TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Gigafactory annoncering

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Feb 26, 2014.

1. redevries

redevries René de Vries

Op de Tesla Blog wordt de Gigafactory nu aangekondigd:

Meer details hier: http://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/gigafactory.pdf

Behoorlijk indrukwekkende plannen!

- - - Updated - - -

En Tesla gaat $1.6 miljard financieren via convertable notes!

http://www.cnbc.com/id/101449629

2. ivog

ivog Member

3. redevries

redevries René de Vries

Sterker nog in 2020, dat zijn alleen al 500.000 Tesla's PER JAAR!

Op pagina 3 staat: 2020 Tesla Vehicle Volume ≈500,000/yr

4. ivog

ivog Member

Ofwel zo'n 1/160e van de wereldwijde productie, er moeten gewoon nog een zooitje gigafactories bijkomen t.z.t.

5. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Het is echt bizar (in enorm positieve zin) wat Mr Musk verzint en tot uitvoering brengt.
    Dit is ook wel leuk artikel wat de consequenties zijn van zijn fabriekje.
    Ik zeg alleen maar respect!
    http://inthecapital.streetwise.co/2014/02/26/tesla-gigafactory-how-elon-musks-battery-announcement-could-disrupt-dc/

6. FVO

FVO Active Member

Eindelijk beginnen beleggers ook in te zien dat die Lithium van ergens moet komen. Maanden geleden wees ik al op SQM en Rockwood... (alleen spijtig dat Western Lithium USA Corporation nu zo gehyped wordt)

7. carlos

carlos Member

Klopt dat je het had gezecht, toen zat ik echter nog te twijfelen over SQM en Rockwood.

Ik las trouwens dat SQM een serieuze speler is in de lithium markt (27 %)

Zijn SQM of/en Rockwood nog steeds koopwaardig?

8. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

ik zit van augustus met een hoop SQM aandelen. heel die tijd bijna verlies. de helft met een beetje verlies verkocht om terug in tesla te stappen. Tesla heeft het verlies snel goed gemaakt.
    de andere helft in SQM begint nu bijna winst te maken. als je ziet waar ze vorig jaar stonden is er wel nog potentieel denk ik.

9. FVO

FVO Active Member

Het ineenstuiken van de koers midden vorig jaar had te maken met het einde van een kartel voor de prijzen van meststoffen (Kalium).
    Aangezien het feit dat nieuwe "Lithiumbronnen" er niet zomaar snel zullen bij komen denk ik dat die nog wel verder zullen stijgen, ja.

Anderzijds, als ik zeker was dat ik de waarheid in pacht had, dan zou ik niet meer moeten werken... :rolleyes:

Edit: Tesla Plans Boosting Lithium ETF (LIT, TSLA, ROC, FMC, SQM) - NASDAQ.com

10. pebell

pebell Member

Ik ben heel erg "out of my league" hier, hoor, dus vergeef me als ik onzin uitkraam. Maar ik herinnerde me van vorig jaar op het Tesla forum dat er een bericht langskwam over een gigantische Lithium voorraad die in de US ontdekt was, ironisch genoeg terwijl ze naar olie zochten. Ik heb even kort gegoogled, kwam dit tegen, weet niet eens of het om hetzelfde veld gaat maar ik heb iig niet het gevoel dat Lithium bij voorbaat al "de nieuwe schaarse delfstof" is.

New Lithium Reserve Discovered in Wyoming Could Meet All US Demand | Inhabitat - Sustainable Design Innovation, Eco Architecture, Green Building

11. redevries

redevries René de Vries

De convertable is al verhoogd naar 2 Miljard, omdat deze zwaar overtekend was.

Over de grootte van deze plannen: Het vloeroppervlak waar het hier over gaat is 10M square foot. Dat is bijna een kilometer bij een kilometer. Ofwel, 1,5 keer het totale vloeroppervlak van het Pentagon.....
    Dat zijn een heleboel batterijtjes......

Share This Page