Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Daar is die dan, onze X :-)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier hebben we reeds een draadje voor..ervaringen Model X.......
Sommige egoïsten leren nooit......
Disagree om twee redenen. Wil me niet wegsteken achter een omgekeerde duim en wat toelichten.
  1. Ik respecteer en gun je je mening over nieuwe draadjes. Je weet dat (onder andere) ik een andere mening heb. Ik ga de discussie niet opnieuw openen. Maar ik ga niet akkoord dat je jouw mening als een forumregel verkondigt.
  2. Dat van 'egoïsten' is persoonlijk en daar is wel een forumregel voor, die je hebt aanvaard bij het aanmaken van je account.
Sommige reacties van anderen op jouw posts (ook vroeger al), zijn nog erger en kunnen volgens mij ook niet.

Echter, wijs anderen er neutraal op dat jij persoonlijk vindt dat ze een fout gemaakt hebben. Dat is je volle recht en de reacties zullen veel minder agressief zijn, dan wanneer je hun mening via hun persoonlijkheid aanvalt. Mensen gaan dan immers instinctief in de tegenaanval, met de figuurlijke schep er boven op.
Voor je het weet wordt er met kernkoppen gedreigd. Daar zijn precedenten van. :(
@S-19910: Voor wanneer was die democratische discussie over de democratie nu weer gepland? ;)
 
  • Like
Reactions: Noelis
ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
Ik heb om de sleutelhanger (meer een ring met een touwtje eraan) moeten vragen, wat ik heel gek vond. Want toen ik het doosje kreeg zag ik dat het gewoon bij de key fob hoorde.
Voor wat betreft de merkbeleving, het zijn inderdaad de kleine dingen waarmee je de nieuwe rijder (petrolhead die nog steeds naar de versnellingspook zoekt, en soms met links nog op de rem trapt om te ontkoppelen :D) de beleving geeft iets bijzonders in handen te hebben. Zo'n beker staat altijd erg leuk op tafel tijdens vergaderingen. Krijg je leuke gesprekken mee.
 
ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
Tja het zijn altijd sigaren uit eigen doos, dus als me al iets gegeven moet worden, laat het dan collection items zijn die je niet op andere manier kunt verkrijgen, als aandenken (voor later als je auto al lang en breed weer is ingeruild voor een ander).
Magazine abo's, flessen wijn, bloemen etc. dat kan ik zelf beter uitkiezen.
Een mooie replica in dezelfde kleuren ext/interieur daarentegen, of een mooie brochure over hoe de auto gemaakt en ontworpen is, speciaal voor eerste bezitters, zoiets zeg maar, dat vind ik wel leuk.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Glitch
Tja het zijn altijd sigaren uit eigen doos, dus als me al iets gegeven moet worden, laat het dan collection items zijn die je niet op andere manier kunt verkrijgen, als aandenken (voor later als je auto al lang en breed weer is ingeruild voor een ander).
Magazine abo's, flessen wijn, bloemen etc. dat kan ik zelf beter uitkiezen.
Een mooie replica in dezelfde kleuren ext/interieur daarentegen, of een mooie brochure over hoe de auto gemaakt en ontworpen is, speciaal voor eerste bezitters, zoiets zeg maar, dat vind ik wel leuk.

Klopt in de VS hadden ze een tijdje dat kopers een TDG pet kregen , Tesla Drivers Group. Pet kreeg je alleen bij aankoop en kon je niet anders verkrijgen. En het is misschien uit eigen doos maat ja bij die ice dealer krijg ik nog korting bij tesla niet dus die heeft wat meer sigaren te besteden ;)
 
Vrouwenwijsheid: als een man thuiskomt met een bos bloemen dan heeft hij iets goed te maken.
Achteraf gezien: die vier bossen bloemen die ik bij mijn laatste ICE auto's heb gekregen...:mad:
Goodie bags en ongevraagde abbo's die rechtstreeks de prullenbak ingaan heb ik een grondige hekel aan want er is al meer dan genoeg afval op de wereld. Tesla verkoopt al een community, daar hebben we echt geen gratis rommel voor nodig.
 
En ik heb het voor elkaar gekregen, vandaag de autopark over de zeik gekregen :cool:
We hadden een afspraak in Utrecht, en daar dacht ik te kunnen parkeren bij een laadpaal, wist alleen niet dat een Nissan Micra uit 1995 ook elektrisch was:eek:, dus op zoek naar een ander stekkie. Plekkie gevonden, auto herkende het ook als een parkeerplaats, en maar op bevestig gedrukt om autoparkeren uit te voren. Uit schrik dat ie zo snel achteruit schoot trapte ik hard op de rem. Heel het systeem in de stress:eek:. Schoot in Neutral en was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Stond ik daar, gelukkig in een rustige straat, half in het vak, half op de weg. OK, versnellingspook werkt niet. Dus het scherm maar proberen. Snel gevonden waar de autoparkfunctie zat en deze uit gezet. Toen kon ik hem weer in D zetten en met R gewoon zelf ingeparkeerd. Morgen tijdens de supercharge sessie maar even kijken of ik het weer aan kan zetten. Ik kreeg nl. wat foutmeldingen in het scherm.
 
Fijn dat jouw delivery op zich feestelijk verlopen is. Mijn delivery afgelopen vrijdag begon net zo feestelijk, inclusief mooie jongedame omdat die nu eenmaal standaard in het assortiment zit, maar eindigde iets minder feestelijk. Kort samengevat:

1. Mijn dakraam kan niet sluiten, alleen geforceerd.
2. Er zitten krassen op mijn dak.
3. Er zitten lijmresten rondom de rubbers bij de deuren.
4. De velg is flink beschadigd.
5. Het wieldopje mist bij 1 wiel.

Ik was iets minder vrolijk. Toen ik, na anderhalf uur vertraging en wachten op de technische dienst, eindelijk weg kon rijden heb ik geprobeerd de (figuurlijke) knop maar om te zetten en te genieten van een auto die eigenlijk best heel gaaf is. Maar, vijf punten bij delivery is echt niet leuk. Vrijdagavond werd ik nog gebeld en werd mij gezegd dat ze mij maandag of dinsdga bellen met een voorstel om alles te herstellen. Ik heb al aangegeven dat ik verwacht dat ik er zelf geen tijd mee kwijt zal zijn en dat ik uitermate hoge service verwacht. Oh ja, en toen mijn zoontje op de achtergrond er doorheen riep heb ik ook gezegd dat ik als goedmaker toch minstens een Mini Tesla verwacht voor de kleine man... Ik ben benieuwd hoe Tesla dit rechtzet...
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Fijn dat jouw delivery op zich feestelijk verlopen is. Mijn delivery afgelopen vrijdag begon net zo feestelijk, inclusief mooie jongedame omdat die nu eenmaal standaard in het assortiment zit, maar eindigde iets minder feestelijk. Kort samengevat:

1. Mijn dakraam kan niet sluiten, alleen geforceerd.
2. Er zitten krassen op mijn dak.
3. Er zitten lijmresten rondom de rubbers bij de deuren.
4. De velg is flink beschadigd.
5. Het wieldopje mist bij 1 wiel.

Ik was iets minder vrolijk. Toen ik, na anderhalf uur vertraging en wachten op de technische dienst, eindelijk weg kon rijden heb ik geprobeerd de (figuurlijke) knop maar om te zetten en te genieten van een auto die eigenlijk best heel gaaf is. Maar, vijf punten bij delivery is echt niet leuk. Vrijdagavond werd ik nog gebeld en werd mij gezegd dat ze mij maandag of dinsdga bellen met een voorstel om alles te herstellen. Ik heb al aangegeven dat ik verwacht dat ik er zelf geen tijd mee kwijt zal zijn en dat ik uitermate hoge service verwacht. Oh ja, en toen mijn zoontje op de achtergrond er doorheen riep heb ik ook gezegd dat ik als goedmaker toch minstens een Mini Tesla verwacht voor de kleine man... Ik ben benieuwd hoe Tesla dit rechtzet...
Hmm klinkt als einde kwartaal rush... Dat mogen ze bij Tesla/Wall street echt afschaffen dat kwartaalcijfergeneuzel...
 
ik deel de mening niet van de goodie bag wat sommige rommel vinden. Een T-shirt een auto voor de zoon etc het kunnen zaken zijn waardoor je meer connect met het merk. Mij gaat er altijd zo'n gevoel van de eerste tesla rijders dat ze het nog steeds goed proberen te praten dat de aflevering van tesla goed is. Als ik bij elke willekeurige ICE dealer mijn auto van 100k plus afhaal is de experience een stuk beter. Je wilt soms ook gekieteld worden denk ik dan maarja. Bij VW hier mag je een cadeau of magazine abo uitkiezen. Bij tesla krijg je niet eens een fatsoenlijke sleutelhanger voor je fob, ja een leren hoesje maar die is binnen notime versleten.
Mijn ervaringen met willekeurige ICE-dealers zijn toch een tikkeltje anders. Mijn auto's van ca. 100K (van dat merk wat inmiddels 101 jaar auto's bouwt) werden afgeleverd in de trant van: 'daar staat ie, mooi hè?; alles werkt ongeveer zoals je vorige, dus ik hoef je zeker niets uit te leggen, toch?; en veel veilige kilometers gewenst'. Natuurlijk, er was keuze uit espresso, cappuccino of gewone koffie en een keurig boeket, die het niveau van een tankstation 'boeket' slechts marginaal oversteeg, lag in de kofferbak. Wat een experience! En de vele afleveringen van nieuwe auto's voor toenmalige medewerkers bij diverse merken, waaronder VAG, verliepen niet veel anders. Ik ben daar diverse malen getuige van geweest. Erg indrukwekkend en memorabel!

Tesla is een Amerikaans merk, met een Amerikaanse cultuur en handelwijze. En die verschilt nogal van de onze. Daarnaast doet Tesla (vrijwel) alles helemaal anders. En daar moeten we nog wat aan wennen. Ik heb me voor de aflevering uitermate goed voorbereid op de bediening, want dat vind ik normaal als ik iets van +115K wat ik niet ken, af ga halen. Een 'delivery' in technische zin had ik eigenlijk niet nodig, maar het was gewoon leuk om 'Tilburg' van binnen te zien. En alle medewerkers die ik ontmoet heb, gaven me een oprecht gevoel van welkom en waardering. Dat vind ik veel meer waard dan een goodie bag. Nu ik er aan terug denk, besef ik overigens dat ik tot de happy few behoor, want ik kreeg een Tesla-mok en Tesla-pen bij aflevering. Ze worden gekoesterd!

Bovenstaande betekent niet dat Tesla er al is, verre van. Qua kwaliteit zijn in korte tijd grote stappen gezet, onvoorstelbaar bij een merk wat slechts 5 jaar serieus auto's bouwt. Maar het verhaal van @willemjan laat zien dat er nog veel werk aan de winkel is. Onacceptabel bij iedere nieuwe auto en onacceptabel in iedere prijsklasse. Gelukkig wordt achteraf alles meer dan prima rechtgezet, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
 
In maart kreeg je als onderdeel van de Delivery Experience een eigen Delivery Specialist mee naar je auto. Dus niet 1 Tesla medewerker voor 6 auto's.

De Experience was destijds nog een proef. Blijkbaar is daarna besloten dat de aflevering ook wel met 1 medewerker kan...

Vreemd, want de meeste Europeanen hebben geen flauw idee hoe je die wagen überhaupt in Drive zet. Kwam ook niet aan bod in de filmpjes (ik wist het toevallig van mijn huurauto's tijdens verblijven in Amerika).

Mijn Delivery Speciist is urenlang bij mij gebleven, want er was wel wat mis. Kentekenplaten en Autopilot ontbraken. Door de Delivery Specialist zelf opgemerkt en met een engineer opgelost, dus nuttig was hij wel.
 
Fijn dat jouw delivery op zich feestelijk verlopen is. Mijn delivery afgelopen vrijdag begon net zo feestelijk, inclusief mooie jongedame omdat die nu eenmaal standaard in het assortiment zit, maar eindigde iets minder feestelijk. Kort samengevat:

1. Mijn dakraam kan niet sluiten, alleen geforceerd.
2. Er zitten krassen op mijn dak.
3. Er zitten lijmresten rondom de rubbers bij de deuren.
4. De velg is flink beschadigd.
5. Het wieldopje mist bij 1 wiel.

Ik was iets minder vrolijk. Toen ik, na anderhalf uur vertraging en wachten op de technische dienst, eindelijk weg kon rijden heb ik geprobeerd de (figuurlijke) knop maar om te zetten en te genieten van een auto die eigenlijk best heel gaaf is. Maar, vijf punten bij delivery is echt niet leuk. Vrijdagavond werd ik nog gebeld en werd mij gezegd dat ze mij maandag of dinsdga bellen met een voorstel om alles te herstellen. Ik heb al aangegeven dat ik verwacht dat ik er zelf geen tijd mee kwijt zal zijn en dat ik uitermate hoge service verwacht. Oh ja, en toen mijn zoontje op de achtergrond er doorheen riep heb ik ook gezegd dat ik als goedmaker toch minstens een Mini Tesla verwacht voor de kleine man... Ik ben benieuwd hoe Tesla dit rechtzet...

Vooreerst Proficiat met je auto gewenst en véél veilige kilometers voor de boeg !

De mankementen zullen zeker snel verholpen worden, maar dit had sowieso niet mogen voorvallen.
Lijkt inderdaad slordige en overhaaste oplevering.
Als je dan op de rondleiding in Tilburg ziet welke tools ze ter beschikking hebben om een grondige controle en vlekkeloze afwerking te presenteren is dit toch wel beschamend.
Enfin, eerstdaags wordt dit zeker geregeld en kan je met een big Tesla grin de baan op :)

Succes !!

Xavier
 
In maart kreeg je als onderdeel van de Delivery Experience een eigen Delivery Specialist mee naar je auto. Dus niet 1 Tesla medewerker voor 6 auto's.

De Experience was destijds nog een proef. Blijkbaar is daarna besloten dat de aflevering ook wel met 1 medewerker kan...

Vreemd, want de meeste Europeanen hebben geen flauw idee hoe je die wagen überhaupt in Drive zet. Kwam ook niet aan bod in de filmpjes (ik wist het toevallig van mijn huurauto's tijdens verblijven in Amerika).

Mijn Delivery Speciist is urenlang bij mij gebleven, want er was wel wat mis. Kentekenplaten en Autopilot ontbraken. Door de Delivery Specialist zelf opgemerkt en met een engineer opgelost, dus nuttig was hij wel.
Toen ik eind november 2013 mijn eerste Model S in Amsterdam (net open) afhaalde was 'mijn' delivery specialist pas een week in dienst.
Ook niet zo gek, ik bestelde mijn Model S in april 2011 en was sinds 2009 al heftig geïnteresseerd in Tesla.
De kennis van 4 jaar alles absorberen van en over Tesla kan een 'delivery specialist' die een hele week bij Tesla in dienst is echt niet evenaren.
Ik heb de jongeman wat uitleg gegeven en na tien minuten ben ik naar huis gereden.
 
Gefeliciteerd @Faiz71! Ik ben benieuwd hoe hij verder bevalt - ben benieuwd naar je ervaringen. Ik zit ook te wachten op een X. Goed om te weten dat ik die 'experience' kan overslaan. ;-)

Ik hoop niet dat mij de punten die @willemjan opnoemt ook te wachten staan (dat kan echt niet...) Was dat een stockmodel @willemjan? (daar zit ik namelijk ook op te wachten, staat nu geregistreerd op naam van een Tesla 'fleetowner').
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Toen ik eind november 2013 mijn eerste Model S in Amsterdam (net open) afhaalde was 'mijn' delivery specialist pas een week in dienst.
Ook niet zo gek, ik bestelde mijn Model S in april 2011 en was sinds 2009 al heftig geïnteresseerd in Tesla.
De kennis van 4 jaar alles absorberen van en over Tesla kan een 'delivery specialist' die een hele week bij Tesla in dienst is echt niet evenaren.
Ik heb de jongeman wat uitleg gegeven en na tien minuten ben ik naar huis gereden.

O de grappige tijden! Kreeg ook eind november 2013 mijn eerste MS, op de allereerste dag dat Tesla's vanuit België (Zaventem) geleverd werden (er waren er al eerder voor België uitgeleverd, maar dan via Nederland). Ook al in april 2011 besteld en al ettelijke maanden voor levering dit forum bezocht (2,5 jaar wachten, dat was toch lang!).

Wat was dat amateurisme van Tesla (vooral uit Londen eigenlijk) pijnlijk (zo pijnlijk dat ik goodies gekregen heb zonder erom te vragen, onder meer de zeer comfortabele Tesla-plaid)! Maar anderzijds was het enthousiasme (en zelfs een soort dankbaarheid) van de medewerkers in Zaventem, die hun eerste MS mochten afleveren, onovertroffen, ook in de maanden nadien (toen ze onze eerste drivetrains mochten vervangen etc. :rolleyes:). Dat gevoel komt niet meer terug; was leuk het meegemaakt te hebben.

Overigens heb ik bij het ruilen van mijn eerste MS voor een AP1-versie vorig jaar ook nog wat les mogen geven: waarvoor dient deze adaptor (ah, Italië?). En deze andere kabel (Frankrijk, echt?). En die korte verlengkabel (wat, polariteit omdraaien?). We hebben dus nog steeds ergens een opvoedkundige rol te vervullen tav die Tesla medewerkers die om zeer begrijpelijke redenen hun week-end niet willen besteden aan TMC forum-bezoeken! :)
 
Last edited:
Gefeliciteerd @Faiz71! Ik ben benieuwd hoe hij verder bevalt - ben benieuwd naar je ervaringen. Ik zit ook te wachten op een X. Goed om te weten dat ik die 'experience' kan overslaan. ;-)

Ik hoop niet dat mij de punten die @willemjan opnoemt ook te wachten staan (dat kan echt niet...) Was dat een stockmodel @willemjan? (daar zit ik namelijk ook op te wachten, staat nu geregistreerd op naam van een Tesla 'fleetowner').
Nee hoor, was een gloednieuw model uit de fabriek. Gewoon erg slordig afgewerkt in Tilburg.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Ik vond mijn delivery experience nu ook niet het van het. Maar het gaat toch gewoon dat je de wagen zo snel mogelijk wil meenemen. Ik had alvast al jaren alles gelezen over Tesla, dus een uitleg van 2 uren was niet meteen nodig.

Cadeau'tjes voor mij hoeft dat niet.

Het afschaffen van die belachelijke 750 euro aan documenten werk, DAT heeft Tesla overgenomen van de oude industrie, ik begrijp niet waarom. Een wagen aanschaffen van 130.000 euro en dan afkomen met een toeslag om wat documenten in orde te brengen....
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Toen ik eind november 2013 mijn eerste Model S in Amsterdam (net open) afhaalde was 'mijn' delivery specialist pas een week in dienst.
Ook niet zo gek, ik bestelde mijn Model S in april 2011 en was sinds 2009 al heftig geïnteresseerd in Tesla.
De kennis van 4 jaar alles absorberen van en over Tesla kan een 'delivery specialist' die een hele week bij Tesla in dienst is echt niet evenaren.
Ik heb de jongeman wat uitleg gegeven en na tien minuten ben ik naar huis gereden.
En toen zelfs nog zonder hoesje voor je sleutel, geen gratis goodies, en met een betaalde hoedenplank... En toch blij.