Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

iPhone als Tesla Sleutel

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje aparte kwestie.

Heb nu meermaals gehad dat er geen enkele mogelijkheid is dat mijn iPhone de Tesla opent of sluit. App werkt wel netjes, kan alles gewoon bedienen enkel keyless entry werkt niet meer.
Nu heb ik in de auto de iPhone als sleutel verwijderd, maar krijg hem voor geen meter meer toegevoegd opnieuw.
Tesla al eens volledig herstart, iPhone herstart, app opnieuw geïnstalleerd, opnieuw ingelogd in de app.

De Tesla App blijft er van overtuigd dat hij nog een sleutel is, alleen in de Tesla is deze niet meer zichtbaar.
Opnieuw toevoegen is hierdoor dus niet meer mogelijk.

Iemand de gouden tip?
 
Beetje aparte kwestie.

Heb nu meermaals gehad dat er geen enkele mogelijkheid is dat mijn iPhone de Tesla opent of sluit. App werkt wel netjes, kan alles gewoon bedienen enkel keyless entry werkt niet meer.
Nu heb ik in de auto de iPhone als sleutel verwijderd, maar krijg hem voor geen meter meer toegevoegd opnieuw.
Tesla al eens volledig herstart, iPhone herstart, app opnieuw geïnstalleerd, opnieuw ingelogd in de app.

De Tesla App blijft er van overtuigd dat hij nog een sleutel is, alleen in de Tesla is deze niet meer zichtbaar.
Opnieuw toevoegen is hierdoor dus niet meer mogelijk.

Iemand de gouden tip?
Naar het kopje beveiliging in de app --> daar staat vast de optie om de kaart opnieuw toe te voegen aan de auto. Bovenin het scherm in dat tabje zie je ook de kaart.

Zet passieve authenticatie ook aan in de app onder beveiliging.
 
Wat soms helpt is Bluetooth aan/uit of opnieuw koppelen aan de auto.

Daarnaast: heb je op de iPhone de locatievoorzieningen aanstaan en geaccepteerd dat de Tesla app altijd actief mag blijven op de achtergrond?

Ik merk sinds een tijdje overigens ook dat de app het incidenteel niet doet, maar heb niet de structurele problemen zoals jij beschrijft.