Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Soms vraag ik me af of ik de enigste ben die graag helemaal zelf rijdt me deze prachtige machine...
Ik doe toch ook meermaals per week 200 km autostrade maar ook daar rij ik liever zelf.
Heel soms zet ik de AP eens even op maar dat is dan gewoon voor de fun, ik betrap mezelf er
elke keer ik AP gebruik op, dat ik meer gespannen rij dan zonder. Voetje zweeft boven de rem
of het grijnspedaal, handen centimeters van het stuur, want het is en blijft een grote pc, die doen
niet altijd alles zoals het moet.
Nee, ik rij liever zelf, handen stevig rond het stuur, rechtervoet lekker laten werken en de Wh/km hoog houden...:smile:
 
Soms vraag ik me af of ik de enigste ben die graag helemaal zelf rijdt me deze prachtige machine...
Ik doe toch ook meermaals per week 200 km autostrade maar ook daar rij ik liever zelf.
Heel soms zet ik de AP eens even op maar dat is dan gewoon voor de fun, ik betrap mezelf er
elke keer ik AP gebruik op, dat ik meer gespannen rij dan zonder. Voetje zweeft boven de rem
of het grijnspedaal, handen centimeters van het stuur, want het is en blijft een grote pc, die doen
niet altijd alles zoals het moet.
Nee, ik rij liever zelf, handen stevig rond het stuur, rechtervoet lekker laten werken en de Wh/km hoog houden...:smile:

Ik snap het heel goed en het is ook de bedoeling dat je waakzaam blijft wanneer je AP gebruikt. Het mooie van deze technologie is dat je nu stapje voor stapje kunt wennen aan volledig autonome auto's. Ik vind het woord "grijnspedaal" trouwens geweldig!
 
Soms vraag ik me af of ik de enigste ben die graag helemaal zelf rijdt me deze prachtige machine...
Ik doe toch ook meermaals per week 200 km autostrade maar ook daar rij ik liever zelf.
Heel soms zet ik de AP eens even op maar dat is dan gewoon voor de fun, ik betrap mezelf er
elke keer ik AP gebruik op, dat ik meer gespannen rij dan zonder. Voetje zweeft boven de rem
of het grijnspedaal, handen centimeters van het stuur, want het is en blijft een grote pc, die doen
niet altijd alles zoals het moet.
Nee, ik rij liever zelf, handen stevig rond het stuur, rechtervoet lekker laten werken en de Wh/km hoog houden...:smile:

Het is een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ik vind auto rijden helemaal geweldig, maar voor de dagelijkse ritten in de file over de wegen is AP voor mij persoonlijk wel een enorme uitkomst. Echter, je gespannenheid herken ik wel van de eerste paar dagen. Maar nu weet ik niet beter. Ik ken de nukken van het systeem, ik weet waar ik problemen kan verwachten en ik schrik niet meer als het even niet gaat zoals het zou moeten gaan.

Ik heb vertrouwen gekregen in het systeem; we hebben elkaar leren kennen zeg maar. En dat levert me enorm veel rust op tijdens het rijden. Dus gun jezelf een paar weken de tijd om er aan te wennen en je zult zien dat die PC beter is dan de pc die je thuis gebruikt....

Maar nogmaals: zelf rijden is natuurlijk hartstikke leuk :)
 
Soms vraag ik me af of ik de enigste ben die graag helemaal zelf rijdt me deze prachtige machine...
Ik doe toch ook meermaals per week 200 km autostrade maar ook daar rij ik liever zelf.
Heel soms zet ik de AP eens even op maar dat is dan gewoon voor de fun, ik betrap mezelf er
elke keer ik AP gebruik op, dat ik meer gespannen rij dan zonder. Voetje zweeft boven de rem
of het grijnspedaal, handen centimeters van het stuur, want het is en blijft een grote pc, die doen
niet altijd alles zoals het moet.
Nee, ik rij liever zelf, handen stevig rond het stuur, rechtervoet lekker laten werken en de Wh/km hoog houden...:smile:


Haha dat heb ik ook.
Ik haal graag even snel in en verwissel best vaak van rijstrook om zo ook het andere verkeer weer voorbij te kunnen laten gaan, maar om nou elke keer dan toch weer het stuur beet te pakken als je van baan verwisselt. Ik rij liever zelf (stevig door) ;)
 
scherm deed raad toen gereset en toen kreeg ik dit toen ik in reverse ging. lijkt wel alsof de camera is opgedeeld in 2-en en dan later er 1 beeld van maakt?
Bovenste gedeelte laat de grond zien, onderste gedeelte laat meer zien waar de auto naar toe rijdt.
Een glitch of een verborgen easter egg? (bijvoorbeeld als je camera full screen zou zetten, dan krijg je wellicht dit te zien in de toekomst?)
IMG_8056.JPG
IMG_8057 (1).jpg
 
Wat mij stoort is dat die vrachtwagen eruit ziet alsof hij rechts zo de berm in gaat rijden. Het perspectief klopt gewoon niet.

Dit perspectief intrigeert mij ook. Het is natuurlijk muggezifterij van de bovenste plank, maar ik wilde begrijpen waar dit vandaan kwam. Het blijkt dat alle gebruikte afbeeldingen altijd recht van achteren genomen zijn. Het zijn de lijnen die het beeld verstoren. Zie de plaatjes hieronder.

2016-01-27 15.35.13.jpg
Schermafdruk 2016-02-01 19.58.46.png


Het zijn dezelfde posities. Waar ik benieuwd naar was, is hoe moeilijk het is om dit perspectief op te lossen. Voor een rechte lijn en een auto die voor je rijdt, is er geen probleem. Voor een auto links of rechts naast je, ontstaat dat probleem al wel. Maar het wordt nog erger voor een auto recht voor je, links of rechts van je, maar dan in een bocht. Die andere auto zou dan mee moeten draaien, en vervolgens in al die posities van grootte moeten veranderen, al naar gelang je afstand tot hem. Zie plaatje hieronder.

2016-01-27 15.55.38.jpg
2016-01-27 15.55.29.jpg


Het is Tesla 'vergeven' hoor, dat ze zo ver nog niet zijn. Het zal ongetwijfeld een keer komen, maar zo lang we over dit soort dingen wat te zeggen hebben, zegt het eigenlijk vooral iets over al die dingen die al zo geweldig zijn :biggrin:
 
trage boel:
in R zetten, komt de achteruitrijcamera nu later in beeld bij mij. Ging vroeger vrijwel direct na het inschakelen van R aan. Ligt het aan mijn beleving?

Energy saving range mode aan? Ik had dezelfde ervaring als jij, als ik 's ochtends wegreed, lijkt het erop dat die camera nog hier goed is opgestart. Zonder die instelling heb ik dat probleem niet meer. Het gekke is dat ik niet eens weet hoe die mode ook ooit is aangegaan, mogelijk na een bezoekje aan het SeC.
 
Sinds mijn laatste bezoek aan SeC en dus ook sinds installatie 7.1 doet de dubbelklik functie voor het releasen van de laadkabel het niet meer. (dubbelklikken bovenkant FOB resulteerde bij de eerste of twee keer altijd in het vrijgeven van de laadpoort).

Is dit een fout of feature?