Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Autostop Volt velgen te Hellevoetsluis

This site may earn commission on affiliate links.
Goedeavond,

Medio december wordt (hopelijk) mijn Model S geleverd en ik ben opzoek naar een goed winterbanden setje.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een setje velgen + banden moet kopen of alleen de banden laten wisselen.

Nu kwam ik op marktplaats deze advertentie tegen:

≥ 19 inch Volt velgen en winterbanden voor Tesla Model S - Banden en Velgen - Marktplaats.nl

Ik heb ze al gevraagd voor een foto gemonteerd op een model s, maar de prijs is redelijk scherp dacht ik zo (740 euro voor de banden +/- 800 euro voor 19 inch velgen + Sensor ).

Iemand ervaringen/advies?
 
Grappig...vlak bij waar ik woon en ik wilde naar nijkerk rijden voor velgen ;-)
Sorry geen ervaring Lijkt mij geen grote zaak. Kan op de website ook niks terugvinden.

Gezien het enorme koppel (+gewicht = uitdagende combi ;-) van de MS; check de keuring / max draaglast. Bij mij zou er niets onder komen wat qua spec's 'meets or beats oem spec's'... dus bv bewezen en door jou te verifiëren TUV keuring met draaglast 900kg / velg zou een gezonde bottom line kunnen zijn.
 
Heb gisteren een setje 20'' laten monteren bij Autostop. Autostop gebruikt de term "Volt velgen" in zijn marktplaats advertentie. "Volt velgen" levert weinig (relevante) hits op Google, met goede reden, zo blijkt nu, want op de factuur staat dat het een Monaco Torque velg betreft.Ik vind de velgen prima staan onder mijn P85+.
 

Attachments

  • monaco-torque-antraciet-donker-velgen-1505213282.jpg
    monaco-torque-antraciet-donker-velgen-1505213282.jpg
    24.1 KB · Views: 117
  • 2017-11-17 16.45.23.JPG
    2017-11-17 16.45.23.JPG
    310 KB · Views: 93
  • Like
Reactions: eelcodb
Die staan inderdaad erg goed op je auto! Zijn deze velgen geschikt voor Tesla, m.a.w. kunnen ze het gew8icht goed aan? En hoe was je ervaring bij Autostop?
Ik werd geholpen door Gijs (eigenaar?) die gelukkig duidelijk niet voor het eerst een Tesla klant had. Aardige gast, die wist te vertellen dat ze in de beginperiode - rond 2013 dus - veel van deze velgen geleverd hebben aan bijvoorbeeld Mistergreen en dat hij nooit klachten heeft gehad over deze velgen. De velgen werden geleverd met A-merk winterbanden en met prima werkende TPMS sensoren. Ik ging de velgen halen op een vrijdag en ik moest helemaal vanuit Arnhem naar Hellevoetsluis en toen bleek het in eerste instantie dermate druk (winterbandenwisselperiode) dat ik de velgen wel mee kon nemen maar niet gemonteerd kon krijgen (terwijl ik vooraf toch echt het voornemen had uitgesproken dat ik ze indien goed bevonden wilde laten monteren en met de zomerbanden in de achterbak terug naar huis wilde rijden). Dat was dus niet goed afgestemd. Gelukkig kwam een andere klant niet opdagen en viel er weer een plaatsje vrij voor mij. Daar heeft Gijs ook nog mooi advertentiemateriaal aan over gehouden, trouwens, zie Marktplaats ;). Ik ga de banden a.s. vrijdag nog wel een keer laten balanceren bij een plaatselijk bandencentrum, want dat kan nog wel ietsje beter...
 
had ze al een mailtje gestuurd, nog geen antwoord gehad dus ik dacht probeer het hier even, misschien stond je er bij de montage naast en had je het gezien, ik woon om de hoek bij ze rij evt van de week bij ze langs.
 
Last edited:
Hoi Janc, ben je inmiddels nog langsgeweest?

Ik heb ze een tijdje terug gemaild maar geen reactie gekregen. Ik vind de velgen erg mooi maar ben ook benieuwd hoe het zit met naaf en hoe ze op de tesla passen, en de kwaliteit natuurlijk.. Helaas woon ik niet bij ze om de hoek en zijn deze velgen elders slecht leverbaar.
 
Ik kreeg een mailtje dat de velgen niet meer leverbaar waren en dat ze verder geen velgen met het juiste naafgat hadden, verder niet meer gevraagd naar andere opties, ze boden ook niets anders aan, zie de advertentie nog wel elke dag op marktplaats terug komen.

Probleem met mijn andere winterset was inmiddels opgelost door degene die ze geleverd had, dus heb eigenlijk geen andere set meer nodig.
 
Ik denk het niet, dan hadden ze dat kunnen zeggen maar mocht dat toch zo zijn dan zal ik dat hier terugkoppelen. Zoals gezegd worden de velgen a.s. vrijdag weer gebalanceerd. Je kunt ze ook bellen he.
[UPDATE] Er blijkt wel degelijk een vulring toegepast te zijn. Ik kwam hier achter toen ik de banden nogmaals liet balanceren bij een lokaal bedrijf vanwege hobbelen bij hogere snelheden. Het balanceren hielp trouwens niet omdat er een hoogteslag in de banden zelf zat. Ik heb Autostop hierop attent gemaakt en die hebben me aangeboden een nieuwe set te bestellen. Deze zijn inmiddels gemonteerd en de nieuwe set loopt prima (hobbelvrij) op hogere snelheden. De nieuwe banden zijn Vredestein Wintrac. Ben dus wel tevreden over de service van Autostop. Wel krijg ik de indruk op grond van mijn eigen bezoekjes en de contactmomenten aan de telefoon dat het er (rond deze tijd van het jaar?) waanzinnig druk is en ik kan onderschrijven dat ze (daarom kennelijk?) niet altijd meteen reageren. Een mailtje sturen en dan afwachten werkt niet goed bij ze. Maar goed als je in de buurt van Hellevoetsluis woont en je hebt wat geduld dat kan het een prima keus zijn.
 

Attachments

  • 2017-11-24 16.35.02.JPG
    2017-11-24 16.35.02.JPG
    380.5 KB · Views: 57
Last edited:
  • Like
Reactions: eelcodb