Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app “… mislukt” melding

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn telefoon (iPhone Xr) is als sleutel gekoppeld aan m’n MYP. Dit werkt vlekkeloos. Status (zoals) laadtoestand kan ik ook op afstand zonder problemen inzien. Maar wanneer ik via de app een actie wil uitvoeren dan krijg ik steeds een foutmelding. Heb de app opnieuw geïnstalleerd , auto ge-reset (beide stuurknoppen + rempedaal ingedrukt houden) maar helaas zonder verbetering.

Mobiele toegang optie is ingeschakeld in de auto.

Iemand die dit herkent of beter nog een oplossing weet?
IMG_3674.jpeg
IMG_3673.jpeg
IMG_3671.jpeg
 
Vanmiddag de telefoon verwijderd als sleutel en gepairde (is dat een woord? 😆) telefoon. In de auto ook de telefoon als sleutel verwijderd.

Vervolgens opnieuw aangemaakt en ‘gepaired’.
Helaas zonder 100% resultaat. Wat dingen geprobeerd:
- openen/ sluiten met telefoon > ok
- algemene status inzien op app > ok
- laadpoort openen met app (terwijl ik in de auto zat) > ok
- frunk openen met app (terwijl ik in de auto zat) > ok
- klimaatsysteem uitzetten via app (terwijl ik in de auto zat) > ok
- klimaatsysteem aanzetten via app (terwijl ik in de auto zat) > “…mislukt.” melding
- laadpoort openen met app (remote ) > “…mislukt.” melding

Ik heb maar een serviceverzoek ingediend. Weet het ook niet meer 🤷🏽‍♂️
 

Attachments

  • IMG_3682.png
    IMG_3682.png
    764.8 KB · Views: 12
  • IMG_3701.png
    IMG_3701.png
    504.6 KB · Views: 18
Had al een keer in de auto key gereset, app afgemeld, auto gereset en vervolgens weer opnieuw gekoppeld. De laatste keer was afmelden app, key en profiel in de auto verwijderd, opnieuw aangemeld op app, telefoon als sleutel opnieuw gekoppeld aan de auto.

Tot nog toe zonder resultaat helaas…
Maar er staat een service verzoek uit. Ik update hier even als er wat uit komt.
 
Ik heb een update, bijna vergeten 😅

Duurde even voordat er überhaupt een reactie kwam op m’n service verzoek en ook dat ging in stappen van “we hebben uw bericht ontvangen” en een paar dagen later een belletje met de boodschap dat iemand er die dag of na het weekend op afstand naar zou gaan kijken. Het was druk.

Nu weet ik niet of diegene die vrijdag al aan de slag was gegaan en wat het probleem nu was maar sinds vrijdag of zaterdag is het probleem opgelost. Alle functies in de app werken zoals het hoort.

Vanuit Tesla is er geen update gekomen van dat ze het hadden gefikst en ook het service verzoek staat nog open.

Weet niet hoeveel je eraan hebt maar open dus in ieder geval een service verzoek. Het kan haast geen toeval zijn dat het in mijn geval diezelfde vrijdag was opgelost.
 
Als je dit soort problemen hebt en je auto heeft geen garantie meer, hoeveel gaat Tesla rekenen voor zo'n service request?

Ik heb trouwens sinds een week of zo eenzelfde probleem met de Tesla app op Android. Ook van alles geprobeerd maar niks hielp, Elke keer 'command timeout' foutmeldingen, zelfs als ik met vol LTE bereik in de auto zelf zit en bv. de verwarming via de app wilde aanzetten!

Ik was al bijna overtuigd dat het misschien aan mijn (Chinese) Honor telefoon lag, maar op een lumineus moment heb ik eens via APKPure een oudere versie van de app geinstalleerd en je raadt het al, alles werkt weer zoals het hoort!
De volgende dag was de app per ongeluk automatisch geupdatet en weer dezelfde foutmeldingen. Gelijk teruggezet en alles weer in orde

Versie met problemen: 4.310-2253
Versie zonder problemen: 4.310-2552

P.S. Helaas kan je op een iOS toestel geen apps sideloaden.
 
  • Informative
Reactions: Gtech