Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

gaat niet op slot

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto gaat soms niet meer uit zichzelf op slot.
De ene keer wel de andere keer niet. Soms ook na 5 minuten pas. Ik heb in de instellingen gekenen maar daar staat niets vreemd. Iemand een idee?

Kan het zijn dat mijn bluetooth connectie in stond blijf ook al ben ik 50 meter verder?
 
Het was uiteindelijk de sensor in de bestuurders stoel. De auto dacht blijkbaar dat ik er nog in zat. De sensor is gefikst en nou werkt alles weer goed
Ik heb ook automatisch afsluitproblemen op model S 2016. De 2 schermen en lichten blijven gewoon aan bij verlaten van de wagen.
Heb je zelf die sensor kunnen fixen of was dit in een Service Center? Ik heb al verhalen gelezen van een volledige nieuwe stoel aan $ 3500, omdat de sensor niet te fixen is...
 
Ik heb ook automatisch afsluitproblemen op model S 2016. De 2 schermen en lichten blijven gewoon aan bij verlaten van de wagen.
Heb je zelf die sensor kunnen fixen of was dit in een Service Center? Ik heb al verhalen gelezen van een volledige nieuwe stoel aan $ 3500, omdat de sensor niet te fixen is...
Bij mij was het een los draadje ...
 
Ik heb ook automatisch afsluitproblemen op model S 2016. De 2 schermen en lichten blijven gewoon aan bij verlaten van de wagen.
Heb je zelf die sensor kunnen fixen of was dit in een Service Center? Ik heb al verhalen gelezen van een volledige nieuwe stoel aan $ 3500, omdat de sensor niet te fixen is...
Een tijdelijke oplossing is na het uitstappen;

Een keer met de hand drukken op de stoelzitting daarna deur dicht doen.

er zit een soort backup sensor is(is mijn vermoeden) die is dan geactiveerd en zal de auto wel doen afsluiten (schermen uit als deur dicht is).

niet praktisch, maar wel tijdelijk bruikbaar.

En activeer Pin To Drive !
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: job-lek
Even drukken op de stoel na uitstappen maak geen verschil, blijft aan. Erger nog ik kan in huis mijn sleutel gaan wegleggen en dan alsnog terug instappen en vertrekken! Er komt dan wel een melding 'no key detected' en dat een herstart niet mogelijk zal zijn. Maar dat blijkt niet het geval, zelf na terug uit te stappen kan ik opnieuw vertrekken zonder sleutel! Dat komt allicht gewoon omdat de wagen niet detecteert dat je uitstapt (seatsensor).
Toch bizar dat 1 sensor de volledig sluiting v/d wagen ontregelt. Als je daar niet direct op let, kan iedereen zomaar vertrekken met je wagen!
Er hangen daar veel draadjes onder die stoel, ik kon niet direct een losse merken.
Enkel nog bij manuele Power Off in het Safety menu, gaat ie volledig uit. Of allicht ook na 30min denk ik.
 
Even drukken op de stoel na uitstappen maak geen verschil, blijft aan. Erger nog ik kan in huis mijn sleutel gaan wegleggen en dan alsnog terug instappen en vertrekken! Er komt dan wel een melding 'no key detected' en dat een herstart niet mogelijk zal zijn. Maar dat blijkt niet het geval, zelf na terug uit te stappen kan ik opnieuw vertrekken zonder sleutel! Dat komt allicht gewoon omdat de wagen niet detecteert dat je uitstapt (seatsensor).
Toch bizar dat 1 sensor de volledig sluiting v/d wagen ontregelt. Als je daar niet direct op let, kan iedereen zomaar vertrekken met je wagen!
Er hangen daar veel draadjes onder die stoel, ik kon niet direct een losse merken.
Enkel nog bij manuele Power Off in het Safety menu, gaat ie volledig uit. Of allicht ook na 30min denk ik.
Pin to Drive aanzetten !
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V