Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maximum comfortabele dagafstand

This site may earn commission on affiliate links.
-rijden aan de snelheid die jou het best bevalt, voor zover deze binnen de wettelijke grenzen valt ;-)
Voel je je best bij 115km/u, rij dan 115km/u op de trip.

-laden : net voldoende om de volgende SuC-stop te halen met 5%soc (enkel voor de gemoedsrust, 0% mag ook).
Langer laden, om met een hogere soc aan te komen kost enkel extra tijd.
Kijk nog eens op site van Merijn, tabblad Supercharger, en dan de grafiek. Dan begrijp je wat ik bedoel.

-En bovenal : genieten van de trip !
Wie is Merijn, en wat is de URL naar zijn site? :confused:
 
En dan bergaf[emoji1] grapje natuurlijk maar in feite geldt hoe minder hard hoe zuiniger. Verder speelt wind mee, bij tegenwind vaart minderen en ook anticiperen. Ruim tevoren pedaal zover los dat auto neutraal rijdt. Schrijf ik vanaf SuC Erftstadt. Ik laat wat hij adviseert en rijd dan met 115 / 120 naar huis en kom met rest van 5 - 20% aan. Maar als het erop aankomt dan geldt: Hoe rustiger hoe verder je komt.
 
Reutlingen (Duitsland) heen en weer gedurende dezelfde dag (+/- 1300 km).
Wagen leent zich perfect voor lange afstanden. Verrast dat ik relatief weinig vermoeid was na de rit.
Heeft misschien deels ook te maken dat je 'verplicht' bent om af en toe te stoppen om te laden.
 
Ik ben een echte "Merijn-believer": ergens tussen 120 en 130 km/u geeft wellicht de beste verhouding reistijd/laadtijd. Sneller, dan moet je te lang laden, en trager, dan moet je te lang rijden. Ja, hangt natuurlijk af van temperatuur/wind etc. en of je skis op je dak hebt en alleen rijdt of met vijf man aan boord, maar is een goede stelregel. Aankomen bij een SuC met een bijna lege 'tank' maakt het laden sneller, dus dat moet je ook proberen in te rekenen. Stoppen met laden aan pakweg 10% of 20% meer dan nodig is om aan de volgende SuC te geraken, maar niet meer dan dat.
 
Ik reed reeds 2x naar Monteux (Frankrijk), juist voorbij Orange. 1000 km.
Deze ritten bevielen me zeer goed. Ik deed er telkens ongeveer 11 uur over, lekker relax , zonder te overhaasten.
De eerste maal was in augustus, nog zonder AP
Tweede maal in december , met AP: nog veel leuker!!
Ik zag wel dat het gemiddeld gebruik de laatste maal hoger was door lagere temperaturen en regen.
ik hield op de autosnelweg een snelheid aan van 120 à 130 km/h.
Ik bestelde ook een badge voor de télépeage . Dit werkte zeer goed: bijna niet moeten stoppen, geen gedoe met tickets en kaarten.....
Ik kijk al uit naar de volgende maal in maart...:biggrin: