Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app mist functies

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Sinds dit weekend is de functionaliteit van de tesla app bij ons veranderd. We kunnen met de app de auto niet meer openen/sluiten, batterij percentage aanpassen, temp instellen of kofferbak opnemen.
Wel is de app nog met de auto verbonden. Zien namelijk de locatie (maar kunnen niet meer de routekaart openen)
Dit is zowel op mijn tel (iPhone) als mijn vriendin (Android)
Dus verwacht dat er iets in de instellingen is veranderd door een update?
Wij kunnen echter nergens vinden. Iemand van jullie een idee?
Alle telefoon en apps zijn al gereset?

Hoop op bruikbare tips?
 
Het gaat over een model 3.
Ik heb 30 minuten alle opties in de auto zitten lezen en nagelopen.
De optie “mobiele toegang” staat aan .
Dat lijkt me de benodigde optie?

Verder kan ik niets vinden wat wijst op dat dit de toegankelijkheid regelt, vandaar mijn vraag op dit forum of iemand hier in ken helpen

Ik kan in de auto gaat toestellen vinden zoals Keisha adviseerd, daar zou een probleem kunnen zitten. Waar zou ik deze moeten vinden?
 
Upvote 0
Dat werkt inderdaad ineens niet meer. En als je je telefoon instelt als sleutel dan is dit probleem weer opgelost. Vervelend als je (zoals ik) die telefoon helemaal niet als sleutel wil kunnen gebruiken omdat je daar een prima alternatief voor hebt, maar ja, Tesla wikt en Tesla beschikt.
Je kunt overigens de "Phone key" feature weer uitzetten in de app.
 
Upvote 0
ah je bedoelt een duur alternatief :)

Ik snap het wel, mijn zoon krijgt alleen het kaartje mee geen app op zn telefoon. Als je niet zorgvuldig met je telefoon omgaat is het best wel een risico, de telefoon hoeft immers niet eens unlocked te zijn om de auto open te kunnen maken (pin 2 drive, helpt tegen wegrijden, niet tegen leeghalen). Met een sleutel is het simpeler om je te realiseren wat de consequentie is van het kwijtraken van de sleutel. Maar ik zie mezelf nog geen 200 Euro uitgeven om een echte sleutel te hebben.
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Upvote 0
Die van mij was 4 jaar geleden $150,-. Nog steeds niet goedkoop, maar ach, ik vind 'm makkelijk.
Ik begrijp niet wat er ongemakkelijk is aan de app.
Ik neem al een jaar niets anders meer mee dan mijn smartphone. Overal betalen met Apple-pay en mijn ID kaart (in België spijtig genoeg nog steeds verplicht), Tesla sleutelkaart en back-up bankkaart in het hoesje. Wat een luxe.
Je kan de smartphone en de kaarten ook nergens meer vergeten, want dan jan je niet in de auto.
Verder pin2 drive en sowieso laat ik niets waardevols in de wagen. Als ze binnen willen, heb ik liever dat ze dat met mijn smartphone doen dan dat ze ruiten gaan breken.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Upvote 0
Hallo,

Sinds dit weekend is de functionaliteit van de tesla app bij ons veranderd. We kunnen met de app de auto niet meer openen/sluiten, batterij percentage aanpassen, temp instellen of kofferbak opnemen.
Wel is de app nog met de auto verbonden. Zien namelijk de locatie (maar kunnen niet meer de routekaart openen)
Dit is zowel op mijn tel (iPhone) als mijn vriendin (Android)
Dus verwacht dat er iets in de instellingen is veranderd door een update?
Wij kunnen echter nergens vinden. Iemand van jullie een idee?
Alle telefoon en apps zijn al gereset?

Hoop op bruikbare tips?
FF terug on topic. Ik denk dat verwijderen & toevoegen van de telefoons als sleutel wel eens de sleutel zou kunnen zijn voor je probleem. Idd met de huidige versie kan je in de app niet veel als ie niet ook als sleutel geregistreed staat, als dat al zo was dan is er misschien iets misgegaan waardoor verwijderen en toevoegen helpt.

success
 
Upvote 0
Dank voor alle tips.
Het is gelukt de oplossing was als volgt;
1 - auto reset (beide stuurwieletjes indrukken)
2 - telefoon met Bluetooth verbinden
3 - erna telefoon Bluetooth weer uit (gebruik idd keycard om te openen)

Vermoed dat update eea gereset heeft, en ondanks dat ik dit weekend ook al Bluetooth verbinding heb gehad was resetten van de auto nodig om het te herstellen.

Dank allen
 
Upvote 0