Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hond mee in auto

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier binnenkort een M3 op de oprit. Nu heb ik ook een hond die nu in de Estate in de achterbak zat. Zijn er ervaringen hoe de hond mee te nemen in de model 3
1in de achterbak met een leuning omlaag (met rek ervoor)
2 in een veiligheidsriem met hesje

Andere suggesties
 
Ik heb een witte herder en bij Tesland een hondenkleed gekocht. Dat werkt prima. Hond ligt lekker op de achterbank. Alleen af en toe melding over de gordels.

Is het hierbij mogelijk om via de gordels nog een tuigje aan te sluiten, i.e. ziten er in de hondenkleed nog sleuven?
Ons hondje is nog jong (5 maanden nu). Ik laat 'm liever niet door de auto vliegen bij een (al dan niet phantom) brake.

Bedankt.
 
Bruine Labrador. Vat vroeger in Mercedes A180 in achterbak.
Nu het kleine deel van de achterbank neer, dekentje erover en iemand op het andere feel van de achterbank. Met vestje en riem. In en uit stappen via koffer met redelijk elegant sprongetje.
(Dit in Model 3) Dit lukt prima. Ook voor ritten van 1 uur.
 
Is het hierbij mogelijk om via de gordels nog een tuigje aan te sluiten, i.e. ziten er in de hondenkleed nog sleuven?
Ons hondje is nog jong (5 maanden nu). Ik laat 'm liever niet door de auto vliegen bij een (al dan niet phantom) brake.

Bedankt.
Wij hebben een vestje met riem. Het ene uiteinde van de riem klikt aan het vestje, het andere in de autogordel. Werkt prima.
 
Nu het kleine deel van de achterbank neer, dekentje erover en iemand op het andere feel van de achterbank. Met vestje en riem. In en uit stappen via koffer met redelijk elegant sprongetje.
(Dit in Model 3) Dit lukt prima. Ook voor ritten van 1 uur.

Dank, idd een deel achterbank neerklappen met dekentje erover, icm vestje en riem klinkt flexibeler.
Het is een Border Collie, dus wel een energie bommetje.

Onze vorige Border Collies gingen ook altijd achterin de station wagon.
De station wagon hebben we nog steeds, maar we willen ook dat ons hondje in Model3 mee kan.
We gaan het eens uitproberen.
 
Dank jullie: net zo’n kleed gekocht en een riempje in gordel.
Morgen naast A’dam om het vehicle op te halen
Mijn -kleine- hond vindt plat gelegde achterbank juist niet prettig, moet zich dan steeds schrap zetten bij bochten en optrekken/remmen.
Gewoon hondenkleedje op achterbank en hond met gordel aan tuigje losjes vast betekent dat ie rustiger ligt omdat achterbank zitting schuin loopt.

Kwestie van proberen denk ik
 
Wij hebben voor onze hond (Medium Cobberdog, nu 6 maanden) voor onze Model 3 deze oplossing:
Trixie Autodeken met Zijwanden Klein voor honden

Met dit gordeltje (door opening in de "hondenzak"):
Tussenlijn voor Autogordels Muskaton goedkoop

Kwaliteit is wellicht niet super, dus wat voorzichtig doen met ritsen etc., maar bevalt ons bijzonder goed.

Één volwassene past makkelijk naast deze zak nog op de achterbank. Of twee kinderen passen weet ik niet, zou krap kunnen zijn.

Huub

EDIT: vergat te vermelden, onze hond vindt het ook heel fijn, en wil altijd met ons mee in de auto. Heeft al vele uren in de M3 gereisd.
 
Onze hond (Norwich Terriër) gaat al jaren mee op de achterbank in een speciale hondenhangmat. Vorig jaar 2 weken door Noorwegen getrokken en onze Steve lag lakker op de achterbank. Melding over gordels kan je voorkomen door de gordels gewoon in de bank te klikken. Onze hond is vrij rustig en zit niet in een speciaal tuigje, maar we hebben gewoon een klein mandje op de achterbank en daar ligt die meestal in. Ook bij een flinke remactie vliegt die daar niet uit.

Een (nogal slechte) foto:
Cd98PlDlGHYtzKmlipa9ZVl94i-SFZW0X6N7b4IZ6llKKcOGpHltRUSWOYRZra3KITxqBurHC9R1zXqfg-0RwJrRksO32FrvKkVWXbA5_L73CKTIwtiGJ_Uh_VVnK6X4KlEzSX56MHsz1huaLoN7mtvmRq0npmZ2Mqvx1gK8gIwVlvSKHlwgd3nfjSv3VSVGFzZ4Jt5xOANCFbUL_KUTdSzwKOrYqhlz_HEcTzx3Rf-EnQ3I5yxT6cRa8k4wnYX8bRNjplr8zo1iTB1Tvv8J_FdWXq7gsXsIxdEBw3TTYd1fjYbW4cb5JHxvQ7vS63X2RLAhYCetwPSUM8g-_o5N2E7OBrm7BEOzV_-Hvixr61BycfjIinfYVnKszazXSMB_BAz80rzjL15KkJp_mmMSB5F5u-9DARAJQJSiM30Uehk1nkfIrj2ef9hzZHof3NOvv7JnMo_j8y6MZffFovOeAcUKd0eA-AqrQ6OHhWUsJ38H93G1tmHwCaJ8z0MPHO3_UrBt6Mm3qNSJzrUrS9cch-gAdy6JzifBo7JduSM1kfqNRT3lLeyP4CZmo_ZtEYRPWguPJEj8UK0NaeQUUAEFbJoTQ4cMyS113ZJUmNVGVIQT2SpQBKBmtmvBkiBz9EbCtqS_XYy9wEKESlqihS9tpKOHcQS-oadmqLdWkyjMGRYvo7mBqY7XQV1VVJo0UA=w2245-h1263-no


Zo'n hangmat kan ik van harte aanbevelen. Voor de incidentele ritten heb ik een rubbermat in de achterbak en dan klap ik altijd de hoedenplank op. Maar dat is voor ritten van max. 10-15 minuten...

Op bochtige wegen moet ik het wel rustig aan doen, want de hond begint dan snel te hijgen. Wij hebben de hond pas op latere leeftijd gekregen en die was niet gewend aan autorijden. Ik heb de indruk dat die ook snel wagenziek wordt. Onze vorige hond vond autorijden juist helemaal geweldig en keek de hele tijd naar buiten. Die had ook geen last van wagenziekte.

Vreemd genoeg zit de hond het liefste in een oude stinkende en lawaaïge kever. De enige auto waar die spontaan in springt:
RPJVl2GpXUoZf9OUqnh5szZesLqDK9VVeAokv8BevFcIEPkx2Apm5yjhJNrK4ijkpR9az8DIdoZbK_SA6NI4mKZD2t-yMLtuEUCve7_YCMvwnk_JX3VDUlE92VECFEONBAvVpsrXfGS4-XyW3zP_Ce9l26Ar4-hOGP8zU0qpK6Fgi7y6chdii4R_4V_4UFdFa88k1Le_uZHndbCVjrXD0iDTjAHGZSp52BQKOQXNeGW5R01RBilt2pr-YYIGFmBQEq1NMzattvE8OOxvGzHKVlQbnIeLBdV34qiengA0vkaaNKcAL-asTegVMnHGZdgIvotj-8AUXv_rGJHf9Xd0yl73eEwFdvi-VBzsjDmnEJp8UFHUxqTpO2_wOkMANDtsCuXIV1gW_7PPMlhNRwMWhTAnDSckYApCT_3IkUtyki9sh84y4ov_PvzLYP3FeKMsc-tFHVIpTDyaZDyjYxh1j-R8buctGShK2Umvnzj5JBG4OodN-gVe8_MmW1LYpI3OaCVl5eAgHyQ2XG5Ez6wDs8nIOjdWOJUpYMDgcji6kAytkK1WWyD2DTHUNjNnm98-yq-lWMQtwMxjnRttvg7xgUSziqZyht4r9Mt51RJItxdl-ARCUN9xaoTd3QjxdZLdlu3edIhDTmaNsp6k7n5KVAqnehNDiIm2DelJeahLDWqYx3B_CWjzZpLS-lrWww=w1684-h1263-no

(die kleine op de voorbank is niet van ons, maar was van de bed & breakfast en wou altijd in de auto zitten)

In de frunk past het eigenlijk prima en lijkt mij het veiligste, maar daar is mijn vrouw het niet zo mee eens
FxzMPXEJIbjIiCl2961_DOMx5yTvesDiXs5LOOhgG2AG9-NLz98uHGVfmGpKunrfcwXUH2FqXZi3S3cKRONdfAJP19IxBWARokipD9iF__wGSrh5k5F47vYLY9_1p0nIgtDmEAmKpOGKaHBkHABK7qr_pVZczqmqMEc1wWb372FyGGESKBT8IF_vqueeFC12BOaczVVm8LhHtuJHYxEh8V5c3qnr5MnzYvYav1mc4vG3fGFwQWdJxXY75GSMA2zyH_enGvFGGrhvKAItAoxEot4UhzNeHi4QHHWzrqHEu3qzqHE3szJexfiMT8yjQ3mDXx571jMQiB0uTzYdm4cs7FNzAxKFhWaVqXgL-N_zfmGFfnmD0oguW6F9DIJLwJJsKxhI6TSrbcU1Mj4oY0NX0so-dK00oa6qJtOeRlynwnD2LhUYjJYADA2pBOGLYIaVZ2B0tDlM6wKmQwWE5zyQ4hvJB908uYd9Nihf0qPS--79BqrQmyqzA1htAw7c4pwd447PbBBoOMKrMpDfpndux2UVhjAdBkehN2XJ5HaLoOlNYenC9zvTcbkGA1TPDZR75lHSIYoI3pCQ3a1fjC7igy_9JQPbQRdyySKWIzshjwNAT6F3NhrSN_sDo_JUeQknldNit2lujsYKrGgrXuEaPbt6JItfRegXOExC43n2hyasE7c2y7J5o_I7A1qwaQ=w1684-h1263-no
 
Geen foto’s :(

grote liefhebber van Norwich Terriërs. Profielfoto is onze Lola 6 weken oud. Helaas deze zomer na 15 jaar overleden.
Sorry, was even off-topic.


Zij zat altijd voor de voeten van mijn vrouw en laatste stukje op haar schoot naar buiten te kijken. Op de achterbank werd ze misselijk.