Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Hoe tweede iPhone toevoegen als sleutel ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil een tweede iphone toevoegen als sleutel aan de Model 3.
Op de 2e iphone is de Tesla app geinstalleerd maar als ik daarop in wil loggen met een (nieuw/ander) Tesla account dan kan dat niet omdat er geen producten zijn gekoppeld. Ik wil eigenlijk niet mijn eigen Tesla account gebruiken op deze andere iphone.

Volgens de handleiding is er geen internet verbinding (meer) nodig als de telefoon eenmaal geactiveerd is.
Hoe kan ik deze iphone toch als (bluetooth) sleutel activeren ?
 
Ok dat is inderdaad een optie maar ik vroeg me af of er een andere manier was om het bluetooth mac/id te koppelen zonder de app te starten. Uiteindelijk is dat het signaal wat de auto wil zien om te bepalen of deze ontgrendeld wordt of niet.

Ik zal eens wat tooling op de M3 loslaten om te zien wat er mogelijk is. Zag wat open poorten als de M3 op je wifi koppelt en heb gelezen dat de M3 ook bij ieder SeC automatisch een wifi verbinding opzet. Eens zien wat ze daarmee doen en of ik de SeC wifi thuis kan simuleren.....
 
Ik zou graag enkele familieleden zo nu en dan met mijn M3 willen laten rijden. Makkelijkste is dat ze dan de app installeren op hun iPhone en mijn account gebruiken. Toch wil ik niet dat zij de locatie kunnen zien van de M3 op hun app (ik hoef ook niet te weten waar zij altijd zijn, ik geef ze tenslotte ook niet mijn pincode)

Is er niet een soort van administrator mode, zodat 1 app (eigenaar) altijd de locatie inzichtelijk heeft, en de rest niet? Ik heb al in andere draadjes gekeken, ook Amerikaanse, maar kan het niet goed terugvinden.
 
Mailen naar [email protected] en dan is het met een paar dagen geregeld. Dan kun je in de auto met een kaartsleutel de Boel afmaken.

Helaas lijkt dit niet meer te werken.

Ik heb sinds 27 juli ongeveer 25 (ja je leest het goed 25) keer een verzoek gedaan mijn account te muteren en helaas tot op heden zonder enig resultaat of reactie.Volgens SeC Duiven kunnen ze in Nederlands hierin niks betekenen en het advies was "stuur ze nog maar eens een mailtje..."
 
Helaas lijkt dit niet meer te werken.

Ik heb sinds 27 juli ongeveer 25 (ja je leest het goed 25) keer een verzoek gedaan mijn account te muteren en helaas tot op heden zonder enig resultaat of reactie.Volgens SeC Duiven kunnen ze in Nederlands hierin niks betekenen en het advies was "stuur ze nog maar eens een mailtje..."
Hmm.... ik heb na een week ook nog geen reactie gekregen op mijn Engelstalige verzoek. Backlog?
 
Is er niet een soort van administrator mode, zodat 1 app (eigenaar) altijd de locatie inzichtelijk heeft, en de rest niet? Ik heb al in andere draadjes gekeken, ook Amerikaanse, maar kan het niet goed terugvinden.

Iemand nog een idee hoe je de sleutel aan verschillende telefoons kan toevoegen, maar de locatie alleen op de telefoon zichtbaar kunt maken van degene die de eigenaar is van de Tesla?
 
Ah, dat verklaart waarom ik na 3 weken nog steeds geen antwoord heb... Ik kan sinds 31 aug plotseling niet meer inloggen in de app en somehow staat mijn M3 ineens weer in het account van de vorige eigenaar... Inloggen in de app geeft "er zijn geen producten aan uw account gekoppeld"
Zucht....
 
Go
Dan heb ik geluk gehad.... heb op voorhand al een mail gestuurd toen me VIN bekend was en was dezelfde dag geregeld! Mijn vriendin heeft nu toegang terwijl de auto pas 27-9 opgehaald kan worden haha
Goedw tip direct gedaan.
Kwam er niet helemaal. Website info lijkt alsof ik alleen mijn gegevens moet sturen. Maar de nieuwe gebruiker moet toch een account krijgen met eigen mail adres?