Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen automatische front trunk nabouw opties

This site may earn commission on affiliate links.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
11,277
11,037
Belgium
Referral Code
Ik zag op een Tesla Club supercharger meeting verschillende types van automatische front trunk openers en sluiters.

Wie heeft er ervaring met de nabouw ervan, en welke types zijn er? Ik hoorde namelijk van @PriOkkie dat zijn frunk wel unlockt en niet verder automatisch opent, maar vervolgens wel kan sluiten.

Ik ben nl. wel een beetje jaloers op de nieuwe automatische frunk van de Porsche Macan, waarbij je door te wuiven de frunk kan openen. De enige reden dat ik namelijk een keyfob heb gekocht, is om op afstand de frunk te openen, maar merk dat ik aan een gemiddelde zit van 4 maanden per nieuwe batterij in dat ding, en dat vind ik er eigenlijk over.

Dan wuif ik liever een keer, en heb ook graag een model dat de frunk automatisch in het slot trekt, zonder dat ik met mijn vettige pollen telkens de frunk moet sluiten.
 
Ik zou eens op AliExpress kijken, daar zal je er tientallen vinden. Alle Europese en Amerikaanse leveranciers halen de modules hoogstwaarschijnlijk ook uit China. En op YouTube staan zat videos hoe ze moeten worden ingebouwd.

Als je het simpeler wil houden zou ik voor een soft close module gaan. Dat is veel makkelijker aan te sluiten en hoef je de frunk alleen met je vingertippen op de rand naar beneden te duwen.
Ik heb zelf soft close modules in de portieren laten inbouwen en dat werkt prima.

Dit is een voorbeeld van de volledige open/close module:

En dit is een soft close module:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: wooter
Ik zie al een paar goeie ideeën. Ik merk dat Hansshow een model heeft dat als je de oude 2020 Model X hebt, je zelfs een frunk foot sensor kan installeren, maar voor de 2022+ kan dit niet.

Heeft er iemand een versie met front foot sensor? Volgens mij werkt zo een Porsche Macan ook met een vergelijkbare sensor die reageert op iemand die wuift.
 
Ik hoorde namelijk van @PriOkkie dat zijn frunk wel unlockt en niet verder automatisch opent, maar vervolgens wel kan sluiten.
Niet helemaal. Ik heb slechts een inbouwfilmpje gezien van een produkt wat dat doet. Veel goedkoper en eenvoudiger dan het vervangen van de gasveren, maar je moet dan nog wel zelf de klep open en dicht doen. Je hoeft hem alleen niet aan te drukken, hij trekt zichzelf dicht zodra die het slot raakt. En als je per ongeluk de frunk ontgrendeld hebt, dan zal die hem zelf na 30 seconden weer dichttrekken.


Ik kwam daar terecht via een draadje op Tweakers.
 
Ik zie al een paar goeie ideeën. Ik merk dat Hansshow een model heeft dat als je de oude 2020 Model X hebt, je zelfs een frunk foot sensor kan installeren, maar voor de 2022+ kan dit niet.

Heeft er iemand een versie met front foot sensor? Volgens mij werkt zo een Porsche Macan ook met een vergelijkbare sensor die reageert op iemand die wuift.
Ik heb de versie met foot sensor, werkt perfect en wordt uitgeschakeld als je hem in wasstand zet. Hansshow zou ik niet nemen want service na verkoop is niet goed, er is een topic met klachten op het Amerikaans gedeelte van het forum.
 
Voor de Model X levert Hansshow geen foot sensor versie.

Op zich is een foot sensor ook maar een input-signaal, en die kan je ook apart kopen, dus ik moet een versie vinden die de foot sensor input ondersteunt, naast de app, het scherm en de keyfob. De versies die ik zie ondersteunen input van een schakelaar in de frunk (als er iemand in gevangen zou zitten) dus misschien is dat een input die ik kan misbruiken?
 
Stuur anders eens een telegram naar EVoffer ivm foot sensor voor Frunk?

Die kunnen waarschijnlijk een sensor module van Trunk naar Frunk omzetten voor jou
Ik vermoed dat de handicap is dat er in de 3 en Y een knop zit om de frunk van binnenuit te openen, en die gaat natuurlijk via het systeem van de auto, zodat de frunk niet opent wanneer de auto in D staat, of in de carwash staat.

De X heeft ook zo een knop, maar die knop wordt niet verbonden met zo een automatische frunk opener. Dat zou eigenlijk wel moeten, zodat het signaal van zo een voetsensor ook eerst via de auto gaat zodat ie niet gaat openen wanneer je over een verkeersdrempel gaat.