Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eevee: app voor oplaadkosten in kaart te brengen

This site may earn commission on affiliate links.
Goed initiatief. Zelf heb ik Teslamate hiervoor die de kosten bijhoudt, waardoor ik niet gauw bereid ben om nog een app te installeren. Een voordeel van Teslamate is dat deze niet een drain op batterij legt (wakker houden). Hebben jullie hiermee ook rekening gehouden?
 
Interessant initiatief.
Maar helaas vraagt de app direct om mijn MyTesla Account en Password.
Daar ben ik niet toe bereid. Wel ben ik bereid een APItoken in te voeren, dus als dat geregeld kan worden...

Super goede feedback Gaston. We gaan de mogelijkheid voorzien dat je kan kiezen tussen aanmelden of een API Token.

Heel erg bedankt voor je feedback
 
Goed initiatief. Zelf heb ik Teslamate hiervoor die de kosten bijhoudt, waardoor ik niet gauw bereid ben om nog een app te installeren. Een voordeel van Teslamate is dat deze niet een drain op batterij legt (wakker houden). Hebben jullie hiermee ook rekening gehouden?

Dankjewel Maurice! We hebben hier heel veel mee getest en hebben deze aanpak als Teslamate.
 
Wellicht is er een markt voor een app waarin meerdere EV's ontsloten kunnen worden, en een werkgever direct de gemaakte kosten te zien krijgt en kan vergoeden (koppeling met boekhoud apps)? Ik heb nog niet gezocht of zoiets al bestaat, dus maak niet dezelfde fout als de jongens in Pineapple Express..
 
Ik heb de EEVEE app nu een dikke week geprobeerd maar het is niet te doen qua battery drain. Zelfs als ik de app op vakantiemodus zet zodat er volgens de app niet gepold wordt zie ik mijn batterijpercentage continu verminderen.

Ik was vorige week op een dag thuisgekomen en moest nergens meer naartoe dus de wagen aan de lader gehangen en de starttijd van laden ingesteld om 2u 's nachts. 2 uur later was ik al meer dan 5% batterijcapaciteit kwijt en toen ik de app checkte zag ik een actieve laadsessie waarbij alle parameters uiteraard om 0 stonden gezien deze pas om 2u 's nachts zou beginnen.

Ondertussen heb ik mijn account bij EEVEE verwijderd en sindsdien is alles normaal en verlies ik slechts een paar procent per 24u.

In begreep al niet waarom de temperatuur in de wagen altijd op 19° bleef terwijl sentry mode thuis op non-actief staat maar het bleek dus aan de app te liggen waardoor de wagen dus nooit ging slapen met een enorme battery drain als gevolg.

Ik heb dit ondertussen eveneens doorgestuurd naar de support van EEVEE maar ik ben benieuwd of er nog iemand deze app heeft geprobeerd en dezelfde problemen heeft gehad.
 
Inmiddels heb ik een mail ontvangen van hun support. Ze hebben gevraagd of ik nog eens opnieuw wil testen met een nieuw algoritme.
Heb mijn account dus opnieuw aangemaakt en de monitoring terug actief gezet.

Als test de wagen afgelopen nacht gewoon laten staan zonder aan de lader te hangen en deze morgen was er geen vermindering in batterijcapaciteit waar te nemen.

De vraag is of het probleem dat ik eerder eventueel een andere oorzaak kan gehad hebben maar dat ben ik uiteraard niet zeker.

Heb nu ook teslamate draaien dus ik kan het nu in ieder geval beter opvolgen.