TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Herstelling de Buck - tesla blijft naar rechts trekken

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by krve, Apr 11, 2016.

?

Mijn tesla model s85 heeft een afwijking naar rechts bij het acceleren

  1. Ja

    0 vote(s)
    0.0%
  2. Neen

    100.0%
  1. krve

    krve New Member

    Joined:
    Dec 28, 2014
    Messages:
    1
    Location:
    België
    Begin januari ben ik op de autostrade aangereden door een vrachtwagen. Resultaat volledige zijflank was weg. Eveneens was het voorwiel door de vrachtwagen geraakt.

    Nu 3 maanden later krijg ik mijn wagen terug met de melding dat hij herstelt is... Tot 3 x toe ben ik mijn wagen gaan halen maar na testrit blijft de wagen naar rechts trekken.

    Uitlijningsrapporten zijn zoals het moet zijn. Bij constante snelheid rijdt hij inderdaad rechtdoor echter bij accelereren wijkt hij uit naar rechts. Bij de Buck zegt men dat voor hen alles in orde is....

    Tesla suggereert dat de 85 versie daar last van heeft en zou daaraan te wijten zijn. Echter voor mijn ongeval heb ik nooit gewaar geworden dat de wagen bij accelereren naar rechts uitweek.

    Vorige week testrit gedaan bij Tesla Brussel met de manager, mechanieker en expert. Vaststelling: wagen wijkt uit bij accelereren. Nu wil men een tweede testrit doen met eenzelfde model, zijnde model 85 om zo al dan niet vast te stellen dat dit probleem al dan niet eigen is aan model S en wel of niet iets met het ongeval te maken heeft.

    Vandaar mijn vraag, heeft iemand van jullie de ervaring dat model s 85 (mijne is van januari 2015) een afwijking naar rechts heeft wanneer je accelereert?

    Graag feedback als je
    - dit probleem hebt
    - dit probleem niet hebt


    Groeten,
    Kristof
     
  2. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Kristof, is het belangrijk aan welke snelheid je deze test uitvoert? Doe je dit met 50, 70, 90, 120 Km/u?
    Geef je dan plankgas om het te testen of "normaal" accelereren?
    Hoe groot is de afwijking? Is het een klein beetje of fors naar rechts afwijken?
    Tesla stelt dus dat het voorkomt bij achterwiel aangedreven wagens?
    Je kan je test dan best doen met een wagen van iemand waarvan je weet dat hij die afwijking niet heeft. ;)
     
  3. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Al eens met andere wielen geprobeerd?
     
  4. PatrickL

    PatrickL Member

    Joined:
    Jan 7, 2014
    Messages:
    89
    Location:
    Nijlen, Belgie
    Mijn wagen heeft dit probleem gehad (zonder ongeval). Naar rechts trekken tijdens het rijden en nog feller naar rechts trekken tijdens het regenereren (afremmen). Tesla heeft dit uiteindelijk kunnen oplossen. Het had wel wat voeten in de aarde maar het is gelukt. In Aartselaar weten ze meer.

    Succes!
     
    • Like x 1
  5. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    778
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Die van mij heeft dit euvel niet. Ik heb standaard 19" velgen in de winter en 20" in de zomer. Heb nog geen ongeval gehad.
     
  6. peterkr

    peterkr Member

    Joined:
    Feb 11, 2015
    Messages:
    40
    Location:
    Oost Vlaanderen
    ik zelf heb het niet ( tesla 85S- febr 2015 ), doch ooit een vervangwagen gekregen( tesla P85 ) , ik merkte toen wel dat, bij zeer snelle acceleratie , de wagen weg trekt. Vond dit niet zo aangenaam . Ik dacht dat het te maken had met het groter vermogen
     
  7. Phil_BE

    Phil_BE Member

    Joined:
    Aug 14, 2015
    Messages:
    682
    Location:
    Strombeek Bever,Belgium
    ditto 2 maanden met een classic P85 gereden en had daar met zomerbanden en koude ook dat fenomeen... vond het niet aangenaam idd
     
  8. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,088
    Location:
    Europe
    Ik heb geen last van dit fenomeen. Ook nooit gehad.
    Het kwam vaker voor bij Model S, vooral de P modellen, in den beginne. Het staat bekend als 'torque steering'.
    Zie voor uitleg: Torque steering - Wikipedia, the free encyclopedia
    De oorzaak zit 'm in de wielophanging; speling op de bussen van de 'control arm'.
    Het Service Center dient het probleem te (her)kennen en op te lossen met inmiddels gemodificeerde ophangingsonderdelen.
     
  9. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Hier ook niets van de merken op mijn 70 (rwd). Hard acceleren is hier wel uit den boze, geen zin om maandelijks een nieuw setje 21ers te gaan oppikken.

    Als het probleem van de control arm bushing komt, leidt dit dan niet tot abnormale bandenslijtage door "variabel camber"?
     
  10. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,088
    Location:
    Europe
    Waarschijnlijk is dat ook een symptoom, ja.
    Hoewel die snelle bandenslijtage doorgaans door slechte uitlijning wordt veroorzaakt.
     
  11. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Camber is een deel van de uitlijning.. Maar goed, ik neem aan dat je eerder snel langs gaat bij het SeC, dan dat je het zo lang laat aanslepen dat de banden er schuin van gaan slijten..
     

Share This Page