Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geruchten over "interior refresh" etc. in oktober?

This site may earn commission on affiliate links.
Na een tijdje "meelezen" op dit forum voor het eerst een bijdrage: heb net iets minder dan 2 weken geleden een X100D besteld na lang wikken en wegen en na een kleine 3 jaar / 100.000 km in een Model S met heel veel plezier.

Direct na de bestelling de 4.000 EUR prijsverlaging nog kunnen meepakken, zoals meer mensen hier las ik. Netjes bijgewerkt in de "vehicle config" van MyTesla.

Op de comments thread van Electrek zag ik onder een item over "inventory discounts" vrij veel speculatie over een op handen zijnde interior refresh, etc. Vorige keer heb ik begin Sept. besteld en uiteindelijk begin December delivery > toen had ik nét mazzel met de AutoPilot introductie en kreeg ik die er "Gratis bij" vanwege het bekende "All cars produced since X already have the hardware to..." van Elon Musk's aankondiging destijds.

Wat is jullie mening / gevoel op dit (goed geïnformeerde) forum ?

- heeft Tesla een cyclus met vaste "refresh" momenten ?
- specifieke dingen die in aantocht zijn op dat vlak ?

Kan nog een paar dagen kosteloos annuleren, dus denk dat ik gewoon wat nerveus ben over een "niet te missen update", maar tegelijkertijd heb ik nu alles waar ik heb gewacht met de nieuwe 7-zitter, onbeperkt Supercharging, AP 2.5 HW en 100 kWh met de nieuwe "drivetrain update" (blijkbaar). Dus vooralsnog laat ik m'n order gewoon staan, tenzij hier iemand meer relevants weet....?

(Venijnig hoe je dit gevoel altijd bekruipt bij Tesla; ze doen het goed op dit vlak vind ik, maar je wilt ook net nét te vroeg bestellen ;-) )
 
Ze hebben gewoon verkoopcijfers en cash nodig..... Sedert de M3 productie toch een drop in sales voor de S met name. Door inventory te verkopen, kunnen ze weer nieuwe maken tbv alle SeC en Sales punten. Vallen dan allemaal lekker binnen Q3 sales. KAn je mooi zeggen: "de M3 eet niet van de verkoop van de S en de X, het is een addition, sales on top!" Geeft weer lucht voordat Q4 figures bekend moeten worden. Dan ook nog AP2.5 in de nieuwe, en vergeet niet dat ze dan alle echt lederen modellen weg hebben. En idd, als je gaat wachten dan kan je blijven wachten. Als je al een S hebt, dan kan je wachten tot je echt een nieuwe moet hebben ivm bijtelling of risico op vervallen MIA....
 
Geen cyclus. Continuous :)

Daar ga ik dan maar vanuit ;-)

en vergeet niet dat ze dan alle echt lederen modellen weg hebben.

Goeie, daar had ik niet aan gedacht. Wellicht willen ze 100% Vegan Q4 in, inderdaad...

Als je al een S hebt, dan kan je wachten tot je echt een nieuwe moet hebben ivm bijtelling of risico op vervallen MIA....

Dat houd ik niet vol, zo lang wachten, nu al teveel erop verheugd :)
Overigens vandaag even nagekeken, maar MIA lijkt gewoon opnieuw aan te vragen, dus dat is interessant. Zal inderdaad wel wat verrekening opleveren met de eerste ronde MIA van 3 jaar geleden, maar zien we dan wel weer.

Ik wacht tot net na de closure van Q3

Dat is wel een goeie, om na afsluiting van een kwartaal te bestellen. Had ik wellicht in dit geval ook goed kunnen doen. Nahja, denk dat ik die gok maar waag en bovendien is er natuurlijk nog de kans dat het nog voldoende weekjes duurt totdat 'ie echt geproduceerd wordt, om een eventuele aankondiging van iets nieuws toch nog alsnog mee te pakken.

Dank voor jullie reacties !
Ik laat 'm doorlopen, houd maar vast aan gedachte dat 'ie gewoon alles heeft waar ik naar op zoek was, dus prima zo.
 
"Uw Tesla is besteld. U hebt tot 07/09/2017 de tijd om uw ontwerp te bewerken of uw bestelling te annuleren tegen een volledige vergoeding. Na deze datum hebt u geen recht meer op teruggave van uw aanbetaling als u uw bestelling annuleert. Uw bestelling wordt dan in productie genomen."

Dus ik denk idd de volledige aanbetaling (dus tegenwoordig 4.000 EUR incl. BTW)
 
  • Like
Reactions: nico180
Ik meen idd de aanbetaling, die overigens nu dus het dubbele is van destijds toen ik m'n S bestelde...
22 november 2012 was de aanbetaling bij reservering ook 4000Euro, kon je ook per cheque betalen

IMG_0038.jpg
 
  • Informative
Reactions: nico180
@nieuwerth let op met de MIA. Pas de laatste werkdag van het jaar zal de milieulijst worden gepubliceerd dus dan pas duidelijk of een Tesla nog, en zo ja, voor hoeveel nog in aanmerking zal komen voor de MIA.

Voor zover mij bekend wordt de MIA toegekend op basis van de regeling van het jaar waarin een aankoopovereenkomst met financiële consequenties (bijv. niet terugkrijgen van aanbetaling) wordt aangegaan (dit kon in 2013 bijv pas na samenstellen want daarvoor was het een terug te krijgen reservering)... wel natuurlijk even checken of op dat moment de regeling niet "gesloten" is... is tot nu toe een theoretische oefening geweest, maar je weet maar nooit.

Het toepassen gebeurd in het jaar waarin de betaling (danwel een aanbetaling ter grootte van de MIA wordt gedaan)...
Dus...
2017 kopen, betalen, afnemen is regeling van 2017 toepassen in 2017
2017 kopen, (aan)betalen (minimaarl 18K of 50K... meningen zijn hierover verdeeld, ik zou op safe spelen :)), levering begin 2018 m.i. ook toepassen in 2017
2017 kopen, 2018 betalen en afnemen is regeling van 2017 in 2018 toepassen, ook als de Tesla in 2018 bijv. niet meer op de milieulijst zou staan... let dan voor de zekerheid wel even op dat je order clock running (de week bedenktijd) dan al om is.... het zou vervelend zijn als een inspecteur het standpunt in zou nemen dat een koop pas op 3 jan 2018 een financiele consequentie zou hebben en daarom....

Natuurlijk wel even bij iemand checken die er echt verstand van heeft... bijv een accountant ;-)