Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lentekriebels - Tijd voor (weer) een andere auto?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren een uitgebreide proefrit gemaakt met een Model S P100D en ik was positief verrast. Na wederom een vriendelijke ontvangst door Carly bij Tesla Rotterdam heb ik de P100D eens flink aan de tand gevoeld en wat een verschil met die Mustang Mach E zeg (Wat de andere automerken doen)!

De Model S is ongeveer net zo zwaar als die Mach E maar waar je dat bij de Mach E echt in alles voelt, vond ik de Model S veel lekkerder aanvoelen en zelfs beter rijden dan mijn Model 3 Performance. Het grootste verschil is het onderstel. De luchtvering is comfortabel zonder zweverig te zijn en ook het geluid is veel beter gedempt. Als ik met mijn Model 3 over een dwarsrichel rij hoor je dat echt goed, bij de Model S nauwelijks. Let wel, de P100D heeft nog niet de adaptieve vering van de latere Raven modellen.

Wat wel frappant was is dat deze P100D 'Refurb klaar' was volgens een papier in de auto en dus gereed zou zijn voor uitlevering aan een klant.
Na de eerste acceleratie hoorde ik de draagarmen al kraken, de batterij van de handzender was bijna leeg, de software was niet up to date, er was een enorm windgeruis bij het linker voorportier en de cameras waren niet gecalibreerd.
Daar moeten ze bij Tesla Service wat nauwkeuriger hun werk doen.

Dus ik heb besloten dat ik een Model S ga kopen. De enige vraag die ik nog heb is of het vermogen van een Long Range of Long Range Plus in de praktijk merkbaar minder is dan de Ludicrous Mode (dus niet de Ludicrous Plus Mode) van een Performance. Ik had het gevoel dat in de Ludicrous Mode de Model S al sneller was dan mijn M3P en die vind ik snel genoeg.
is voor mij nieuw dat je een proefrit mag maken in een refurb Tesla occasion. Dacht dat ze dat nooit toestonden