3. Er zitten lijmresten rondom de rubbers bij de deuren.
4. De velg is flink beschadigd.
5. Het wieldopje mist bij 1 wiel.
Ik was iets minder vrolijk. Toen ik, na anderhalf uur vertraging en wachten op de technische dienst, eindelijk weg kon rijden heb ik geprobeerd de (figuurlijke) knop maar om te zetten en te genieten van een auto die eigenlijk best heel gaaf is. Maar, vijf punten bij delivery is echt niet leuk. Vrijdagavond werd ik nog gebeld en werd mij gezegd dat ze mij maandag of dinsdga bellen met een voorstel om alles te herstellen. Ik heb al aangegeven dat ik verwacht dat ik er zelf geen tijd mee kwijt zal zijn en dat ik uitermate hoge service verwacht. Oh ja, en toen mijn zoontje op de achtergrond er doorheen riep heb ik ook gezegd dat ik als goedmaker toch minstens een Mini Tesla verwacht voor de kleine man... Ik ben benieuwd hoe Tesla dit rechtzet...
Mijn ervaringen met willekeurige ICE-dealers zijn toch een tikkeltje anders. Mijn auto's van ca. 100K (van dat merk wat inmiddels 101 jaar auto's bouwt) werden afgeleverd in de trant van: 'daar staat ie, mooi hè?; alles werkt ongeveer zoals je vorige, dus ik hoef je zeker niets uit te leggen, toch?; en veel veilige kilometers gewenst'. Natuurlijk, er was keuze uit espresso, cappuccino of gewone koffie en een keurig boeket, die het niveau van een tankstation 'boeket' slechts marginaal oversteeg, lag in de kofferbak. Wat een experience! En de vele afleveringen van nieuwe auto's voor toenmalige medewerkers bij diverse merken, waaronder VAG, verliepen niet veel anders. Ik ben daar diverse malen getuige van geweest. Erg indrukwekkend en memorabel!ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
Fijn dat jouw delivery op zich feestelijk verlopen is. Mijn delivery afgelopen vrijdag begon net zo feestelijk, inclusief mooie jongedame omdat die nu eenmaal standaard in het assortiment zit, maar eindigde iets minder feestelijk. Kort samengevat:
1. Mijn dakraam kan niet sluiten, alleen geforceerd.
2. Er zitten krassen op mijn dak.
3. Er zitten lijmresten rondom de rubbers bij de deuren.
4. De velg is flink beschadigd.
5. Het wieldopje mist bij 1 wiel.
Ik was iets minder vrolijk. Toen ik, na anderhalf uur vertraging en wachten op de technische dienst, eindelijk weg kon rijden heb ik geprobeerd de (figuurlijke) knop maar om te zetten en te genieten van een auto die eigenlijk best heel gaaf is. Maar, vijf punten bij delivery is echt niet leuk. Vrijdagavond werd ik nog gebeld en werd mij gezegd dat ze mij maandag of dinsdga bellen met een voorstel om alles te herstellen. Ik heb al aangegeven dat ik verwacht dat ik er zelf geen tijd mee kwijt zal zijn en dat ik uitermate hoge service verwacht. Oh ja, en toen mijn zoontje op de achtergrond er doorheen riep heb ik ook gezegd dat ik als goedmaker toch minstens een Mini Tesla verwacht voor de kleine man... Ik ben benieuwd hoe Tesla dit rechtzet...
Toen ik eind november 2013 mijn eerste Model S in Amsterdam (net open) afhaalde was 'mijn' delivery specialist pas een week in dienst.In maart kreeg je als onderdeel van de Delivery Experience een eigen Delivery Specialist mee naar je auto. Dus niet 1 Tesla medewerker voor 6 auto's.
De Experience was destijds nog een proef. Blijkbaar is daarna besloten dat de aflevering ook wel met 1 medewerker kan...
Vreemd, want de meeste Europeanen hebben geen flauw idee hoe je die wagen überhaupt in Drive zet. Kwam ook niet aan bod in de filmpjes (ik wist het toevallig van mijn huurauto's tijdens verblijven in Amerika).
Mijn Delivery Speciist is urenlang bij mij gebleven, want er was wel wat mis. Kentekenplaten en Autopilot ontbraken. Door de Delivery Specialist zelf opgemerkt en met een engineer opgelost, dus nuttig was hij wel.
Toen ik eind november 2013 mijn eerste Model S in Amsterdam (net open) afhaalde was 'mijn' delivery specialist pas een week in dienst.
Ook niet zo gek, ik bestelde mijn Model S in april 2011 en was sinds 2009 al heftig geïnteresseerd in Tesla.
De kennis van 4 jaar alles absorberen van en over Tesla kan een 'delivery specialist' die een hele week bij Tesla in dienst is echt niet evenaren.
Ik heb de jongeman wat uitleg gegeven en na tien minuten ben ik naar huis gereden.
Nee hoor, was een gloednieuw model uit de fabriek. Gewoon erg slordig afgewerkt in Tilburg.Gefeliciteerd @Faiz71! Ik ben benieuwd hoe hij verder bevalt - ben benieuwd naar je ervaringen. Ik zit ook te wachten op een X. Goed om te weten dat ik die 'experience' kan overslaan. ;-)
Ik hoop niet dat mij de punten die @willemjan opnoemt ook te wachten staan (dat kan echt niet...) Was dat een stockmodel @willemjan? (daar zit ik namelijk ook op te wachten, staat nu geregistreerd op naam van een Tesla 'fleetowner').
En toen zelfs nog zonder hoesje voor je sleutel, geen gratis goodies, en met een betaalde hoedenplank... En toch blij.Toen ik eind november 2013 mijn eerste Model S in Amsterdam (net open) afhaalde was 'mijn' delivery specialist pas een week in dienst.
Ook niet zo gek, ik bestelde mijn Model S in april 2011 en was sinds 2009 al heftig geïnteresseerd in Tesla.
De kennis van 4 jaar alles absorberen van en over Tesla kan een 'delivery specialist' die een hele week bij Tesla in dienst is echt niet evenaren.
Ik heb de jongeman wat uitleg gegeven en na tien minuten ben ik naar huis gereden.